Kleur voor den hof

vrijdag 14 mei 2010


Toen ik jaren geleden dit vrolijke tuinstoelenmerk ontdekte, sloeg mijn hoofd dit ergens op, diep in de donkere krochten van mijn brein. Op geregelde tijdstippen wordt de verbinding met dit stukje data weer gemaakt. Dan surf ik even naar de site, en denk dan keihard terug aan de zalige vakantie vorig jaar, toen we koffietjes dronken op het terras van "Marie" in Céret. De stoelen en banken zijn everywhere in Frankrijk. In Parijs, 15 jaar geleden bijgot, stonden ze al in ik-weet-niet-meer-welk-park. Toen pikten mijn ogen ze al op.
En nu, na huis kopen, kinders krijgen én verbouwen (tegelijk, dat laatste, daar draaien we hier onze hand niet voor om *roloogt*), zouden ze hier zò mooi staan. Enig probleem: ik kan niet kiezen welk kleur ik wil. Again. Veel verschillende kleuren? Fel of neutraal? Er is gewoon zo veel moois in de wereld. Zucht. Maar eigenlijk is het dromen en denken en twijfelen en dubben ook al een deel van het plezier. Niet?
Voor de rest, niets dan lof. Ze zitten goed, zijn volledig recycleerbaar, met ecologische verf beschilderd en al. Dat kan u hier lezen. En geef toe: van al die vrolijke kleurtjes wordt een mens toch op slag vrolijk?


fotomateriaal: Fermob

9 opmerkingen:

  1. Paris, Jardin les tuilleries.

    Heb er nog foto's van getrokken in februari toen we ons meidenweekend hielden. Bitterkoud en de stoeltjes eenzaam in 't park, wachtend op een straaltje zon ... of was ik dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moest ook direct aan jardin des tuileries denken. Waren daar een dagje naartoe geweest in het kader van een fotografie opdracht voor school. Als mijn geheugen me niet in de steek laat waren het daar donkergroene.
    Zoveel kleurtjes, ik zou ook problemen hebben met kiezen als eeuwige tijfelaar ... Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoezo, kiezen? Van elk kleur eentje gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Miss Stik: ja, graag! Ze kosten helaas wel 265 euro/stuk, dus ik weet niet in hoeverre ik me een heel gamma kan veroorloven :-)
    Maar zoals ik al zei, dromen is ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé, dat is écht een stukje Parijs voor in de tuin. Dank je voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pfff...gij zijdt precies nog erger dan 'ik'. Ik kan ook al geen keuzes maken als het om zo'n dingen gaat...ergerlijke eigenschap.
    En een van mijn dochters heeft hem jammergenoeg overgeërfd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. we hebben al een paar jaar 4 van die stoelen (geel, rood, blauw, oranje + bank (groen en wiebelt) + tafel (groen en vierkant).
    zie je, je hoeft helemaal niet te kiezen

    ze zijn gewoon gemaakt voor ons terras. Kom maar proberen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja die zijn supermooi, fleurig en kleurig, maar prijzig....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh ja wij zijn ook fan van die stoeltjes. Onlangs zag ik ergens vier kleuren groen gecombineerd, ook leuk maar ik zou gewoon voor één en dezelfde kleur groen gaan. Ze hebben ook duozitjes, ken je die? Niet zo praktisch misschien maar wel schattig.

    BeantwoordenVerwijderen