Mijn eerste award.

woensdag 12 mei 2010



Mijn hart maakte een sprongetje, sloeg een slagje over en ik moest eens heel diep zuchten (van gelukzaligheid) én glimlachen. Ik ben nog een groentje in blogland en kreeg toch een award van I., een dame die denkt dat we qua stijl wel overeenkomen, en to be honest, dat denk ik eigenlijk ook. Ik volg haar al een hele tijd, ze maakt mijn hoofd zot met allerlei leuke hebbedingen en heeft drie zonen, waarvan 1 specialleke waar ze terecht trots op is. Zeker eens gaans piepen, daar in Schriekstraat 44.
En nu moet/mag ik dus 10 dingen opnoemen die me gelukkig maken.

1. Mijn grote Zoon, die zo groot en wijs wordt. Die blij is met kleine dingen, zo open in het leven staat en gefascineerd is door de natuur. Mijn zoon die alle goeie dingen van zijn papa heeft en op weg is om een knappe tekenaar of danser te worden.
2. Mijn Dochter, die zo erg lijkt op mezelf, qua karakter dan. Ze is zo klein en fijn, maar staat altijd haar mannetje en zal net zo'n down-to-earth mama worden als ikzelf. Jezelf herkennen in een ander, dat schept een band.
3. Mijn kleine Zoon, die de allergrootste knuffelaar is die je maar kan denken. Die zijn armpjes rond je nek slaat, van plan om nooit meer los te komen. Die met de mooiste Droopy ogen 'bosje dinke?' vraagt, of 'mama, kuffele?
4. Mijn Lief, dat ik veel te weinig zie, maar met wie ik vanavond toch nog eens op zwier mag gaan. Gestolen momenten, bijna, zo zeldzaam in ons drukke leven.
5. Mijn vrienden, die ik bijgevolg ook veel te weinig zie, maar bij wie ik ook na een lange radiostilte altijd weer terecht kan. Love you all!
6. Door mijn huis lopen, liefst als het opgeruimd is, en dromen van alle plannen die ik nog wil uitvoeren, meubels of accessoires die ik nog wil kopen, ook al zal het er misschien nooit van komen. Dromen is fun!
7. Iets moois creëren. Of het nu foto's zijn, geboortekaartjes of uitnodigingen... Het geeft veel voldoening.
8. Mijn tuin zien, die prachtig groen staat na een deugddoend buitje, én mijn wortels zien schieten. Jammie! En bij uitbreiding een wandeling in de natuur. Genieten van De Stilte, iets wat zeldzaam blijkt te worden.
9. Sinds kort ook mijn naaimachine, waar ik nog niet bijster veel mee doe, maar dat komt wel, als het zomer wordt.
10. En zoals zovelen: bloggen, schrijven en lezen. Het werkt verslavend, inderdaad. En het is zò fijn.

Ik geef de award door aan Marie, omdat ze die diepe, mooie (moeder)gevoelens steevast perfect weet te verwoorden. Ook aan Harvest TwentyTen, omdat ze ook nog niet erg lang naait en toch al prachtige dingen van onder haar naaimachine weet te toveren. En ten slotte aan Polkadotjes, die wellicht al om de oren is geslaan met dergelijke awards, maar omdat ze me zo'n lieve lijkt, én behulpzaam, én down-to-earth is, en omdat ik met haar ooit nog eens een boompje wil opzetten over het onderwijs.
Bij deze, veel plezier ermee!

1 opmerking:

  1. maar allé seg, ik, jawel ik, allé merci, (amai dat doet raar, zo een award, een echte!!) 't is nu al laat maar 'k zal morgen zorgen voor leesvoer!!

    BeantwoordenVerwijderen