Een goede gewoonte

donderdag 17 juni 2010


Omdat goede gewoontes er met de paplepel moeten worden ingeschept, kopen we niet alleen veel boeken voor onszelf, maar ook voor onze kroost. Uuuuuren hebben we al lezend in bed of in de zetel doorgebracht. Ik moet niet zeggen, zeker, dat ze hier helemaal gék zijn van boeken?

Voor wie nog ideeën nodig heeft voor boeken voor 18-maanders tot 3-jarigen: de boeken van Anna én die van Karel en Kaatje zijn hier al jarenlang in trek. Anna is van de hand van Kathleen Amant en ik viel zoveel jaar geleden voor die eenvoudige, kleurrijke tekeningen.


Karel en Kaatje zijn de kindertjes van Liesbeth Slegers. Ook top qua kleur en sinds ze ook boeken uitgebracht heeft over beroepen, is ook de oudste er weer helemaal voor gewonnen. Die leest de boeken nu ook voor de kleintjes. Ideaal!
En eigenlijk... ben ik nog de grootste fan van al. Ik koop ze omdat de kinderen ze leuk vinden, maar bovenal omdat ik ze zelf zo zalig vind. Deze stapel boeken gaat hier nooit de deur uit.

En als je er veel hebt, dan kan je er ook dit mee doen:


En wat reclame voor Gent erbovenop: iBoeks, dé kinderboekhandel van 't stad! Wij zijn er alvast niet weg te slaan!

8 opmerkingen:

  1. Hier ook (voorlopig) 4 boekenfans. Pol is precies niet zo geïnteresseerd, maar dat zal wel aan de leeftijd liggen, zeker...
    Ik vind het helemaal leuk nu Jef in het 1ste leerjaar echt kan lezen (en kan voorlezen voor kleine broer).
    Nog een tip : bij iBooks krijgen leerkrachten 5% korting met hun lerarenkaart (nog een reden meer om een extra tandje bij te zetten??).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook 3 boekenwormen en één is spé. Karel, Kaatje en Anna zijn Nora's ook topfavoriet en Fien en Milo komen op de tweede plaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier hebben wij ook de annaboeken en idd ze zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb die ook! Niet allemaal in huis, maar wel allemaal gelezen.
    We hebben wel stapels en stapels andere boeken. Ik blijk een verzamelaar te zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij ons schakelen ze stilaan over naar "weet"-boeken, zoals bv de "kijk om je heen" reeks van Deltas.
    Zelf heb ik een zwak voor de boekjes van Eric Carle. Veel kinderboekjes worden hier niet gekocht, er liggen hier altijd ongeveer 25 boeken van de bib in huis, voor elk wat wils ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Je SuPoZe: dat weet ik. En nog beter: ik heb er zelfs één!
    Tja, ik geef nl. al twee schooljaren les en pas dan ga ik studeren. Beetje omgekeerde wereld, maar ja.

    @ Ilse: dat is hier precies een beetje over. Of het moet terugkomen. I. leest niet zo graag en als hij die korte boekjes leest, dan heeft hij toch weer wat geoefend.
    En die bib, dat doen we ook vaak, maar dan blijven die van ons zo lang liggen en dat vind ik ook zonde :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Boekjes, dat kunt ge nooit teveel hebben, zeggen wij hier altijd. Wij willen altijd een boekhandel binnenlopen en een boekje kopen.

    Wel een klassieker: iedere keer als we naar het buitenland gaan, kopen we een boekje in die taal. Zo hebben we al een deens boekje, een paar franse en een hoop Nederlandse (ja, als we naar Nederland gaan telt dat ook, ja)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij houden ook van boeken, voorlopig met veel prentjes. Kleine Ezel is onze favoriet (en dan zeker zijn vriendje Jakkie, die een kei-mooie vlieger cadeau krijgt). En ja, iBooks is een heerlijke winkel...

    BeantwoordenVerwijderen