Stressrok

woensdag 13 oktober 2010


Soms is er niet veel nodig. Een halve meter stof. Maal twee. Een paar knopen, een machine. En een uur of twee om rustig door te kunnen werken. Het zat allemaal goed in mijn hoofd. Maar soms loopt het niet altijd zoals het moet. Het simpele rokje dat ik op 1-2-3 in elkaar ging steken werd een echte stressrok (met dank aan mama P. voor de naam).

Het begon al met een ware zoektocht naar een kleur van garen dat bij het mosterdkleurige stofje paste. Waarom moest ik bij Julija toch net op dàt Echino stofje verliefd worden? Daarna wilden mijn knoopsgaten niet mee, maar dat kan ook komen omdat de kroost het op dat moment wel echt bont aan het maken was en mijn hoofd zo ongeveer op ontploffen stond. Dus gooide ik het maar aan de kant en speelde ik wat met de nieuwe overlock.

Ten langen leste verzamelde ik toch al mijn moed en was dit het resultaat. Zoveel moeite voor zo iets simpels... And I couldn't help but wonder... will I ever be able to sew anything without having to rip out part of the seam?

echino

15 opmerkingen:

  1. Toch is 'ie' mooi en het kleurtje fantastisch. En dat shirtje erbij, tis gewoon af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gho k snap de frustratie, ik durf mijn machine zelfs niet boven halen als ze wakker zijn?! Chapeau al dat gij dat kunt. En over dat lostornen...volgens mij moet dat soms om dat tot nog iets anders mooiers te komen ( tis een goei dat het zegt, ik had losdoen, grr ik begin soms nog liever op nieuw, maar met zo'n echinorokje zou ik het ook los doen zenne). T is een zeer geslaagd rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja het is een schoon rokje, het is de stress waard geweest en ik herken het, ik moet ook altijd minstens 1 zoom herdoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai.. mooie rokje! Ik zou het direct dragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 't is de stress waard geweest :)Zo een mooi rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superschattig rokje,
    Lief kind
    en prachtig stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het resultaat is geslaagd hoor. En ja dat lostornen... we doen het allemaal (denk ik toch)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe herkenbaar! Ik naai enkel 's avonds zonder kindjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schoon! Dus ik mag veronderstellen dat er eens geen 'bweik' geroepen werd :-) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is prachtig geworden. De visie in de winkel klopt volledig met de realiteit.
    En tornen...haha, hier ook nog geen enkel naaisel zonder tornen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Sha: neen, voor een keer niet :-)

    @ Polkadotjes: dat te horen van u is een hele geruststelling :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ach, troost je... hier draait de combinatie naaimachine en kinderen in de buurt ook altijd uit op mijne "ripper" maar soms willen we echt teveel in te weinig tijd hé..., en toch... bravo, want 't is alweer een superrokje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen