"Kladatsj!"

donderdag 2 september 2010


Die "kladatsj!" dat deed mijn hart. Mijn hart dat efkes ter hoogte van mijn schoenen lag. Oorzaak: een brief. Eén simpele brief. Een rekening dan nog wel. Van een ziekenhuis waar ik nooit geweest ben. Nooit. Vriend Google bracht raad. Geen leuke, maar dat snapte u al.
Hier had ik het ooit over mijn lijf. Mijn lijf dat duidelijk nog altijd niet doet wat het moet. En een dokter die duidelijk ook niet doet wat hij moet. Uw patienten rekeningen laten krijgen van een vreemd ziekenhuis en al googlend erachterkomen dat de arts op dat papiertje, deze die uw ding onder ogen heeft gekregen, dat dat eigenlijk een oncoloog is. Someone's got some serious explaining to do.
Maar hé, vreest niet. Ondergetekende is nog altijd alive and kicking. En ziet altijd een goede kant aan de zaak. Namelijk het besef dat het leven veel te kort is en dat we er nog veel meer moeten uithalen. Wat ik nu meteen ga doen, zie.

13 opmerkingen:

  1. Helaba,

    Ik ben gelijk niet helemaal mee, hopelijk is het niet zo erg als ik denk??? Maar sowieso, als ze iets wegsnijden is het standaard hoor dat er allerlei testen op gedaan worden, waaronder ook biopsieën, gewoon voor het zekere op het onzekere te nemen. En dat wordt dan soms doorgestuurd naar andere dokters/labo's/ziekenhuizen ...
    Alé, rust gij maar eens goed uit! Het is niet niets, studeren, 3 kinderen, een huishouden draaiende houden en alhoewel we het niet altijd willen toegeven; dat naaien neemt soms ook veel tijd in beslag en kan ons ook nogal wat stress bezorgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. eum, ik snap het ook niet helemaal vrees ik? In elk geval... hou je taai!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. stress, ik kan er van meespreken, als ik een tijdje niet voor mezelf zorg loopt het mis. Die stress beslist al een hele tijd over wat ik wel en niet doe - maar je hebt gelijk, haal eruit wat er in zit en dan loopt het allemaal wel los. Leg de lat niet te hoog...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeioei, dat klinkt serieus. Héél serieus!
    Ik kan alleen maar zeggen: laat van tijd tot tijd de boel de boel en neem wat tijd voor jezelf!
    We willen soms zoveel he, maar het mag niet ten koste gaan van je gezondheid he!
    Verzorg je!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allé jong, wat is dat hier allemaal?
    Dat klinkt idd heavy. Pfieuw, ik krijg er kippevel van.
    Hou u taai hé zeg. En idd...genieten genieten genieten. Al is het soms zo moeilijk om je niet door de stress en alles wat 'moet' te laten meesleuren.
    Maar hé, kijk (om met een positieve noot te eindigen), ik zie dat jij ook naar Wouter Deprez gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Merci, allemaal!
    Een klein beetje verduidelijking: met stress heeft dit voor het moment niet echt te maken, denk ik. Ik weet al een tijdje dat ik een aandoening heb die kan eindigen in het K-woord, maar mijn dokter zei dat ik mij daar geen zorgen om moest maken. Tot je dan een factuur krijgt van oncologie en dan maak ik mij daar wél zorgen om. Zeker omdat de uitslag van de vorige test niet goed was en ik snel weer een nieuwe test moet laten doen. En dan hopen dat het resultaat beter is.

    @ Polkadotjes: ja! Eindelijk nog eens. Is dat dan dezelfde dag van ons? Of zijn er meerdere speeldata. Ik moet nog eens kijken.

    @ Liesel: bedankt voor de verduidelijking!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan alleen maar zeggen... Verzorg je goed! (En schrap, als dat lukt...)

    Lieve groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het K-woord is altijd heel hard schrikken. Toen mijn zoontje een jaar was, moest hij ook plots opgenomen worden op de afdeling oncologie en dan staat je wereld stil. Gelukkig bleek het geen leukemie, maar ITP te zijn, vrij onschuldig en na enkele weken was hij hersteld. Ik hoop met heel mijn hart dat het ook bij jou niets ernstig is. Geniet inderdaad van je mooie familie, je vele vrienden en leuke hobby's. En vraag gerust hulp als het allemaal even te veel wordt! No shame in that. Relax and enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje dat is schrikken zeg! Ik weet even niet wat ik moet zeggen, zorg goed voor jezelf en luister goed naar je lichaam.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn hart zei ook even kladatsj toen ik dit las.
    Ik heb ook eens zoiets voorgehad. Allemaal tests moeten laten doen, maar niet vinden wat het was en dan vallen er inderdaad van die woorden waarvan je rillingen krijgt en nachten in je bed woelt. Take it one day at a time en mocht je nood hebben aan iets, we zijn er hier allemaal voor jou! :) Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kreeg ook even kippenvel van je berichtje. Hopelijk is de volgende uitslag idd. beter. Verzorg je goed én laat je goed verzorgen. En idd.: genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hang on! Ik hoop met jou op een goede uitslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kreeg net als jullie allemaal even een krop in de keel!
    Neen, zeg!
    Volg je gevoel, meid! Wil jouw lijf rust, dan neem je dat, zonder schuldgevoel!
    Geniet maar met volle teugen van het leven en NIET ziek worden hé!!!

    BeantwoordenVerwijderen