Nog 345 dagen

donderdag 20 januari 2011


U had het al gemerkt, de nieuwjaarsmaand was an all time low op naaivlak. Er ligt hier wel wat half af, maar eigenlijk had ik deze maand vooral veel werk, veel te vaak zieke kinders en bovendien ook een vent met examenstress in huis.

Een ding dat wel 'makkelijk' te realiseren was, was de agenda. De Vermiljoenagenda, laat dat duidelijk zijn. Het was een plezant werkje. Werkelijk waar. In al mijn enthousiasme realiseerde ik me pas rijkelijk laat dat het een enorme kleurboek aan het worden was. Maar soit, dat deert niet, want een goeie portie kleur is nodig in het leven. Bovendien wordt ik op die manier om de 3 à 4 dagen herinnerd aan fijne mensen, kleurrijke hebbedingen, en allerlei activiteiten en evenementen om eigenlijk al weken op voorhand reikhalzend naar uit te kijken.

Geen idee hoe lang ik het volhoud, twee agenda's. Maar zelfs al lukt het niet, het wordt een fijn herinneringenboek. En lukt het wel, dan neem ik de mooiste herinneringen mee naar 2012.

Het was ook het ideale moment om de boeken van Retrodepot terug ter hand te nemen en er effectief iets mee te doen.

U zag hier al wat voor een kleurrijke troep er allemaal in ging belanden. Nu wat soberder foto's. Die bovendien van erbarmelijke kwaliteit zijn, maar ik steek het lekker op het werk, want momenteel ben ik nog amper thuis als het klaar is. Als iemand mij kan zeggen hoe je binnen, met kunstlicht, deftige foto's kan nemen, hou u dan vooral niet in.





Weldra 15 jaar samen met het Lief



Wilde plannen met de vriendinnen



En alweer een jaartje ouder

20 opmerkingen:

  1. Aiaiaiaiai...ik krijg instant goesting om er ook aan te beginnen. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw, hij is supermooi geworden! Tof die kraanvogel =)
    Mag ik vragen welk soort papier/karton je gebruikt hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. cool, zo helemaal anders dan de mijne, da's boeiend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend resultaat ... ik ga ook al vanalles beginnen sprokkelen om er tegen 2012 één te maken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig!
    Mijn lief maakt ook altijd kraanvogels voor mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh gij, zo schoon en ja die tips van die foto's... ook hier zijn ze welkom en dat is weer eens een reden om uit te kijken naar zo ongeveer dag 100 van in uwe schone agenda... tegen dan moeten we toch al weer in staat zijn betere foto's te publiceren, alhoewel... die van jou die zijn toch best wel te pruimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. suuupermooi! kleurrijk en toch stijlvol, dat moet ge kunnen. Ik zal tegen half april nog wat verdere Londentips voorzien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap seg, echt mooi gedaan. Een meesterstuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toen ik de agenda zag bij Vermiljoen, beklaagde ik het me direct al dat ik er dit jaar zo vroeg bij was om een agenda te kopen. Het was oktober, nog nooit in mijn leven kocht ik zo vroeg mijn jaarplanning voor het jaar die nog moest volgen. Maar de voorbije jaren moest ik het telkens doen met de restjes agenda die ik nog vond, dus dacht ik: van deze keer niet.
    Als ik nu je prachtige plak- en knipwerk zie, beklaag ik het me een tweede maal.
    Heel schoon werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Nu al vooruit kijken naar elk kleurrijk blaadje dat je mag aanvullen, en tegelijkertijd terugblikken op zoveel moois. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wil daar heel graag eens in bladeren! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kijk vooral uit naar die "wilde" plannen met de vriendinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Mlle Assorti: geen idee. Iets dat ik hier liggen had, dikker dan gewoon papier in elk geval.

    @ Kapucijnaap: houdt u vooral niet in! Alle tips welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die fotomiserie bestaat hier ook! Dus als ge antwoord krijgt... forwarden please!

    Heel mooi exemplaar hoor die agenda! Ik moet er dan ooit eens aan beginnen, toch best voor we juni zijn zekerst...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi, Oontje!
    Foto's trekken in de winter, da's voor mij ook een groot probleem. En ik wil geen buitenfoto's meer met jassen en sjaals en mutsen erop!
    Ik bewerk mijn foto's met Lightroom, echt een fantastisch fotoprogramma. Daarmee krijg je het flitseffect heel wat bijgesteld, hoewel het natuurlijk nooit het daglicht kan vervangen. Maar toch, van sommige kunstlichtfoto's zou je niet kunnen zeggen hoe ze getrokken zijn.

    BeantwoordenVerwijderen