We ♥ Bulles Bleues

woensdag 22 december 2010


Er was een tijd dat ik smoor was op de Bulles Bleues van Petit Pan. Ik bewaarde het lapje als een kostbare schat. Zij was zo attent om er een ritstasje van te maken dat bij deze swap hoorde. Zo had ik mijn Bulles Bleues altijd bij me.

Shirt in Bulles Bleues

Toen brak er een tijd aan dat ik me niet meer kon herinneren waarom ik ook zo gevallen was voor dat stofje. De creaties die ik erin zag verschijnen waren mooi, maar niet dàt wat ik wilde. Het bleef liggen, maandenlang, tot ik aan het vestjesproject begon. De bulles gingen zo mooi samen met de rode fleece. Ik werd op slag weer verliefd.

Shirt in Bulles Bleues

En toen, toen wist ik het. Toen ik al drie vestjes had geknipt en mijn lap al serieus geslonken was, toen wist ik het. Een hemd zou het worden. Ik mat en tekende en het paste. Nét. Alleen had ik zitten knoeien met het patroon en vergat ik 1 patroondeel te vergroten, waardoor ik een stuk tekort had. Gelukkig was een reddende engel heel nabij.

Shirt in Bulles Bleues

De zoon trok het meteen aan. Zonder trui. In korte mouwen. Naar eigen zeggen heeft hij altijd een kacheltje branden in zijn buik. Al is een tikje ijdelheid hem ook niet vreemd. Zie nu die haren, die mogen absoluut niet geknipt worden. Kent u toevallig een goede kapper in het Gentse die eens géén 'standaardkopkes' knipt?

En wat u ook mag zeggen: zet ik de borstzakjes wat lager? Ik nam een gekocht hemd om de hoogte te bepalen, maar het lijkt me wel erg hoog. En dat is dan werkelijk het allerlaatste wat ik met die bulles doe. Een mens zou van minder scheel gaan zien.

32 opmerkingen:

  1. Wat een grote zoon heb jij al! Hij ziet er ouder uit dan hij is! En hij lijkt wel goed op jou! Schoon hemdje, ideale hemdjesstof! Maar idd: scheelkijken :)
    Ik zou de borstzakjes wat lager zetten, en misschien eens met de zoon naar Kaprijke gaan voor zijn haarkes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad een schoon stofke, maar ik zou er precies toch ook niet te lang mee willen werken, kwestie van geen hoofdpijn te krijgen.
    Die zakjes zou ik ook wat lager zetten maar eigenlijk, niemand gebruikt die toch he, of wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wreed schoon hemdje! ik zou ook eens moeten beginnen aan een zomercollectie. wintergerief genoeg voorlopig.
    kapper? ik ga naar Up2You in de Gebroeders Van Eyckstraat. weet niet of hij ook kinderen knipt. hij is wel pokkeduur. niet geheel onbelangrijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En laat ik nu net die bulles bleues gekocht hebben om een hemdje van te maken voor zoonlief...
    Alleen denk ik dat ik eerst eens een ander stofje gebruik, aangezien het mijn allereerste hemdje zal worden. Anders nog tips voor een beginnende hemdjesmaakster?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. BAR-BIER in de Margrietstraat.
    Een aanrader! (grote-kroost-budget-vriendelijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jahhhhh, ik deel die liefde!!! Heb hier ook een goede lap liggen, maar heb knip-vrees.... Mooi hemdje hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. echt suuuuper mooi!!!! Het hemd en de zoon, die volgens mij ook enorm veel op jou lijkt!!!
    Die borstzakjes zou ik precies ook ietsje lager zetten.
    't heeft wel iets die bulles bleues! Volgens mij werken ze rustgevend als je er lang naar kijkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik verschiet mij hier bijna een ongeluk. Zo'n groot kind dat gij al hebt! DOINK!
    De Barbier is een goeie, hippe kapper. Knipt zoals gevraagd.
    Mooi hemd en de zakskes zou ik inderdaad ook een paar centimeter lager zetten. Zelf verkies ik ook maar één zakske, maar das puur persoonlijke smaak hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeg wat en fotomodel!! Hij staat ongelooflijk schoon met dat hemdje. Maatje 134, zeker? Awel ik zou dat patroontje ook wel eens kunnen gebruiken :). De zakjes mogen ietsiepietsie naar beneden, zou ik denken.
    En Kaprijke is wel een aanrader, maar ik vind die halflange coupe voor een jongen wel mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De Barbier of Kaprijke (is dat een naam of een plaats?), ik zal het onthouden.
    Ik heb 1 zakske geprobeerd, maar ik vond het niet zo goed. Alle andere hemden die ik tot nu toe maakte hadden er nochtans ook maar 1.
    Allé, ik zal ze er eens afhalen :)

    @ Je Supoze: 't is het Apple patroon uit de Ottobre (3/2010) in maat 128 dat ik persoonlijk omgewerkt heb tot een 134. Buiten het schouderpand dat ik verkeerd had geknipt ging dat zonder problemen.

