De skinny uilenbroek

maandag 25 oktober 2010


"O jee, daar is ze weer met haar clowneske broeken," denkt u wellicht. Welja, deze keer is het idee niet van mij, maar van deze dame. Ik geef toe, ik zou het stofje van Kokka nooit gekocht hebben als ik niet eerst haar broek had gezien. Het leek me een ideaal stofje voor zo'n oudeventebroekske. U mag zelf invullen wat u daar dan onder verstaat.
Gelukkig wist ons aller Vermiljoen nog een klein restje op te duikelen uit haar assortiment dat met de dag sneller de deur uit vliegt.

De 'skinny uilenbroek' werd het ding hier al gedoopt. "Mor enfin,' zag ik in mijn moeders ogen, maar ze kon nog net op haar tong bijten. En ondanks de subtiele tegenkanting experimenteer ik lustig verder, want nee, ook deze broek is nog niet perfect. Misschien toch eens een cursus patroontekenen volgen. Madame?

Pluspunten van dit project:
- de overlock doet de werktijd drastisch inkrimpen
- de taille is hoog genoeg, dus geen bouwvakkerskontje meer
- de taille is eigenlijk gewoon perfect, dus gedaan met het hopeloos aansjorren van de elastiek
- de broek sluit aan het kruis mooi aan, dus gedaan met de 'hangpoep'

Hoera, denkt u?
Helaas. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden.

Maar voor de rest, zoon content en de andere twee ook, want met de restjes experimenteerde ik nog wat met de overlock en dat leverde een setje beddegoed voor onze uitgebreide Playmobilfamilie op.

Owl pants

Owl pants

Owl pants

Owl blanket

Voor mezelf, een dikke noot: als ge 3 keer uw tailleband verkeerd speldt, en hem er de vierde keer ook verkeerd aannaait, dan is het echt wel tijd om in uw bed te kruipen.

30 opmerkingen:

  1. Haha, dat van die 4x tailleband stikken: herkenbaar!
    Maar het broekske ziet er wreed schoon uit, ik zie eerlijk gezegd niet waarom je niet helemaal tevreden bent...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar schóóón!

    Dat stofje wacht hier ook nog op een projectje.

    Dus je bent echt weg met die overlock?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Miestaflet: écht weg, dat weet ik niet. Maar ik kan er toch al iets mee, dat wel.
    Wat ging jij met dat stofje maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is teminste eens wat anders dan zo een saai effen broekske, en mislukken en vermoeidheid dat is bij mij ook een goede match, helaas :).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. idd. soms is het beter om dan te stoppen.
    Maar wat een prachtige broek seg. En nog niet tevreden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. LOL voor de tailleband!Schoon broekske,zeker en vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze ook heel schoon! 't Is idd. precies ne smalle spriet hé, die jongste van u. Heb je de patroondelen met de overlock afgewerkt of ook ineen gezet met de overlock?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben fan van dit broekske.
    Niettepiet clownesk zeg! Waar haalt ge het idee.

    En oh...uw overlock is in gang geschoten. Wil die mij eens entertainen binnenkort? Mij en de poezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig broekske, tof model en een geweldig stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gewoonweg heel leuk én ik vind dat ook niet té zot, want pas van dichter zie je de uiltjes, en dat vind ik leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig!!! het stofje ligt hier ook klaar voor Kas maar dan het donker bruine.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goh, ik heb nog niet zo direct een bestemming... ik dacht misschien aan een A-lijntje voor de meisjes. Dat blauw past bij hun oogskes en van ver zie je niet dat het uiltjes zijn. Tenzij het iets voor de baby wordt, natuurlijk :)

    Mag ik in de kerstvakantie es komen piepen naar uwe overlock?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tuurlijk! Blijf je dan langer dan 3 minuten? :)
    En we proberen een Ijverige Wijven vast te leggen in de eerste week, maar ik kan niets beloven. Sha regelt dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik beloof plechtig dat ik langer dan 3 minuten blijf. Ik wil zelfs mijn kroost meebrengen, dan kunnen die elkaar ook entertainen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij is prachtig! Ik ben er grooooooote fan van!
    Waarom zijt ge nu niet content?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wel, omdat het vooraan, aan het kruis, toch nog niet helemaal is zoals het zou moeten. Of bolt dat altijd zo vooraan? Hm, misschien wel.
    Anyone?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. weer eens "wreed" schoon en ja, ik zou uwe overlock ook wel eens willen komen bewonderen en ook uw kroost tijdens de kerstvakantie maar als ik al niet in Gent geraak tijdens een lange zomervakantie hoe moet het dan nu lukken ... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Keischoon! Ik ben ook heel erg benieuwd naar de overlock. Passen alle kindjes en madammen samen bij jou thuis? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, hoor! Kom maar langs!

    En Harvest, de kerstvakantie is waarschijnlijk nog moeilijker met al die familiale verplichtingen, maar als je een gaatje ziet, altijd welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het "tijd van gaan slapen" had ik deze week ook. Amaai. Dan stop je er echt beter mee hé.
    Leuke broek!
    Oh en ik heb hier nog restjes die ideaal zijn als lakentjes voor de ook uitgebreide playmobil-familie. Alleen geen overlock. omstikken dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. die broek is hoe een broek voor jongens er zopu moeten uitzien! Niks ruig en stoer (waar halen ze dat toch?) een gezonde dosis elegantie, een tikje dandy en een boel goeie smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. da's echt superknap, ik zou dat willen kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen