Drie uit een halve

zondag 6 maart 2011


Het stofje lag al maanden in de kast, boven op de stapel. Een rugzak ging het worden. Of een pennenzak. Of enkele ritstasjes. Of nee, een broek was het oorspronkelijke plan, maar na het debacle van de skinny uilenbroek en de rampzalig onpassende patronen uit de Knippie werd dit plan snel afgevoerd.

Ik probeerde eerst een rugzak voor de dochter uit, in wat minder classy stofjes en dat ging goed. Op de opendeur van de IJverige Wijven daagde zij op, met een uiltjesrugzak. Tijd voor actie!

En uit die halve meter kreeg ik niet enkel een rugzak, maar ook een pennenzak en zelfs een ritstasje. Daar kunnen zelfs de Chinezen niet tegenop, denkt u niet?

3 uit een halve

3 uit een halve

En dat ritstasje, dat ik zelf ging aanslaan, werd prompt het nieuwe verblijf van een lading kleine vriendjes.

3 uit een halve

26 opmerkingen:

  1. uitdaging geslaagd!!! heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmhm, ge hebt gelijk: ideaal verjaardagsgeschenkje. Alvast beginnen aan het bandwerk?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke set is het geworden! Erg leuk stofje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super "geknippiet" en "geplakkiet" om dat uit een halve meter te krijgen, en ja hoor, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super!
    Dat blijft echt een geniaal stofje.
    En zo netjes afgewerkt allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar wil je toch jarig voor zijn.Dat stofje is ook onovertreffelijk mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oef, dat is prachtig! Ik heb de stof ook liggen en durf maar niet te beslissen wat ik ervan zak maken. Ik ben te bang dat ik na het knippen iets bedenk dat nòg beter is...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof hè, zo'n rugzakske! Ik heb daar dit weekend ook pas mee gescoord :-). En dat stofje is echt zo schoon! Heb er nog steeds spijt van dat ik dat niet ingeslagen heb, toch maar eens 't internet afstruinen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig!!! Wat een prachtige stof!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heerlijk!!
    dat stofje ligt hier ook nog in de kast, totdat ik het lef heb om er de schaar in te zetten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De Chinezen? Ik ben niet mee. Maar anders wreed tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @ Sha: dat het anders zo goedkoop is, rugzakjes en toestanden van 'made in China', maar dat dat blijkbaar met designerstofjes ook meevalt qua prijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super tof zeg! En inderdaad: ideaal als cadeautje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er werkelijk professioneel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als ik die playmobilfiguurtjes zie, netjes in dat zakje, dan weet ik... werk aan de winkel. Bij ons liggen ze hier en der verspreid over het huis, achter de plinten (die er nog niet zijn), in de schoenen, tussen de zetelkussens,...

    Verzamelen die handel en dichtritsen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ja, die afwerking is echt hemeltergend...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooooh wat leuk zeg, prachtig gewoon !!!
    Ik wou dat ik dit alles ook kon maken.

    Groetjes
    Eline DM*

    Ps: altijd op mijn blogje ook welkom,reacties zijn altijd welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. super leuk die pennezak in dat stofje wil er ook wel zo eentje met mijn nieuwe functie op het werk :-)

    BeantwoordenVerwijderen