Life on Mars

dinsdag 24 augustus 2010


Ik weet het, de zomer is nog niet helemaal voorbij. U wilt nog van geen herfst weten en toch heb ik voor u al dé ultieme serie uitgezocht met garantie op herfstelijk avondvertier. Als u, gezeten onder uw dekentje, houdt van een portie Engelse crime doorspekt met een snuifje Britse humor, een op en top seventies soundtrack, retro outfits en dito behang, als u wel wat geld wil geven voor pittige one-liners, een sappig Manchesters dialect en een reeks met een rode draad die u over twee seizoenen heen volledig zal meeslepen, omdat u nu toch ein-de-lijk wil weten hoe het in elkaar zit, wel, schaf u dan als de vliegende bliksem 'Life on Mars' aan. Tijdverdrijf met een tikje suspens gegarandeerd.

De eerste lijnen van elke aflevering gaan als volgt, en geven ook het doel aan waar in 16 aflevering naartoe wordt gewerkt.
'My name is Sam Tyler. I had an accident and I woke up in 1973. Am I mad, in a coma, or back in time? Whatever's happened, it's like I've landed on a different planet. Now, maybe if I can work out the reason, I can get home.'

Verwacht u aan geen sci-fi toestanden. Daar doen wij hier ten huizen niet aan mee. Geef ons maar good old BBC stuff. Deze keer met een schitterende Philip Glennister als DCI Gene Hunt en John Simms als DI Sam Tyler. Enne... als u er na 16 afleveringen nog niet genoeg van heeft, er is meer, in Ashes to Ashes.
Trouwens, IMDB geeft Life on Mars een 9/10. Zeg niet dat ik u niet getipt heb!

14 opmerkingen:

  1. Goeie serie, heb er een paar afleveringen uit gezien op "8" ten tijde dat er hier nog kabel en tv was... Hier kijken we dezer dagen naar "True Blood"... ongelofelijk spannend. En nog een tipje: ook een serie van de BBC "Survivors". Echt heel goed... geniet er van...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wij zijn hier ook wel fan van good old bbc-stuff! *Slaagt de titel op in haar geweldige -ahum- kortetermijngeheugen* :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat is een goeie tip. Na mijn 'The Killing' verslaving ben ik al een tijdje op zoek naar een vervanger.
    Laat dit dan een tip zijn voor uw herfstelijke avonden; http://www.inejacet.nl/DVD/TheKilling.html.
    Maar ik heb U gewaarschuwd hé: wees voorbereid op een verwaarloosd huishouden, kinders en naaiwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jep, me dunkt dat manlief hier heel blij mee zou zijn! Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht eerst dat het om die foute hit van Jasper Steverlinck ging(bij David Bowie was het nog niet zo fout), maar hehe, fieoew.
    Jouw tip sla ik wél op!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zal alle tips noteren, merci! En dat verwaarloosd huishouden, mama P., dat is hier niets nieuws. Maar toch bedankt voor de waarschuwing :-)

    @ Janinia: mor allé, ik - Jasper??? Wat peinsde gij wel van mij? Als ik al 'a taste for music' heb, dan is het zeker niet in die regionen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beetje off topic, maar vond toevallig je site door een berichtje van je te lezen bij Mme Zsazsa op FB :-)
    Ik word allesinds volger vanaf nu. Je hebt een zeer leuke blog! Tof dat je ook alles, wat naaien betreft, leert zonder avondschool :-) Hopelijk lukt het mij ook om op die manier leuke kleedjes en dergelijke te maken :-) Mama en schoonmama zijn ook naaisters van opleiding. Hopelijk kan ik hen ook "fier" maken :-)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Flavie: Leuk dat je erbij komt!
    Dat naaien zal wel lukken. Als je van twee kanten raad kan krijgen, dan kan dat geen probleem zijn. Gewoon durven!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier nog een True Blood-fan, Little Miss Pineapple! Manlief en ik volgen de afleveringen in de VS op de voet... geweldige serie is dat! Vanaf oktober ook op Canvas te zien trouwens. Verder staat in de linkerkolom van mijn blog te lezen wat wij nog allemaal volgen, allemaal aanraders!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oe..ik dank u zeer geweldig voor de tip!! Op naar de Fnac (of misschien toch eerst eens kijken in de videotheek...)
    Trouwens: op aanraden van een vriendin komt binnenkort The Wire in onze videotheek terecht. Weet niet wat ik moet verwachten maar het herfstzeizoen ziet er veelbelovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga ook maar eens kijken wat dat voor serie is, kende hem namelijk nog niet.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toevallig gezien: ze spelen deze avond op 8 TV aflevering 3 en 4. Ik neem ze alvast op. Heb nu wel 1 en 2 gemist...een probleem?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een beetje wel, denk ik. Je mag ze anders ook wel eens komen lenen, hoor.
    En die 8 TV, wat is dat? Allé, ik kijk zelden tv, en verder dan Eén, Canvas en wat Britse zenders kom ik eigenlijk nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik met mijn serieverslaving moet daar dan dringend eens naar kijken!

    BeantwoordenVerwijderen