Seventies baby

donderdag 27 mei 2010


Vanmiddag mijn Moeder op bezoek gehad. Om te kuisen. Ah ja, dat doen moeders als hun kinders blokken. Ook al zijn ze dan al 15 jaar het huis uit. Maar soit, daar wilde ik het eigenlijk niet over hebben.
Mijn moeder, dus. Ze had twee fotoalbums mee. Op bestelling van het klein grut dat hun moeder wel eens in haar blote derrière op een schapenvelleke wilde zien liggen. Bad luck, want aan schapenvellefoto's deden mijn ouders niet mee. Wel aan allerlei seventiestrends, iets waar ik nu met een mix van melancholie en jaloezie naar kijk. Everything's lost! Geen schatten meer op zolder. Of toch. Een paar kleren van toen ik een 'kleintje' was. (Tussen aanhalingstekens, jawel. Ik was bij geboorte namelijk 59 cm lang en 4250 gram droog aan de haak.)

Eigenlijk, feitelijk, wil ik wel eens weten hoe het andere seventieskinders verging. Liselabelotje, hoe was dat bij u, wetende dat we amper een jaarkwartaaltje in leeftijd verschillen. En mama van Emma en Mona, gij zijn ook een seventieskindeke. En van u, Kerygma, weet ik dat eigenlijk niet, maar ik ga ervan uit van wel.
En tot slot, Tante Hilde. Naar u ben ik wreed curieus. Pak dit stokske, als ge wilt en laat u eens goed gaan.

4 opmerkingen:

  1. zo lief die middenste foto ,en die jurkjes supertof zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal eens op onderzoek moeten gaan,
    in de kasten van mijn Moeke voor een foto
    en in mijn Kind en Gezin boekje,
    (dat sinds de verbouwingen 'ergens' ligt,
    niet onmiddellijk aanwijsbaar waar,)
    voor de maten en gewichten.

    Wordt vervolgd, op de blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Oon,

    Ik ben ook een seventies baby en heb daar ook nog wel een paar schitterende fotos van. Helaas pindakaas heb ik maar weinig gerief meer van die periode.
    Op mijn boekske van kind en gezin stond:
    nationaal werk voor kinderwelzijn, raadpleging voor zuigelingen of dienst voor zuigelingentoezicht ten huize... een flesje bestond uit de helft water en melk en het nodige aantal klontjes suiker... Geen wonder dat ik zo goed bijkwam als baby;-)

    BeantwoordenVerwijderen