Kerstkaartjes

woensdag 29 december 2010


Ik hou niet van kerst. Voilà, nu weet u het. Ik hou wel van vakantie, maar niet van die opgefokte sfeer. Zo van gezellig moeten doen, veel eten, bergen cadeautjes en ik hou zéker niet van op het laatste moment de stad nog te moeten ingaan. Ik sla in de loop van het jaar tal van cadeautjes in en verberg die in de cadeautjeskist. Geen een die daar in durft te kijken.

De kerstboom is de eigendom van de kinderen. Een plastic ding, jawel. Omdat de oudste het - 7 jaar geleden - wel fijn vond om die boom te herdecoreren als we net niet keken. Om ecologischer te zijn dan elk jaar een klein omgehakt boompje moet hij 17 jaar meegaan. We zitten bijna aan de helft en hij ziet er nog altijd even lelijk uit, maar dat kon u vast wel denken.

Dit jaar dacht ik voorzienig te zijn. Het idee voor kerstkaartjes zat al weken in mijn hoofd. Al ben ik niet zo'n schrijver. Een kaartje sturen met 'vrolijk kerstfeest' dat is niet moeilijk, maar voor iedereen een persoonlijke wens voorzien, daarvoor moet het helder zijn in mijn hoofd en dat is het op dit moment absoluut niet. De vakantie begint zijn tol te eisen, vrees ik.

Maar die kaartjes dus. Die zagen er in mijn hoofd ongeveer zo uit. Maar dan met nog meer vilten sneeuw in allerlei kleurtjes. Maar ik had al snel door dat een vreselijke kliederboel ging worden en dus liet ik het maar zo.

kerstkaartjes

En voor u allen, een - laat - vrolijk kerstfeest en een - vroeg - gelukkig nieuw jaar.

16 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan hoor! :-)
    Ik had ook dit jaar voor het eerst terug een boom... Misschien door de baby die er dit jaar voor het eerst bij was!
    Ook een plastiek geval waar de kat van gaat eten... En de versiering die is ook "kruipbaby" en kat proof! ;-)
    Ik hoop toch dat je Kerst leuk was en wens je nog een spetterend 2011 toe met veel stof, draad en mooie resultaten!

    Kathleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, 't is alsof ik mezelf hoor praten! Bij ons is de boom al sinds maandag weg! Korte pijn : )
    Nog even en al die dagen zijn voorbij. Dan kunnen we aftellen naar de lente. Joepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuke kaartjes. Zelfgemaakt is toch echt veel fijner dan al die voorgedrukte en voorgekauwde dingen in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor jou dezelfde wensen. Moge er veel moois je naaimachien passeren. En ook mooie kaartjes trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook niet zo'n fan van de kerstdagen. Om geheel dezelfde redenen als jij. En aan kerstkaartjes doe ik (tijdelijk) niet meer. Maar daarom zijn mijn wensen er niet minder om: ook voor jou een allerleukst eindejaar en een inspirerend 2011!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben wel voor het vieren van midwinternacht omdat de dagen dan gewoon weer langer worden. Dat verdient een feest, nietwaar? Dat van cadeautjes op het laatste moment en te veel eten, dat vind ik ook minder leuk.
    Jouw kaartjes zijn wel super.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier ook cadeautjes bijeensprokkelen doorheen het jaar, want ik haat kerstshoppen! Leuke kerstboompjes op de kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik spaar de nieuwjaarswensen wel voor vrijdagnacht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kaartjes zien er prachtig uit :)
    Mijn boompje staat nog, hou ook meer van de versiersels en lichtjes dan de kerst zelf ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor jullie een fantastisch 2011 gewenst! En voor jou speciaal een beetje rust in je hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier elk jaar een klein boompje met kluit die dan in de tuin overzomert. Als de boom nog OK is, halen we die terug uit de grond en gebruiken we hem/haar nogmaals. Niet zo eco, maar toch beter dan elk jaar een nieuwe boom. Hier voor het eerst sinds 6 jaar terug de glazen kerstversiering bovengehaald!

    BeantwoordenVerwijderen