Dots in de plooi

zondag 14 november 2010


De prachtige (stolp)plooirokjes van Mama P. en Griet staken me de ogen uit. Zo mooi, zo stijlvol, zo perfect afgewerkt! Ik kwam niet verder dan wat kwijlen voor het scherm en shoppen op het www. Ah ja, ik ben namelijk een vrouw en wat doen vrouwen als ze gefrustreerd zijn? Juist, ja.

Ik zat namelijk opgescheept met een gigantische 'seamstress' block', naar analogie met de writer's block, iets waar ik precies nooit last van lijk te hebben. Maar gezien men met een dergelijke ingesteldheid nergens komt, gaf ik mezelf de spreekwoordelijke schop onder de kont, kocht nog een paar stofjes en zette me aan het werk.

En na wat uren zwoegen, was dit het resultaat.

Pleated skirt

Pleated skirt

En omdat ik dan toch bezig was, maakte ik meteen ook maar nummer twee.

Pleated skirt

Pleated skirt

29 opmerkingen:

  1. Dat ziet er ook zo per-fect afgewerkt uit! Waw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaaaat? Zo schoon!
    Ja lap...ik moet precies ook dringend gaan shoppen. Ah ja, ik heb twee weken geen tijd om te naaien, maar in een kwartierke mijn virtueel winkelmandje volsteken en op de 'yes please, i want to buy this'-knop drukken zal nog wel net in mijn strakke tijdschema passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ge moogt uzelf toevoegen aan het lijstje van polkadotjes en Griet, het lijstje schoonste plooiroskes uit blogland ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zou ik al geen geduld voor hebben! Mooie stiksels.

    Vooral het tweede rokje vind ik schoon. Van't eerste ga ik hallucineren. Maar dat ligt aan de stof, he. En misschien heb ik een tas chocomelk teveel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Perfectie gewoon! Zo netjes! En héél schone stofkes gebruikt =)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo netjes afgewerkt! Schoon zeg, allebei, en fleurig. Ik ken nog wel een paar meisjes die deze in hun collectie willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. P*R*A*C*H*T*I*G!!!!
    Aaargh, laat mijn dochters nu net eens genoeg rokjes hebben!
    Die bollen zijn fantastisch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig zeg, die zien er megaprofessioneel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sjieke rokjes :)
    Zo iets kan ik nog niet.. echt wauw!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super geslaagd!!! mooi
    moet ik ook nog eens proberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wooow, dienen 'nlock' is helemaal weg hoop ik. Mooie stofkes, netje afgewerkt, toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. schoon! dat tweede stofje is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dat tweede! (ik ben nog altijd niet bekomen van die uilenbroek en nu weer zo'n pareltje. Ik wil ook tijd!)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amaai, zo schoon en zo netjes afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super afgewerkt, je mag trots zijn op jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Miestaflet: in dat tweede rokje zit inderdaad een rits, en ook een verstelbare elastiek.
    In het eerste rokje zit enkel een verstelbare elastiek en eigenlijk is dat genoeg. Maar ik wou eens all the way gaan :-) Voorbereiding voor mijn eigen rok.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Twee prachtexemplaren! En dat laatste stofke is "de max"!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vre mooi, ik ben totaal weg van stof twee! (en bij deze een hit extra uit Dublin!)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige rokjes in prachtige stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Pfffffffffff, zo mooi. Maar mijn dames dragen geen rokjes ...........

    BeantwoordenVerwijderen