Het komt allemaal wel goed

zondag 9 januari 2011


Na maandenlang opstaan 's nachts, 1, 2, 3 keer en meer, is het tij gekeerd. De kleine man werd drie nachten uitbesteed aan de goede zorgen van de grootouders en gaf drie nachten op rij geen kik. Ik wist niet of ik nu blij moest zijn dan wel of ik klaar was om het jongste bloedje eens goed de levieten te lezen. Mij zo aan het lijntje houden!

Terug thuis peperde ik het hem goed in. Niet wenen, niet roepen. Hij knikte inschikkelijk in ging zonder morren onder zeil. Om 04.00u werd ik wakker en wachtte. Ik word namelijk altijd wakker, zo'n 10 seconden voor hij tegen zijn bedspijlen aanknalt en vervolgens roept. Niet zo deze keer. Het bleef stil en ik dutte weer in. Tot 07.01u, wanneer ik de oudste naar beneden hoorde sluipen. En vervolgens tot 07.20u, toen nummer twee zijn voorbeeld volgde. Het bleef stil. Tot welgeteld 07.43u. Aaaahhh... leve de weldaad van een verkwikkende slaap!

slaap

19 opmerkingen:

  1. Wat een fantastisch nieuws! Goed zo kleine vent!
    En ik had dat ook. Wakker worden net voor ze beginnen wenen. Vreemd, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is goed nieuws én dat zal vooral deugd doen! Wij zitten hier met Stien ook nog in zo'n fase, maar t begint te beteren. Ik zou zeggen geniet nu maar volop! Maar het blijft toch raar dat ze bij die grootouders beter slapen é? Bij ons is dat ook zo, of komt dat geween dan niet boven dat gesnurk?;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die grootouders verdienen een bloemetje. Geniet van de rust. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kleine ventjes waten wat ze willen... hier heeft onze kapoen de weg naar het warme mama-papa-bed gevonden en elke nacht (sinds twee weken) komt er een hoopje warmte en gefriemel tussen ons in liggen...
    Geniet van de vernieuwde nachtrust, houden zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super zeg!!!!! En goed zo van je kleine man!!!
    Het zal wel, dat dat deugd doet eens door kunnen slapen,... Nu jij alleen je biologische klok nog uitschakelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, da's goed nieuws. Hier begint onze bijna 3-jarige ook stilaan (soms) een beetje beter te slapen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. goed nieuws!! mss moet kas ook eens naar de grootouders pfffffffff

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super!
    De onze hebben dat ook gehad. En dat is ook vanzelfs over gegaan. Hij is helemaal klaar voor school nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n goei nieuws, want gebrek aan nachtrust is een vreselijk monster. Leve de slaap!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk voor jou, er gaat niets boven een ongestoorde nachtrust!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zalig, nu kan je doorslapen, en dat kan goed doen ik spreek van ondervinding.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh,is het gelukt!?Ik hoop op nog vele nachtjes doorslapen voor jullie allemaal daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die levieten(?) zijn goed aangekomen in ieder geval. Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fantastisch! Hier ook een KleineMan gehad die heel lang wakker werd 's nachts, en plots besliste om door te slapen (of zat die nieuwe creche er voor iets tussen ?). Ik vraag mij trouwens nog steeds af wat dat (mentaal, lichamelijk?) is bij die kleintjes waardoor ze ineens kunnen doorslapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat heerlijk!
    Ook hier elke nacht wakkere kinderen, dus ik kijk heel erg uit naar een nacht helemaal doorslapen...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. joepie de poepie, ik hoop dat het zo blijft (sorry ben een pessimist). Ben ook wel jaloers, één keer per nacht opstaan lijkt mij al hemels!

    k

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben heel blij voor jou, want onderbroken nachten zijn van 't ergste dat er is in de opvoeding van kinderen (zoniet hét ergste).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Proficiat! Waar een groutouderlijke ingreep niet allemaal goed voor is hé - jammer genoeg heeft dat bij ons nooit gewerkt :-)
    Maar kom, Nand lijkt nu ook weer zijn leven een beetje te beteren. Dus minder grommende draken, kussende Bumbas en ander jolijt in onze kamer 's nachts...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @ david: het is helaas weer om zeep. Tijd voor nog een weekend bij de grootouders, denk ik. Hurray!

    BeantwoordenVerwijderen