    @ Caroline: tips? Een eenvoudig patroon gebruiken (bijvoorbeeld uit Ottobre), goed kijken naar andere hemden, niet bang zijn om de mist in te gaan en vooral uw hoofd erbij houden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En hoe oud is die zoon juist? Want dat kan je op deze foto echt niet zeggen.

    In elk geval, als ik op mijn vingers kon fluiten, ik deed het, voor hemd én zoon. (Want hier is 't nog altijd onvoorwaardelijke liefde met die bollekes.)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. 7, Riet, bijna 8.
    Ik ben heel blij dat ik je blij heb kunnen maken met die bollekes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar nu verschiet ik ook zeg. Die ziet er opeens zo groot uit. Knap manneke...heeft 'm van de mama (waarmee ik niet wil zeggen dat de papa niet knap is he).
    Dit terzijde, want het ging hier over het hemdje zekers?
    Prachtig, daar gaat hij veel genot van hebben. En succes, bij de meiskes ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. als hij eruit gegroeid is mag je het naar mijn zoontje opsturen: superrr !!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja zeg, schoone zoon en schoon hemd! Haha, mijn zoon wil ook niet naar de kapper, maar ik vind dat helemaal niet erg!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel schoon hemd!Echt helemaal af!Ik zou de borstzakjes ook wat lager zetten,maar het stoort niet zo.Hij staat er prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, wat een grote zoon! En hij lijkt supersterk op jou, echt leuk!
    Het hemdje is prachtig, zo een mooie combinatie en zo mooi afgewerkt, topwerk!
    En ikzelf ga bij kapper kaprijke (dat is een naam, geen plaats; het is in de st niklaasstraat. maar de kapper is wel afkomstig van kaprijke :)). Het is goed, zonder meer, vind ik. Maar ik haat naar de kapper gaan. Zelf knippen bleek echer ook geen optie. Wees ervaring uit :).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is een heel mooi stel: jouw zoon met zijn hemd!
    Ik hou van jongens met langer haar. Het geeft iets stoers en liefs tegelijk. En anders dan anderen, ook leuk. Mijn zoontje is vandaag naar de kapper geweest. Fijne dame. Luistert precies naar je wensen. Maar dat is in midden-Nederland, dus daar heb ik je niet mee geholpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schone zoon & mega-hemdje!
    Mijn mannelijke collega's gaan naar de Quaffeur, in de Kon. Astridlaan (tussen de wibra en het station). Zij zijn daar heel tevreden over en collega S heeft zelfs ongeveer hetzelfde kapsel als jouw zoon....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Op deze foto kan hij doorgaan als beginnende tiener! Jeetje!
    Wat groeien die snel!
    Heel mooi hemdje, alweer! Ik ga er eentje maken voor een vriendin en zal eens te rade komen bij jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. waaw, zéér schoon! De zakjes zou ik volgende keer misschien toch ook iets lager zetten, maar het stoort nu niet echt vind ik. Ik heb trouwens een bijpassend rugzakje voor dit hemdje op mijn blog staan, maar ik denk dat je zoon er al wat te groot voor is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooi hemdje !
    Ik ben zelf ook zot van die stof, maar eerst nog veel oefenen, vooraleer ik durf in te knippen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hmmm, aan die haren zou ik voorlopig niet knippen, veel te schoon zo... en die zakskes, misschien (als je dan toch in serie werkt) het paspeltje verwerken op 2/3 van de totale hoogte van 't zakske? Maar eigenlijk hé... moet e gij niets veranderen...niet knippen aan 't hemdje noch aan 't zoontje - ze zijn perfect zoals ze nu zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Waar koopt gij die tijd, dat talent en die schone kinderen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel mooi! Ik ben tevergeefs het patroon aan het proberen te vergroten. Maar voel me meer geneigd om het op te geven, de halsopening en de mouwinzet, lukt me niet zo goed. Misschien kan ik beter een mailtje naar Ottobre sturen met de vraag of ze "pretty-please" dat patroon ook tot 170 in een volgende uitgave willen zetten lol. De stof is ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen