A shirt, a shirt, my kingdom for a shirt!

dinsdag 28 september 2010


"Een hemd, graag," zei de Zoon, gevraagd naar wat hij gemaakt wilde zien. "Een hemd met hokjes." "Ruitjes?" vroeg ik, om ons beiden een teleurstelling te besparen. "Zo met rood en geel en blauwe lijnen en zo?" Ja, dat moest het zijn. En dus ging ik op zoek. Het was immers zijn beurt na de broek voor broer en de stoel voor zus. Zo doen wij dat hier tegenwoordig, elk om de beurt. Alleen het Lief en mezelf schieten er bij in, al is dat in het Liefs geval misschien niet zo'n ramp.

Ik dacht 'cowboy' en ook 'bingo' toen ik na 50 ruitjesstofjes die niet voldeden eindelijk dit stofje spotte, ergens diep weggestopt in een hoek, alsof niemand het ooit mocht vinden. Het voelen van de stof katapulteerde me 25 jaar terug in de tijd. Toen mijn oom nog een weverij had en de hele familie voorzag van geruite tafelkleedjes en dito gordijnen. Zo voelde dit hemdje aan. Geweven. Onkreukbaar. Ideaal voor de moderne moeder.

Deze keer probeerde ik het Ottobre hemd uit, na het Knippie hemd uit 17 delen een ware verademing. Ottobre scoort beter qua aantal delen, qua handleiding en ook qua snelheid. Al mis ik toch de sluitbiezen vooraan die de andere hemdjes wel hebben. Ik had ze er natuurlijk kunnen aanzetten, maar een mens moet soms eens één keertje doen wat het plan hem voordraagt. Ik wijk anders genoeg af van wat me opgedragen wordt.

Conclusie: Geef hem een hemd en het jong is content. Al doet hij me ondertussen meer aan Bent Van Looy denken dan aan een cowboy.

Checkered shirt
My kingdom for a shirt
Checkered shirt

24 opmerkingen:

  1. Leve Bent!! ik werk ook liever met Ottobre.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oei, ik krijg geen foto's te zien, ben nochtans heel nieuwsgierig naar dat hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry, Juffrouw Wallie, ik was net wat aan het prutsen in Flickr. Nu zou het moeten lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nieje nieje, ik zie niks, alleen de middelste, keischoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, nu wel! Mooi, dat hemdje en wat een knappe zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik reserveer uw zoon nu onmiddellijk, voor mijn oudste.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat heb je goed gedaan. En ik moet ik zeggen dat het laatste hemdje van Bent van Looy dat ik zag helemaal niet kan tippen aan jouw exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo schoon!!

    En merci om mij aan Bent te doen denken.... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is echt een geweldig mooi hemdje! En idd. ook een knappe zoon :-) (Ik verkies ook Ottobre.)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ohh, fantastisch, wat een schoon ventje, euh, hemdje bedoel ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. schoon hemdje,en wat een knap model!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, dat paardje op de deur! Leuk hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heeeeel schoon zeg! alle details ook. Knoopjes en stof. super.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor alle lofbetuigingen.

    @ boomie: straks ga ik nog blozen.

    En men zegt dat Zoon op mij lijkt. Ziet iemand dat? Ik namelijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. SUPER! Wauw Lies!
    Dat hemdje is een toppertje, jouw zoon nog meer en die foto's!
    Als die in den Ottobre stonden, dan liepen alle jongens nu met zo'n hemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig, het stofje, de knopen, het model (in én van het hemdje)!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ... [Pardon, ik sta even met mijn mond vol tanden. Alles zeer schoon.]

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De naailes valt erg goed mee! We maken gelukkig geen bomma-modellen :) maar we kiezen wat we willen maken. Voorlopig zitten we wel nog maar aan de basis (zomen, stikken, rits inzetten, ...).

    Ik hoop dat het stoffenspektakel goed meevalt! ;)
    (ook niet té goed, want dan keer ik terug met een lege portefeuille)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. amaaaai, zo knap, ik zie nu pas de beelden verschijnen en ben helemaal onder de indruk, uw zoon, zijn hemdje en jawel, wreed schoon foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Yep, megageslaagd.
    En die foto's van u zijn ook een plezier om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen