Dierenbos

zaterdag 12 maart 2011


Het werd pijnlijk duidelijk, deze week. Onze kinderen zijn binnenkinders. Stadspietjes, zo gaan ze hier door het leven. Een tuin ter beschikking, maar zelfs de eerste zonnestralen en wat warmte kunnen hen niet verleiden. Of toch niet lang.

Deze ochtend vroeg de zoon om te knutselen. Bij dergelijke vragen is hij mijn referentie. We gingen samen op zoek, de zoon en ik. Scrollden de maanden door en kozen voor 'het bos'. Moeder zocht een plank, vader nam de boor ter hand en de zoon snoeide een struik. De nieuwe bomen werden geplant, de bosdieren uit dit zakje opgediept. Ze mochten zich - samen met de zoon - uitleven in hun nieuwe territorium.



En zo kregen we ze toch nog buiten. Een heel uur. Oef.

20 opmerkingen:

  1. dus samengevat: ge sjot ze efkes buiten zodat ze daarna allerlei troep mee naar binnen kunnen slepen ...klinkt leuk ;-) Nee serieus: het ziet eruit alsof ze zich reuze geamuseerd hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook zot van u referentie. En van playmobil ( aha al sinds 1974, eerst zelf, dan de kinderen,...en straks de kleinkinderen). kijk hoe met wat simpel takken een kind tevreden kunt stellen :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee :) Ik kijk ook altijd naar Joël. Al dacht ik dacht hij een zij was :) haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof! Hier bleiten ze om buiten te mogen kruipen. Lang leve de modder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Hopelijk is er nog wat struikgewas overgebleven in de tuin ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. allee, hoop dus ;)
    We moeten dringend afspreken, dringend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. en in welke maand vond je dat bos dan ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ veerle: ik dacht op 2 januari.

    @ marie: zeker, heel dringend.

    @ ilse: ja, gelukkig hebben we meer dan dat :) En ze zijn lang buiten gebleven vandaag. Heel lang. Of met ander woorden, toch een uur of 4. Jeuj!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai, ik vind dat gelijk superschoon en -schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk, 'k verlang al tegen dat ik dat met Elise kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ze hebben het 'buiten' naar binnen gebracht! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Joel rocks.
    Die van ons gaan (nu nog) graag naar buiten...nu den hof nog een en al ravage is. Benieuwd hoe het zal zijn als ze geen modder meer hebben om mee te spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op een zondagmorgen te gast bij made, heerlijk, heerlijk! Ons Landje is goed vertegenwoordigd met fantastische dames, gefeliciteerd meisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Thanks, Marina! De Belgische meisjes hebben het inderdaad goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een ontzettend gaaf speelgoed zeg! Creatief bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk idee! maar die van mij spelen graag in den hof en niet zo graag met playmobil.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik ook zo'n binnenkind was... Maar dit had me misschien nog kunnen verleiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey, bedankt voor het mee doen en voor de link! wat een leuk blog zeg! direct to my favorites! gr. Sonia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @ Sonia: insgelijks! Je staat ook al in mijn blogroll.

    BeantwoordenVerwijderen