Lasagne

vrijdag 10 september 2010


Als uw Lief de boodschappen doet en datzelfde Lief niet goed kan schatten, dat zit ge zo af en toe wel eens met iets te veel. Of te weinig. Zo ook deze keer. De hoeveelheid quorngehakt dat nodig was voor het vorige gerecht werd ruim overschat, en dus werd van mij verwacht dat ik in de rapte een quorngerecht uit de mouw schudde. De kindertjes vroegen lasagne, wat goed uitkwam. Voor een keer geen lasagne vol kleur-, geur-, en smaakstoffen voor ons, dank u. Twee vliegen in een klap, noemen ze dat, geloof ik.

Ik zal u heel de uitleg besparen, want lasagne maken, dat doet ieder op zijn eigen manier. Hier maken we een groentenpotje met tomaat, courgette, champignon, paprika, ui, look en uiteraard het quorngehakt. Kruiden naar smaak.
De lasagnevellen kunt u gewoon in het warenhuis kopen. Of zelf maken, als u echt all the way wilt gaan. Voorkoken hoeft niet, volgens de aanwijzingen op de verpakking, maar ik doe dat toch. Zelfs na een half uur in de oven, blijven die anders een beetje hard en dat moet ik niet.
Overgieten met een kaassaus - zie het boek van de boerinnenbond of het www - en dan de oven in.

Smakelijk!

5 opmerkingen:

  1. 't is nog wat vroeg voor mij om al aan lasagne te denken maar, 't ziet er "ne lekkeren" uit! Ik heb al een tijd geen quorn meer gebruikt (vraag mij uberhaupt af waar ik dat hier kan vinden - die Ieren eten echt groooooote lappen vlees), maar veggie-dag(en) gaan we hier toch ook terug invoeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha , ken dat Lies. Hier ook een hoop groenten en Quorn gehakt over en raad eens.....ook lasagne deze avond :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moet dit niet ingezonden worden voor veggiemaand? Lekker, lekker.
    Zeg en weet je wat helpt ivm dat voorkoken? Ik kook de vellen niet voor, maar maak de lasagne de avond voordien en dan wordt het ook sneller gaar. Ik vermoed omdat de vellen een hele nacht groentenvocht opslurpen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er lekker uit,mijn wederhelft heeft chance met jullie allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmm, dat ziet er echt heel erg lekker uit. Lasagne is één van de weinige dingen die ik ook nog wel geslaagd uit de oven kan toveren (niet zo goed als mijn vriend...maar goed) Dat voorkoken ga ik ook eens proberen. Ik moet er ook geen harde stukjes in hebben.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen