My house in black, white and red

woensdag 26 januari 2011


Het werk slokt me momenteel volledig op. Achter mijn naaimachine geraak ik amper. Afgelopen weekend nog nét. Om een verjaardagskroon voor de zoon te maken. Op de dag zelf, uiteraard. Had ik gehoopt dat ik dat niet hoefde te doen, wegens uncool op uw achtste, de zoon stak er een stokje voor en wenste toch een kroon op zijn hoofd. En avant!

Maar soit, deze post gaat eigenlijk niet over kronen, maar over uw nieuwsgierigheid bevredigen. Een beetje in de trant van voorgaande post dus.
Aangespoord door haar en geïnspireerd door haar trok ik, fototoestel in de aanslag, door het huis. Door de properste delen van het huis, laat dat duidelijk wezen. Aan de andere kant van wat u te zien krijgt liggen bergen speelgoed, stapels boeken, en misschien zelfs nog het ontbijtservies van deze ochtend.

huis1

huis7

Een deur is al rood - Vermiljoenrood - een tweede volgt nog, maar daarover zijn de meningen verdeeld. Symmetrisch of net niet?

huis3

Zòò dankbaar...

huis6

Zòò heerlijk genieten...

huis2

Zòò mooi van Dark...

huis8

For old times' sake...

huis9

Zò keihard gestolen...

huis4

Zòò wit...

Slaap

Zòò fake...

Fake

... en o zo echt.

Real

35 opmerkingen:

  1. Wauw, ik denk niet dat ik ergens in ons huisje zo'n mooie foto kan maken ... Maar ik ben wel benieuwd naar de minder perfecte plaatjes van je huis ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wawkes, 't komt precies uit een boekske. Mooi! Hier is het rommel troef.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! "I love black and white" (bij ons thuis ook zwart geverfde muren hier en daar), met een vleugje felle kleur ertussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaai, mocht ik zulke foto's willen maken, ik had tussen elke foto drie dagen nodig om de rommel ergens anders te placeren.

    En verder, mevrouw, heeft u werkelijk smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zooooo mijn smaak!!!!
    en wat die rode deur betreft: ASYMMETRISCH!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's van een prachtig huis.
    Die trappenkast is echt wel de max!

    Trouwens...assymetrisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat een heerlijk huis! Ik wil meer! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoon schoon schoon! Meer meer meer!
    Dat bed hebben wij sinds een paar maanden in het wit ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, mooier, allermooist, en dan nog mooier dan allermooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ah, zo kraaknet!! en wat zeide gij overlaatst... dat je fotoles nodig hebt?? Zo'n goei foto's! mijn (onze) nieuwe keuken wordt ook helemaal wit,en hihi... wij hebben net hetzelfde bed :) (en 'k vraag me soms af of dat te schilderen valt??)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waaw, ik ben waarlijk onder de indruk. Zelfs uw Senseo past in het geheel... Wat een heerlijk huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi, na de verbouwingen waag ik ook een poging

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Harvest: dat van dat bed heb ik me ook al afgevraagd. Die kleur zou ik nu nooit meer kopen, maar ja... Ik vind het wel nog altijd een mooi bed, dat wel.
    En die foto's, binnen met daglicht lukt het wel, maar niet met kunstlicht. Dan krijg ik altijd van die korrelige exemplaren.

    @ Polkadotjes en Needle Work: ja, asymmetrisch! Dat zou ik ook doen, maar de jongens vinden dat 'raar'.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. en oooo zooo schoon! uw zwart/wit ei wil ik zo graag maar ik twijfel enorm of ik dat niet beu ga geraken en of dat wel past in het interieur dat ik in gedachten heb.. mss meer opteren voor die van Arne Jacobsen?

    Maar tis echt prachtig! en voor de deur zou ik zeggen: verf de laatste deur nog rood..(het doet mij ergens denken aan een piano...)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jullie hebben echt een geweldig huis, ik heb het al gezegd toen ik er was hè :-)

    Wat die kast betreft, ik zou ook voor asymmetrisch gaan, maar niet te veel. Maar twee of drie deuren, anders mist het zijn doel een beetje denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En nu nog een praktische vraag. Op de eerste foto zie ik een egale achterwand aan uw vuur. Is dat gewoon geverfd (met speciale verf dan ?) of is dat een bepaald materiaal dat daaraan de muur hangt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @ wijplukkendedag: Dat is gewone verf van Levis, omdat we nog niets gevonden hebben om achter de kookplaten te bevestigen. Ideeën zijn altijd welkom :)
    Die verf is afwasbaar, dus wassen we de spatten er elke dag af. En als het te goor wordt, dan gaan we er nog eens met de borstel over.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi!!!!!!! Oh, Lies, jullie staan al zo ver!
    Ik zou absoluut voor asymmetrisch gaan en jouw tulpen zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fotolessen?? Mailen naar vt wonen zodat ze dit volgende maand kunnen publiceren! Ben zo jaloers op die egg chair :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zucht! Ik droom weg bij zoveel netheid, zoveel wit, zoveel interieur waar over nagedacht is. Echt mooi en smaakvol. Die rode accenten maken het echt af!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo strak, zo net. Hoe doen mensen dat toch?

    Ik ga het denk ik ook eens doen, dat huisfotograferen. Ik zat al te spelen met het idee om wat favoriete dingskes van in huis te posten...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik denk dat ik eens moet langskomen om mijn gedacht te zeggen over die deurtjes :). Het ziet er alvast een inspirerend huis uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een heerlijk huis lijkt me dat, meer foto's?! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. prachtig! Welke vloerbekleding is in de kamers gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @ Anoniem: Je bedoelt de witte vloer? Dat is wit laminaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super! Ik moet eerlijk toegeven dat ik een klein beetje jaloers ben! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi om niet te zeggen "prachtig"!

    Tafeltje met tulpen zo hebben wij er 3 in de living eentje aan een Jori zetel... de twee andere in de salon... wonen niet zo modern maar past toch goed bij het geheel... lang moeten zoeken voor ik wist wat ik kon gebruiken in plaats van oude nachtkastjes!

    Lieve groetjes,
    Marina

    In de keuken heb ik het werkvlak laten terug komen tegen de muur maar we gaan een ander werkvlak leggen(graniet of iets anders)!
    Keuken handdoek gooi ik altijd in da was geen haakje om te drogen:)

    BeantwoordenVerwijderen