Stylish, me?

dinsdag 17 augustus 2010


De hemelsluizen zijn weer dichtgedraaid, het gras bekomt nog van de zondvloed. Het hemdeken is af en ik tob over de stof voor nummer 2. Kleine Zoon is ziekjes en houdt zijn gloeiend koppeke tegen me aan. Wil vooral veel 'sootje sitten'.
Ik zou moeten blokken voor een vak waar ik geen jota van (wil) snap(pen), maar moederen is plots zoveel belangrijker.
En zo vlij ik me in de zetel naast mijn zoon. En denk aan al de dingen die ik vandaag niet ga doen. En aan I & O die er een hele week niet zijn. En wat dat met me doet. Die rust. En dat gemis.

En ik denk ook aan vijf dingen over mezelf. Een award waar zij me mee vereerde. De Stylish Blogger Award, dan nog. Stylish, bijgot. 't Lijkt me een award met veel bling bling. So not me! Maar niettemin: merci, Tess!

Hier gaan we dan:
1. Ik kan enorm genieten van ons huis. Van het gedacht dat dit onze thuis is. Van fijne buren, vrienden op bezoek. Het leven is hier goed.
2. In het verlengde daarvan: Het is fascinerend te zien welke eigenschappen uw kinderen van u(w Lief) meehebben. Ik kan mij daar dagelijks over verbazen.
3. Ik startte pas in april met naaien, zomaar vanuit het niets. Daarmee verbaasde ik vooral mijn moeder, die wel goed kan naaien en die content was dat ik toch iéts van haar had.
4. Ik kan niet naaien zonder 45298 draadjes rond me te verzamelen. Die gegarandeerd aan mijn kledingstuk blijven hangen en die ik er telkens weer moet afpulken.
5. Ik neem bijna elke dag foto's. Mijn camera's liggen hier altijd voor het grijpen.

Ik geef dit stokje met veel plezier door aan:
* Latanie, die me door haar vogeloorbellen overtuigde om toch gaatjes te laten schieten.
* Naais, voor haar fantastische schrijfsels en de gele papavers.
* Saar, die me mijn grenzen deed verleggen.
* Elza D, voor de knappe foto's en de yummie recepten.
* Harvest TwentyTen, die bijna weer thuis is en hopelijk snel weer in blogland verschijnt.

En als u nog zin hebt om iets te doen, dan moogt u zeggen van welk stofje ik een hemd voor de oudste moet maken. Ik weet het namelijk niet en het kind is het huis uit.

23 opmerkingen:

  1. Ik ga voor stofje 3 met de bruine stipjes en blauw lijnen, dat lijkt me een ideale stof voor een stoer en tegelijkertijd hip jongenshemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik ga voor het onderste stofje (uiterst rechts op de foto), kwestie van de keuze moeilijk te maken. Of ge kunt er natuurlijk direct 2 knippen hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het vierde van rechts krijgt mijn stem! :)

    En beterschap voor je klein mannetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het onderste, zalig mooi petit-panneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allé seg...ik kan al amper voor mezelf beslissingen maken over stofgebruik, laat staan dat ik hier nog eens mijn gedacht moet komen zeggen ;).
    Ik zou gaan voor Helium, de paarse bollekes ernaast of het stofje dat Poes P voorstelde. In willekeurige volgorde.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Congrats met uw award!!
    Welk stofje? Ik sluit me aan bij de meerderheid!
    Groetjes,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De paarse.
    Ik heb een soort 'vuilbakje' gekocht om mijn draadjes in te gooien als ik naai, en dat helpt wel. (Hier te vinden: http://www.koziol-shop.nl/Koziol-organizer-Pottichelli-c-291.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een jongenshemdje? 3 zonder twijfel, da's alvast mijn stem en 3 dikke kussen erbij voor de award!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had de stylish zelf laten vallen, heb je mij al eens bezien. ;-)

    Goeie gewoonte trouwens om elke dag foto's te trekken, ik zou dat ook moeten/willen doen.

    Ik zou ook voor het derde stofje gaan en veel beterschap aan je kleine pateeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik sluit me aan bij mama P: Helium, heb ik zelf al eentje in gemaakt en is super voor een hemdje; de bollekes, staat een mooi paars exemplaar van op vermiljoenFlickr; derde van rechts, sprong er direct uit en zou 'k voor Thijs ook wel een hemdje in willen.
    De 'wilde zomer' vind ik ook geweldig voor een hemdje, maar dan wel echt voor de zomer, da's nu wat laat hé. Bewaar die maar om ergens in april/mei een hemdje van te knippen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, al die mooie stoffen!
    Ik vind de derde van links gelijk wel heel geslaagd voor een hemdje!
    Maar al de rest eigenlijk ook :).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het derde van links of het derde van rechts springen er voor mij uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben eindeloos te laat, maar ik zou gaan voor 3 of 4 van links!! En helpt dit voor jou, of heb je nu helemaal zoiets van: euhhhhh????

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mama P vertolkt wat ik ook in gedachten had. Met de komende herfst, lijken de grote paarse bollen tof, maar hij gaat ook heel goed staan met nummer 3 en de laatste!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Voor wie het mocht interesseren: het is de derde van links geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Derde links, ging ik net zeggen... Goede keuze dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ola! ja hoor binnenkort ben ik er weer... in blogland... hopelijk met veel inspiratie!
    voor het hemdje, hewel ik zie dat je goed gekozen hebt, ik zou ook stofje 3 van links kiezen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Keihard bedankt voor de award. Ik moet er eens werk van maken hè. :-)

    BeantwoordenVerwijderen