Meuh!

donderdag 20 mei 2010


Het was een zware nacht. Tig keer opstaan voor de jongste die ons -hoera!- twee nachten op rij heeft laten doorslapen, maar nu heeft een of ander beestje zich meester gemaakt van zijn kleine, frêle lijfje en kreunde hij mij voortdurend wakker. Hij heeft de winter fantastisch doorstaan, en nu, welgeteld 36 uur voor zijn tweede verjaardag, laat zijn fysiek hem in de steek.
Het enige voordeel aan zieke peuters is dat ze veel slapen en dus op die momenten weinig aandacht vragen. Voor een blokkende moeder ideaal. En terwijl ik me met een suffe kop verdiepte in assessments, aggregatieniveaus, schooleffectiviteitsonderzoeken en internaliserende problemen, sliep mijn zoon de slaap der onschuldigen.
Toen ik even later een frisse neus ging halen, stond er 'zomaar' een koe in de tuin! Begon ik nu ook al te hallucineren? Ach nee. Het Lief had ook niet stilgezeten en de tuin omgetoverd tot wei voor dit dier met waanzinnig mooie ogen. (Ooit al eens een koe van dichtbij in de ogen gekeken? Zeker eens doen op uw volgende wandeling!) En koe, bijgot. Er kwam spontaan een langgerekte meeeeeuuuuuh in me op. Waarop het gekraak van de babyfoon me terug naar het nu haalde.

4 opmerkingen:

  1. Grapjas!

    Veel succes met het blokken.
    Niet vergeten: zondag of maandag mogen de kids even langskomen zodat je even kan doorblokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vorig weekend deftig oogcontact gehad met de koe van de wijk en ik ... ik kreeg een flashback naar de tijd dat er een koeienoog in het dissectieschaaltje lag.

    Blok ze!

    En beterschap voor je kleineman.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Mistaflet: ik durfde dat van dat dissecteren er niet bij vermelden, maar ik had er wel aan gedacht.

    @ Mme Li: thanks, ik mail je nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk kan de ziek jongste toch genieten van zijn nakende verjaardag en aan de mama al hele goeie examens gewenst! Dat moet me een grootse carrièrewending zijn, bedenk ik me nu.

    BeantwoordenVerwijderen