Moederdag n°7

maandag 10 mei 2010


Gisteren was het moederdag. Dat viel hier een ietsiepietsie in het water door allerhande communiebeslommeringen. We waren ook op verplaatsing, dus het was allemaal nét iets anders dan thuis. Niettemin werd ik bezongen en bedicht door groot en klein en wachtten er een aantal cadeautjes. Johei!


Van Dochter kreeg ik een juwelenkistje. Eentje dat me ertoe aanzet om eens in mijn eigen rommelbakje op zoek te gaan naar mijn mooiste stukken. Er zat een lief kaartje in met een versje, dat ze op de een of andere manier niet over haar lippen kreeg. Van Zoon een hanger met bolletjes uit fimoklei. Ze zijn nogal groot uitgevallen, waardoor je het gevoel krijgt dat je met een zware ketting rond je nek loopt. Maar lief was het natuurlijk wel. En alles is rood, dat maakt het extra fijn. In tegenstelling tot Dochter deed Zoon wel zijn best om me te imponeren met een lang gedicht, waaruit het volgende stukje komt:

"Als er eens geen mama's waren
dan zag 't er hopeloos uit.
'k Liep met gaten in mijn kleren
en met ongewassen snuit.
Vieze haren vuil en vet,
grauwe lakens op mijn bed."


Tja, dat doen mama's dus; kleren maken, hun kroost proper houden en hun huis ook (allé, dat zou moeten, maar dat lukt hier niet altijd). Ik vraag mij af welk versje de meester voor vaderdag uit zijn mouw zal schudden. Een timmerende, tuinierende of aan auto's sleutelende papa? Geen van de drie gaan het Lief hier goed af. Maar musiceren, tekenen en schilderen... daar heeft hij wel kaas van gegeten. Maar hé, het lof zingen van het Lief, dat is voor vaderdag. Van hem kreeg ik trouwens ook een mooie hanger. Met veel kleur! Gemaakt door de mensen uit zijn leefgroep. Die maken echt knappe dingen. Een 'echt' cadeau heb ik nog te goed. Hij kent me ondertussen al 14 jaar en weet dat ik nogal kieskeurig kan zijn. Na het débacle van de niet-gebruikte sauna-massage-verzorgingsbon laat hij me liever zelf kiezen. En net omdat ik niet kan kiezen twijfel ik al maanden over welke tas ik zou kopen. Een Freitag messenger bag (en in welk kleur dan?) of toch maar een 'gewone' NorthFace? Pfff, en ik ben niet eens een weegschaal... Wie zin heeft om mee te helpen kiezen: laat me jullie voorkeur maar weten!


Voor de fans: www.freitag.ch

7 opmerkingen:

  1. hier spreekt een grote fan van de freitag tassen, ook van kultbag trouwens een vergelijkbare soort maar dan hebben ze meer vierkante modellen. buiten dat ze leuk zijn, gerecycled zijn, zijn ze ook nog eens onverwoestbaar. heb de mijne al meer dan 4 jaar intensief in gebruik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Man, man (of vrouw, vrouw) jouw smaak zou de mijne kunnen zijn ;-).
    Ik zou gaan voor de Freitag (maar ik ben misschien een beetje partijdig - hoewel we zaterdag nog de North Face concept store in Leuven aandeden). Ik heb zelf een F14 Dexter, voor dagdagelijks gebruik misschien wel groot (maar heel handig voor pampers, brooddozen, ...). Misschien dat ik ooit nog een formaatje kleiner bijkoop.
    En ik vind deze de mooiste: http://schriekstraat44.wordpress.com/2010/01/31/hebbeding-freitag-messenger-bag/ :-)
    en als ik uit het lijstje hierboven moet kiezen zou ik gaan voor de laatste twee rechts boven.
    Laat je weten wat het geworden is?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind die met de ster wel heel cool! en euh... je brengt me op ideeën, ik wil ook zo een zak!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou zeggen een Freitag (klein formaat) in een kleur als handtas. Ik heb die van The North Face eens rond mij gehangen en ze waren toch niet zo praktisch.

    Mooie cadeau's heb je gekregen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Tess: Ja, hé? Maar eigenlijk... Als je kinderen iets met een groot hart geven, dan vind je het altijd mooi ;-)

    @ Ilse: Heb jij zo'n F-cut? En moest je daar invoerrechten op betalen zoals vermeld op de site?

    Hm, ik weet het echt niet. Ik twijfel tussen die groene en die rode rechtsboven... En het moet ook wel een grote zijn, want hij moet al mijn handboeken kunnen dragen als ik les geef. En in de vakanties uiteraard volop kinderspul. Hopelijk binnenkort geen pampers meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oontje, neen geen F-cut,gewoon uit de collectie gekozen en ook geen invoerrechten betaald.
    Btw. Ik heb je een award bezorgd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die Freitagtassen zijn prachtig, daar kan een north face toch niet tegen op? Ik vind die met de ster de max!

    BeantwoordenVerwijderen