De niet te redden broek die toch werd gered

zondag 26 september 2010


Ik ging broeken maken. Veel broeken. Kleurrijke broeken. Zij had hetzelfde idee en ik mocht haar versie in première aanschouwen. De wol was fantastisch en het leek een makkie. Maar dat was buiten de Knippie gerekend. De broek in kwestie kon mijn kind nagenoeg twee keer huisvesten. Ze vloog aan de kant en ik zette me aan een nieuwe broek. Dat werd deze. Maar de blauwe, die bleef door mijn hoofd spoken. Ik dacht en paste ze aan het kind en dacht weer en speldde stukken vast en tornde los en stikte weer vast. En na weken werd de niet te redden broek uiteindelijk toch een broek. Nog niet ideaal, maar al beter dan de groene.

De volgende is al geknipt. U kunt vanaf nu raden naar de kleur.

Blauwe wollen broek
Blauwe wollen broek
Blauwe wollen broek
Blauwe wollen broek
Blauwe wollen broek

16 opmerkingen:

  1. Ziet er comfortabel en lekker zacht uit. Moest er zo'n exemplaar in versie voor volwassenen in de winkelrekken hangen, ik zou hem zeker kopen!
    En voor t volgende exemplaar ga ik voor groen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo een zalig broekske! Als dit (of het volgende broekje) echt goed zit, ben ik benieuwd naar je aanpassingen. Je weet wel, mijn model hier is heeft ook rare maten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuke foto's!
    Ik ben fan van jouw broekjes! Ik zou er inderdaad zelf wel eentje willen in mijn maat, maar ik heb ook speciale maten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een erg mooie broek. En ben ook benieuwd naar de aanpassingen. Ze is zeker geslaagd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alweer knap gedaan! Ik gok op oranje! (volgens mij ben je die groene periode binnenkort weer door. Je hengelde bij mij naar een swapke hé, awel ik heb hier (bijna) wat klaar liggen waarvan ik zeker weet dat je't leuk zal vinden, mail me maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze is echt prachtig! Die kleurencombinatie! Prikt de wol niet? 'k Krijg ook zin in broekjes nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zeer mooie broek, kleuren zijn dik in orde. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh da schoon blauw doet zeer aan mijn ogen!
    En dat plooike langsvoor: love it.
    Maar 'stekt' dat echt niet, die wol?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aan iedereen die zich zorgen maakt over dat 'stekken': blijkbaar heeft mijn zoon daar geen last van, maar de dochter - die ik daar ook een keer had ingestoken, toen het nog een 'grote' broek was - kon het niet snel genoeg van haar lijf hebben.
    't Is dus behoorlijk relatief, dat prikken.

    En de aanpassingen, gewoon het achterpand uit elkaar gehaald (de bilnaad dus) en minder bol gemaakt. Simpel, eigenlijk. Alleen blijft de afstand tussen het kruis en de taille wel even groot en daarom 'klopt' de broek niet helemaal en is ze dus niet perfect.
    Daarom weldra nummer 3.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi oontje, Geweldig broekske! Seg, weet jij dat the national op 15 feb naar vorst komt? Ticket verkoop start vandaag! X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat is een "KeiKoddig" broekske en ferm gedaan want dat ziet er mij niet "poep"simpel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Fo, bedankt voor de herinnering! Ik had het al gehoord, maar eigenlijk al een beetje vergeten. De kaarten zijn besteld!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maarzeg, zo knap! Gij zijt een echt talent!! En tof, komt The National in februari? Kga eens roepen naar mijn lief dattem kaarten besteld!

    BeantwoordenVerwijderen