The Seventies are Back ofte, het gele broekske

vrijdag 1 oktober 2010


Deze broek was er over. Voor mijn Lief er vér over. Deze broek deed het Lief - dat altijd meegaand was in de kledingkeuze van de kinderen - met zijn ogen rollen. Maar zo'n portie frivoliteit/oubolligheid, mijn kleine kan dat hebben. Hij mag er nog uitzien gelijk een clown. Op uw tweede is dat namelijk nog gepermitteerd. Zeker als je er eigenlijk ook een bent.

De stof was love at first sight. Maar, moeilijk te verwerken. Dat rafelde gelijk zot. Een kleine hapering en de broek is om zeep. Wat niet zo'n leuk vooruitzicht is, want ik vind 'm wel ok. Nog ietske te bol achteraan (maat 68 deze keer), in de taille net goed. De volgende moet nòg nauwer aansluiten.

En *grrrmblllll*... mijn woorden waren nog niet koud of er zat al een onherstelbare hapering vooraan in het kruis. Zucht. Ach, ja, 't was een goeie oefening. Alleen jammer van de stof.

Seventies curtain fabric pants
Seventies curtain fabric pants
Seventies curtain fabric pants

28 opmerkingen:

  1. Nen 68? En hij is er twee? Die boekskes moeten dringend hun maten eens aanpassen! Mijn zoon heeft trouwens net hetzelfde blauwe t-shirtje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel retro, heel mooi, inderdaad jammer van de haperingen. De volgende gaat gewoon perfect zijn:).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mega-broekske voor super ventje, alweer knappe foto's en ja, ook ik werd plotsklaps verliefd op dat stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat tover jij weer uit jouw mouw! Deze broek doet dat stofje alle eer aan. Knap! Jong. Ik kan er niet van over.
    Clown mag zeker als je twee bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind 't er helemaal niet over! 't isn de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaren 70 of niet, die broek is mega!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!Uw lief heeft ongelijk,zeg hem dat maar!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die venten toch! Overal hetzelfde.
    Ik vind het broekje zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zalig broekje!!! en die stof, prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dames, het Lief is gewoon een tikkeltje jaloers dat hij het op zijn gezegende leeftijd niet meer kan veroorloven in zo'n geweldig originele broek rond te lopen. Zeg dat het Lief dat zelf gezegd heeft...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @anoniem, goed gezegd :-)
    Leuke details allemaal, en tof gecombineerd, spijtig dat ze zo snel rafelt :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hihihi @anoniem :-)

    zalig stofke, echt spijtig van de (onherstelbare?) schade!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, maar ik ben sprakeloos : van het broekje (wat een knalkleur!), van het mannetje (te schattig met die kleurencombinatie), van de foto's (kunnen zo in een boekje).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tis echt een leuke broek! (voor een kindje kan dat toch :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vré tof kleur en broek! Al bij de Madeflickrgroup gezet?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O da's prachtig! Dat vind ik helemaal niet erover hoor, het staat het schattige kereltje supergoed! Ik ben er zelfs zeker van dat onze zevenjarige spring-in-'t veld-dochter ook zo'n broek zou willen. Zo'n toffe zaken die jij maakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. yes, helemaal seventies! mannen weten er niks van!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. waah mega! wat een schoon broekske. Het Lief heeft gelijk dat hij jaloers is! Ik ook;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is superschoon en tof en cool.
    Wat Uw zijspanne daar ook zegt.
    Voila.
    Ik heb gesproken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schoon broekske ! En welke patroon gebruikte je daarvoor ? Ik heb hier ook zo'n smalle twee jarige lopen, die in geen enkele winkel maat lijkt te passen (of veel te groot of te kort of teveel pamperplaats voor een onderbroekske ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik gebruikte het patroon 4b uit de laatste Knippie (4/2010). Voor mijn zoon (mt 86+) maakte ik een 68 met verlengde benen, maar zelfs dat maatje is nog altijd te 'bol' aan de poep. Toch naar mijn goesting. Ofwel probeer ik eens een ander broekje, ofwel toch eens een 62. Maar na 4 broeken is de goesting toch wel een beetje over. Al heb ik nog stof liggen waar ik per sé een broek van wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. O wow, die bruine paspel maakt het wel helemaal af!
    Ik vind dit toch wel een toppertje. 'k Zou mij precies niet te veel aantrekken van uw lief zijn visie op het broekske.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. tgo .... ik heb juist dezelfde stof gekocht maar in het groen ... Ze is heeeeel mooi maar o zo onhandig! Ik draag de rok heel vaak en dat zie je er aan (veel "haperingen" --> zoals wij zeggen)

    Maar de broek vind ik fantastisch!!!! Gewoonweg Fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hi! I found you on MADE and I just love those pants. Do you have a tutorial that you could share?
    Although, I am sorry, I don't speak Dutch...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hi, glad you like them. Well, their made after a pattern that appeared in a Dutch sewing magazine called Knippie. I just replaced the zipper by a faux fly, because my son will start school in a month or two and I want him to be able to pull up his own pants. And I added the piping, which is not that difficult. Don't know if you tried it?
    So with any pants pattern you can obtain the same result I should think.
    If you have any other questions, fire away!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Fantastich broekje!!!
    Ik ontdekte net jou worstelingen met het broekenverhaal.... ikzelf merkte dat uit Ottobre de broekjes die ook voor de kleinste maten geschikt zijn veel te ruim zijn (mbt het pamperverhaal schat ik...).... maar, als je een modelletje kiest dat voor grotere kinderen is (die geen luier meer nodig hebben, vanaf vb 92) en dan verkleind, zitten ze beter rond de poep.....

    BeantwoordenVerwijderen