Hertje, hertje, hertje

zondag 5 september 2010


Wat is er nu leuker dan uw dochter na het avondeten een stofje laten kiezen en als iedereen in bed zit een rokje te maken?
Madame Li had me die middag het hoofd zot gemaakt met haar rimpelrokjes. En dat, dat hadden we nog niet in de collectie. Het werd een rimpelwikkelrokje, met verstelbare tailleband en wat satijnen biaisaccenten om het extra glamoureus te maken. Het eerste rokje in een Vermiljoenstofje is bij deze een feit.







Aan het aantal foto's had u het wel door. We zijn er allebei dol op!

31 opmerkingen:

  1. Hela! Wij hebben zo ongeveer hetzelfde gemaakt, alleen zonder rits en zonder knopen. Ik moet dringend foto's maken. En ik vind die stof in het echt schitterend, al vind ik dat ze op foto minder pakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, ze staat er echt schattig mee! Ook weer heel netjes afgewerkt vanbinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer geslaagd! Ben blij dat ik je in verleiding heb kunnen brengen. ;-) Nu ga ik een keertje bij jou langs moeten komen zodat je me die verstelbare rekker in de rug kan uitleggen. Mini haar rokje zakt vooraan onder haar buikje zodat het een beetje schots en scheef komt te hangen. Grappig, dat wel, maar toch ook een beetje jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaai Lies! Zo wil ik ook wel eentje :))
    Heel sjiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh seg, dat is echt wel keimooi en zo schoon afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is echt wel super geworden.... en zo glamoureus. echt wel iets om trots op te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, heel sjiek gedaan!
    ze is er mooi mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg geslaagd!
    Ik vind dat een fantastisch stofje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooimooi,superrokske in een superstofke,knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe mooi, zo met dat paars!!!! Heel mooi afgewerkt, ook. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. amai gij zijt in een serieuze naai-mood én wat een superresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gewoon adorable! Het rokje en het mooie meisje!
    xx
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk rokje zeg, ze heeft een superleuk stofje uitgekozen.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk die hertjes! 't Is een prachtig rokje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel leuk!
    Weet je toevallig nog de "maten" die je gebruikt hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mie, ik heb de breedte van de stof (110 cm) gerimpeld tot ik ongeveer 65 cm overhield. Dochters taille meet 50 cm, dus dan heb ik een goeie 10 cm overlap (na omzomen). Voor haar is dat genoeg.
    De lengte van de rok is ongeveer 30, maar het mocht wel korter.
    Als tailleband neem ik altijd 10 cm, dan hou ik uiteindelijk 4 cm over.
    Dus voor zo een rokje heb ik eigenlijk met 45 à 50 cm stof genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Merci!
    Ik denk dat ik de overlap nog wat groter ga maken. En ik twijfel nog tussen rimpelen of niet (zoals ik al eens eerder deed). Mmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. van waar komt dit toffe stofje? ik zie het overal maar vind het nergens :(

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @ Anoniem: ik kocht het ooit bij Vermiljoen. Misschien vind je het nog op Etsy?

    BeantwoordenVerwijderen