Hoe een poppenmoeder lijden kan

woensdag 19 mei 2010


In de categorie "Hoe-troost-je-een-verdrietige-poppenmoeder-vijf-minuten-voor bedtijd?": deze tip. Ik beloofde haar tegen de volgende ochtend wat extra poppenkleertjes. De poppen gaan hier doorgaans nogal bloot door het leven, ook al hebben ze een hele garderobe. Dochter bestelde wat broeken, want die jurkjes, die trok iedereen toch maar uit. En zo geschiedde. Nadat ze met natte wangetjes in bed was gestopt en de traantjes waren weggekust, zocht ik naar een manier om razendsnel poppenbroekjes te maken. Ik stootte daarbij op de website van Lil Blue Boo op een fantastisch makkelijk patroontje. Een broek uit een oude t-shirt! Eigenlijk bedoeld voor een kind, maar even makkelijk voor een pop. Makkelijker zelfs, want er moest zelfs geen elastiek in. Die poppenbuikjes zijn namelijk dik genoeg om die broek op te houden. En zo heeft de poppenmoeder op een half uur twee nieuwe broeken voor haar kind. En nu maar hopen dat ze het niet erg vindt dat ik twee van haar oude t-shirts heb verknipt...

6 opmerkingen:

  1. Ik vind het zelf super om zo stukjes uit een oud T-shirtje te recycleren... daar zit altijd een mooi verhaal aan vast. Een beetje melancholie mag hé?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik peins dat er morgen toch wel eentje heel blij zal zijn.
    Heel leuk bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, verdrietige poppemoedertjes zijn zo zielig! Wat lief dat je dat zo beloofde, ik zou nogal stress hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh zo zielig..;
    Maar zo'n leuke oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen