Op proef

zondag 23 mei 2010


In de categorie: hoe-brei-ik-een-mooi-einde-aan-een-kl***-bloknamiddag: maak eens een kleedje!
Na een middag boven de boeken hangen mo├ęst ik echt iets doen om mijn motivatie weer wat op te krikken. Bij gebrek aan een stoffenvoorraad (ik mag van mezelf pas stof kopen als de examens achter de rug zijn) gebruikte ik een lapje rode stof dat ik gisteren van buurvrouw M. kreeg. Het kleedje is een proefexemplaar en de stof is iets te dik om mooi te vallen (denk ik toch, dochter is uit logeren), maar het is allemaal gelukt. Mijn eerste keer met beleg, trouwens. Uiteraard is alles nog ruim voor verbetering vatbaar, maar ik sla steevast een "dat-doe-ik-de-volgende-keer-beter" lijstje op in mijn hoofd.
Niettemin... Ook al besef ik maar al te goed dat ik bijlange nog niet kan tippen aan al dat creatieve geweld dat me virtueel omringt, it made my day.

3 opmerkingen:

  1. Oh bwekes...blokken in dit weer. Ik heb oprecht compassie met U!
    Maar zalig dat ge uzelf kunt motiveren met de 'naairush'. Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is mooi als jurkje, maar nog mooier omdat het uit liefde is gemaakt en omdat het symbolisch is voor de creatieve vrouw op wie ik verliefd geworden ben destijds en die nu stilaan weer tot leven komt, zoals de bomen in het voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen