Rommel?

zaterdag 22 mei 2010


Het rommelmarktseizoen is weer begonnen! Vandaag in onze straat. Elk jaar is het het meest prachtig weer en hebben alle buren op het einde van de dag gegarandeerd zongebrande snoeten en schouders. Nu dus ook. Die rommelmarkt is toch wat speciaals. Ik kijk er elk jaar weer met gemengde gevoelens naar uit. Aan de ene kant hou ik wel van rommelmarkten en zeker als je gezellig met de buren buiten zit, maar aan de andere kant zie ik er ook wel tegenop om alles uit de kelder te halen, uit te stallen en er dan de hele tijd bij te blijven zitten. En ook al begint het officieel maar om 10.00u, iets na achten slenterden de eerste passanten al door de straat (om van de professionele rommelmarktgangers nog te zwijgen). Ik had me voorgenomen me eens niet te laten opjagen, eerst eens zelf op mijn gemak alles te gaan bekijken en dan pas al mijn boel buiten te zetten. Niet dus. Tegen dat ik de kans had eens rond te kijken, was het mooiste al gaan lopen. Allé, dat denk ik toch. Maar misschien zijn mijn eisen/verlangens gewoon niet realistisch? Gelukkig deed ik de beste deals bij de buren. Bij buurvrouw M. scoorde ik twee lappen stof. Een oranje velourstof en een rode lap katoen. Van dat velour maak ik een winterbroek voor F. en Dochter krijgt een rood kleedje. Of het een proefexemplaar of een echt draagbaar kleedske zal worden, dat zal de tijd moeten uitwijzen. Bij buurvrouw K. haar oma scoorde ik de belofte op een hele zal stof. Dat menske heeft heel haar leven genaaid en is nu aan het uitbollen. Ik kijk er al naar uit!
Tot slot kocht ik ook het 'Handboek voor zelfmaakmode' uit 1991. De tekeningen zijn nogal oubollig, maar de principes zullen nog wel dezelfde zijn, hoop ik. Ideaal om wat bij te leren!

2 opmerkingen:

  1. Jammer dat we niet in Gent waren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Merci voor uw mailsgewijze tip...alleen wreed spijtig dat ik het compleet vergeten was! Dju. In augustus is het trouwens bij ons te doen...idd altijd een leuke dag, zo'n rommelmarkt voor uw deur.

    BeantwoordenVerwijderen