Over stofjes en zakjes

woensdag 2 juni 2010


Dat zelf-opgelegde naaiverbod, dat was geen goed idee. Het kriebelt alleen maar harder. En wat doen we als we gefrustreerd zijn? Juist ja, shoppen! Gisteren kocht ik een aanzienlijke stapel boeken via het www (later meer daarover), vandaag fietste ik tot bij Vermiljoen en kocht daar twee prachtige Petit Pan stofjes, en wat leuke lintjes erbovenop. In de kringwinkel graaide ik ook nog een ouwemetekleed mee, als testlapje voor wat zakskes. Maar toen ik ermee thuis kwam sloegen de kinders dat kleed meteen aan. De een voor een rok, de ander voor godweetwat. Tsss.
Maar zeg nu zelf. Stof kopen en niet mogen naaien, dat zorgt toch alleen nog maar voor meer frustraties. En dus naaide ik met wat restjes twee zakjes voor I & O. Voor het eerst. En de eerste keer knoopsgaten, dat ook.
Resultaat: twee contente kindertjes en een moeder die eigenlijk nog een paar hoofdstukken moet lezen. *zucht*

8 opmerkingen:

  1. Whatever it takes om de finish van de examens te halen...doen!
    En hier lukt het ook niet...naaistop tot alle examens opgesteld zijn en de adminstratie is afgerond: ik word gek! Maar ik geef er niet aan toe...nog niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voel met je mee! Ik zit op mijn kot te blokken en mijn naaimachine staat thuis. Ik word er helemaal gek van. Vandaag dan maar naar de Banier gelopen. Ik kocht er materiaal om zelf stempels te maken. Balans: Alles wat op de planning stond voor vandaag afgewerkt en nadien: 2 stempels gemaakt :). Wat voelt dat goed. Veel blok plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zakjes zien er niet slecht uit,
    en waardoor dat opgelegde naaiverbod?,heb iets gemist, duidelijk...
    zal dringend toch ook eens bij Vermiljoen moeten langsgaan want de Petit Pan stofjes zien er zo yummie uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterke meiden. Ik moet ook veel ander werk doen, maar naaien komt er ook bij, hoor! Dat is zoals eten en drinken. Dat komt niet goed als je dat helemaal afzweert!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ fleurfatale: ik schakel na bijna 10 jaar in de privé nu over naar het onderwijs en daarvoor moet ik me nu eerst door mijn examens voor mijn aggregaat worstelen. Na 10 jaar weer écht studeren doet wel een beetje pijn, maar de vakantie zal des te mooier zijn.

    @ Fo: jij ook veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het was een kleine zonde, maar ene met een mooi resultaat ;).
    Succes met het studeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kom op volhouden en af en toe achter je naaimachine is toch een goede ontspanning? Hier probeer ik ook blogjes en allerlei frutselspullen uit de buurt te houden tot de examens opgesteld zijn... ook zonder succes trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gemaakt! De printjes zijn zo leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen