En zo stelt men zich telkens nieuwe doelen

donderdag 10 juni 2010


Wat doet een mens op een regenachtige dag om te ontsnappen aan Piaget, Vygotsky, Bruner and the like? In 't zonneke gaan liggen zat er vandaag niet in. Even de stad in? Neuh. Zelfs uw moestuin moet ge met dit weer niet sproeien. En omdat het af en toe nodig is om eens goed te ontspannen én omdat de ijverige wijven mij gisteren danig hadden opgefokt, was ik zo zot om 40 kilometer te rijden om stofjes te kijken. Gelukkig had ik ook een bestellinkje voor ons aller Mama P. mee te brengen, dus ik had een goed excuus. Awel, ik kan al dat lyrisch gezang alleen maar beamen. Oh my, wat een weelde!


Mijn kleerkast telt deze zomer dus 1, 2, 3, 4, of misschien wel 5 nieuwe rokjes. Van wat overblijft naai ik wel wat voor de kleine. Ik wil rokjes naar een model waar ik sinds een paar weken aan verslingerd ben. Een: omdat ze zo goed zitten. Twee: omdat 1 zo'n rokje wel z'n geld waard is, maar 5 zo'n rokjes toch wel wat bedenkelijke blikken van het Lief zouden opleveren. Maar eerst zullen mijn sewing skills nog serieus mogen verbeteren. Dus aan al wie zich geroepen voelt, ge moogt mij overstelpen met goede raad, tips and tricks allerhande. En in 't verlof moogt ge het ook live komen uitleggen. Breng uw broedjes gerust mee, dan steken we ze in den hof, terwijl wij een lekker wijntje achteroverslaan. Bijvoorbeeld.
En als ge geen tips and tricks hebt, dan moogt het ook altijd eens komen voelen aan het allerschoonste, allerliefste, allerzachtste (nee, niet poepke) lapje 'eponge' dat ik ooit in mijn handen heb gehad. Wat vervolgens door alle drie mijn koters persoonlijk werd aangeslaan wegens zoooo zacht. Maar dat was buiten hun moeder gerekend. Het worden shortjes voor de jongste. Start potty training nummer 3 is over welgeteld 3 weken. Nieuwe doelen galore!

20 opmerkingen:

  1. Ik heb die onderste zachte ook! En de helft van de andere aanwinsten!
    Mooi, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amaaaaaaaaaaaaaaaaai, zo schone stofkes!
    Had ik geweten dat je vandaag ging, ik had gevraagd om mee te gaan :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh ... Aah ... en waarom ben ik niet meegegaan?
    Geef dat adres maar door, in juli moet ik daar ook heen!

    Zeer mooie stofjes!
    *Werpt een zeer jaloerse blik*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een kwartier geleden de schaar gezet in die groene! Oh en merci he, want mama P had voor mij ook een bestellingske doorgegeven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja lap, nu ik die stofjes zie moet ik daar ook dringend naartoe. Ach, tis een onschuldige hobby he, stofjes verzamelen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, had ik dat geweten, dan had je voor mij ook wel een bestellingske mogen meenemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oe skoon seg, 40 km van Gent, richting oost,west,noord of zuid???

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We kunnen eens een busje inleggen :-) En ik zal daar binnenkort nog wel eens naartoe gaan. Laat ik het weten?

    @ Lies: wel, (spiekt even op de kaart) richting ZW.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb ik het nu goed begrepen dat je bij den Beer in Harelbeke bent geweest?
    Ik wou daar afgelopen maandag ook heen gaan maar ons jongste zoontje was ziek dus dat feest ging niet door. Grr.
    Misschien dat we inderdaad eens moeten afspreken om met een paar samen te gaan. Ik zou dat wel zien zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooooh, wat een goede keus! Als ik in 't land ben wil ik zeker ook eens naar die schatkist in Harelbeke... dus ik bestel alvast mijn ticket voor dat busje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ahja, ik herken er een paar. Maar ook een paar niet...dat blijft daar maar bovenkomen.
    Dat épongke is zoooooo mooi. En zo grappig dat al uw kinders de stof opeisen.

    @Harvest...wij gaan eens samen he als je in het land bent.

    En nu moet ik toch ook wel lachen...ik zie dat buske daar al toekomen bij de madamkes Beer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kan dat buske mij ook komen ophalen :) (ik woon wel niet in de buurt van Gent :) )

    Als je ook voor mijn bestelling (via mama P) zorgde, hartelijk dank daarvoor.
    Ik ben blij dat er nog zo'n gedienstige mensen in blogland wonen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ooh, schoon stofkes!!!
    ik kan wel eens naar Harelbeke rijden,
    kheb nl. een buske(voor 7 personen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @fleurfatale: als je gaat wil ik graag meerijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat moeten we dan beslist eens doen! Ik kan ook nog 6 mensen meenemen.
    @ Polkadotjes: ik dacht al "Wat gaat die met 10 meter stof doen?" maar je hebt gewoon voor half Gent besteld :-)
    @ Harvest: ik wil jou ook zien als je in 't land bent! Mama P. en ik wonen vlakbij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Laat maar weten wanneer! Ik laat de kids bij papa of kribbe, grabbelpas of sportkamp, de babysit of oma en opa en ik ga mee in dat busje van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh mooie stofjes! Daar kan je hele mooie rokjes van maken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oontje, dan wil ik ook mee! Wij passeren er af en toe eens op weg naar mijn ouders, maar met drie dochters aan mijn rok kan ik nooit op mijn gemak kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oooh, misschien al een beetje te laat, maar is er nog plaats in dat buske? Al was het in de koffer ofzo, ik zal mij héél klein maken =)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ Deery Sue: ik vind geen contactgegevens van je. Als je van 't Gentse bent, dan kunnen we misschien wel iets regelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen