Oranje, of toch maar rood?

woensdag 21 april 2010


Ondergetekende zit in een oranje, en bij uitbreiding, rode periode. Tot afgrijzen van de andere kant van de bedstee. Rood kan nog net, maar liefst niet te overdadig. Was dat nu toch net buiten mijn plannetje gerekend, zeker? Mijn rode verfpot staat al klaar! Nu nog tijd vinden om het tot uitvoering te brengen.

Ik weet niet waar die sterke liefde nu plots vandaan komt. Oranje bijgot! Is het een modekleur? Niets in de boekskes lijkt daar op te wijzen. Is het omdat ik een seventieskind ben, inclusief knaloranje geboortekaartje en dito babykamer? Is het omdat de verjaardag van de jongste eraan zit te komen, die ook een oranje geboortekaartje had en die altijd met oranje wordt geassocieerd? (Net zoals ook zoon I. en dochter O. elk 'hun' kleur hebben. Nog iemand met dergelijke afwijking?) Maar die oranjerode fase, die uit zich dus onder andere in sinaasappels eten (die F. steevast simaasappels noemt) én in het stelen van die afgrijselijke gogo's die hier ons huis op de meest onmogelijke manieren komen binnengewaaid (want hé, een Carrefour, that's not my kind of store) en die op hun manier een decoratief element vormen in ons interieur. Erg, hé? I know...



3 opmerkingen:

  1. Oh ik ben zo blij dat jij het bent! Joepie, joepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's!

    Heb gelukkig zelf nog maar één gogo in huis gezien ... tijdelijk ... De meiden hebben beslist dat dit 'stom' is en hebben het aan een vriendje gegeven, m.a.w. onze gogo is al verhuisd.
    Gelukkig maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hehe, schitterend!!
    ik geniet :-)

    BeantwoordenVerwijderen