Het S.M.A.K. op zondagochtend

zondag 12 september 2010


Wat doet een mens op een luie zondagochtend na een pistoleeke en een kop koffie? Ge fietst naar het S.M.A.K. en laat uw kinders daar los, goed voor een portie ongecontroleerd heen en weer geloop en een resem vragen. We moeten ons geen illusies maken, rustig kijken zit er niet meer/nog niet in. Langer dan 30 seconden krijgen we niet om ergens bij stil te staan. De volgende keer vraag ik ook een gids om op die eindeloze serie van vragen te antwoorden.

- (de jongste) Wat is dat, mama?
- Ik: Ik weet het niet.
- Hij: Ah, je weet het niet. Alweer niet.
- Ik: *zucht*

- (de oudste): Ik snap dat niet. Waarom maken ze nu een piano kapot?
- Ik: Zonder uitleg snap ik dat ook niet. Daar zit een verhaal achter.
- Hij: Waarom blijven ze daar dan niet bij staan om dat uit te leggen?
- Ik: euh...

- (de dochter): Ik vind dat niet mooi. Oh, kijk, daar hangen eierschalen aan de muur. Bweik. Kom, we gaan een aperitiefje drinken.

Om maar te zeggen, met drie koters een museum doen, 't is ons duidelijk niet gegeven. Maar anders, 't S.M.A.K. blijft altijd de moeite.


13 opmerkingen:

  1. leuk!
    - wel niet ons idee van een luie zondagochtend met kroost ;-D -

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'k Ken dat! Maar konden ze bij jou in 't SMAK ongecontroleerd rondrennen? Ik voelde mij als een terrorist toen ik daar met de kinderen was, zo werd ik gevolgd. En we waren écht wel braaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ha, ha! Ik zeg ook al en tijdje dat ik nog eens een tentoonstelling wil meepikken op een zondagochtend. Ok, ik snap het, ik wacht wel nog een paar jaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hou van zulke activiteiten!
    Boeiend met kids en interessant zonder kids.
    hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het gewoon super dat je de kinderen daarnaartoe meenmeemt!
    Mijn "luie" zondagochtenden zien er dit jaar als volgt uit: om 8u45 klaar staan op de hockeytraining met Marie...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "Mama, mag ik echt in dat urinoir plassen?"

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat was toch deze morgen niet? Op zo'n onmenselijk vroeg uur?

    Edit: en het passende verificatiewoord dat ik moet intypen = 'matin'

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Was dat deze morgen? Een luie zondagochtend zou ik dat niet direct noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Polkadotjes en Prutsen: nee, dat was vorige week. Toen was het wél mooi weer.
    En deze ochtend stond ik al om 10.00u bij Lien.
    @ Harvest: oh my! Soms ben ik blij dat ze hier niet zo van het sportieve type zijn. Op zondagochtend, bijgot!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt toch heel erg leuk. Ik liep gisteren om half tien door de zoo van Rotterdam. Veel minder cultureel verantwoord en helaas ook minder droog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. SMAK is volgens mij nog één van de toegankelijkste musea met kinderen. Toch in vergelijking met musea waar schilderijen boven hun ooghoogte hangen enzo... En je hebt er precies wel plezier aan beleefd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Denk dat we dat meer moeten doen, zo onze kinders meepakken naar musea. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen