De Non-Reversible Reversible Bag

dinsdag 12 april 2011


Nonsens, zegt u. Non-Reversible Reversible bestaat niet. En toch, ik slaagde daarin. Ik naaide in de reversible bag een binnenzakje, om toch nog ietwat orde in de chaos te krijgen. Ah ja, want zo'n grote tas, dat is toch vragen om een puinhoop? Met zo'n zijzakje is dat euvel verholpen, met als gevolg dat die dus niet meer omkeerbaar is. Al hoefde dat in dit geval ook niet.


*Note to self: volgende keer wat grotere armsgaten maken, want hoewel uw armen nog niet zo massief zijn als uw gat, is de tas toch precies bemeten op kleine meisjesarmen.

Enne... Wat denkt u? Zouden we niet nog eens een weggeeffeestje geven? Zo wat gooien met tassen en zakken allerhande?
Op 19 april bestaat Oontje gewoon al een jaar. Zijzelfve viert dat in stijl achter haar bureau, bekomend van de Londense avonturen, maar als u enthousiast genoeg bent, dan zit ze in een wip terug achter haar naaimachine.

49 opmerkingen:

  1. Joehoe!! Niets liever dan een weggeeffeestje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doen Lies, doen! :-) een vraagje: heb je het patroon vergroot? Want ik las dat polkadotjes het patroon een beetje vergrootte, of ben ik fout? want zou hem graag voor mijn zus maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It's so very pretty!
    I love the fabric- the colour and the lovely swirls!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ook mooi met deze stof!! weggeeffeestje zie ik wel zitten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon zakske, en euhh een weggeeffeestje! Laat maar komen zou ik zeggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik verdenk u er ook van het patroon wat te hebben vergroot (of heb ik hem te klein afgedrukt misschien?), het armsgat was bij mij ook wat tegengevallen...

    Als ge met tassen & zakken begint te gooien, gooi maar richting de Kempen, hé.
    Het enthousiast toejuichen van het weggeefidee laat ik wel over aan anderen. Die lijken daar beter in.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou van feestjes! Mooie stof, waar kocht je ze? Ik zou dringend eens een eerste keer online stof moeten bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi, wat een superstofje! En, begin maar te gooien hoor, met die tassen en zakken...ik zal ze maar al te graag opvangen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw, zo'n exemplaar mag je naar hier smijten (mss dat het met de wind nog aankomt ook!)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alweer een jaar bijna! proficiat....
    ennuh; ik sta alvast klaar om te vangen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gooi je ook zover dat het in Nederland terecht komen kan? In de polder dan om precies te zijn, alsjeblief...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amaai goed gelukt!
    Ik had het patroon 1.5 keer vergroot, met als gevolg dat de sjakosj omgedoopt is tot strandzak.
    Als er met dingen gegooig wordt, laat maar komen :-)
    grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuke tas en weggeeffeestjes zijn altijd leuk! Ik doe mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Joehoe!!! Doennnnnn!!!
    Een echte oontjes tas, dat ontbreekt nog in mijn kast :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke tas! En gefeliciteerd met je bijna-eenjarig bestaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Smijt maar! Altijd leuk dat smijten. Ik smijt binnenkort ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Al bijna één jaar. Alvast een mooie blog-verjaardag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schoon schoon!
    Zo nekeer goe smijten, dat kan deugd doen hé! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is wel een heel mooie niet-om-te-keren tas geworden zeg! En alvast gefeliciteerd met de aanstaande verjaardag van je geweldige blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh ja, doen! En ik zou de tas wel nog omdraaien hoor, zakje of niet. Dat grijs-met-groen stofje is te mooi om verstopt te zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Feestje, feestje, feestjeeuuuuuuuu!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik ben altijd in voor een feestje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie stofjes en inderdaad handig met zo'n zakje binnenin.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie combinatie dat groen met grijs...en ik ben altijd in voor een feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Laat mijn verjaardag nu toch wel niet (bijna) samenvallen met jouw feestje zeker?! Ik geloof niet in toeval, het is het lot!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vind vooral die eerste foto erg mooi. Tas ook hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke tas! En voor feestjes zijn we steeds te vinden hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. altijd zo piekfijn afgewerkt! mooi gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Weggeeffeestje... :) Hoe gek met al die medeklinkers die elkaar zo mooi opvolgen...

    Toffe tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Schoon gecombineerd, die stofkes! Ik heb ook een omkeerbare gemaakt, die ik niet ga omkeren :-). Heb hem wel gewoon op 100% en vind het qua grootte wel ok? Ik raak er nu al vanalles in kwijt, ben om die reden wel wat jaloers op uw binnenzakske. En dat weggeeffeestje, laat maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik ben klaar om alles wat gegooid wordt op te vangen!
    Heel schoon sjakosj.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Super tas! het binnenste stofje heb ik ook, klaar voor een rokje van te maken... En huphup naar het weggeeffeestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. de netten hangen klaar ! Hopelijk zwier je die prachttas richting Mortsel.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik ben gek op feestjes en helemaal als er iets te krijgen valt, oeps dat klinkt wel heel erg hebberig :) De 'bag' is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoera voor Oontje! Ik doe mee :).

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ik ben juist een paar dagen geleden volger geworden.. en ik hou ook van weggeeffeestjes, zeker zulke leuke als deze.. ben benieuwd welke richting je opgooit...

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  37. A) Veel plezier in Londen
    B) Meedoen aan een weggeeffeestje? Natuurlijk! Dat was zeker een retorische vraag. Ik word altijd hebberig bij die mooie dingen op de blog. Any blog :D. En ik heb nog nevernooitniet wat gewonnen, dus meedoen, altijd weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Als ge er een weggeeft ding ik zeker mee,
    want ik lig hier al weken met stof voor een tas
    maar slaag er niet in om er aan te beginnen...
    (niet alleen de tas maar ook nog vele andere projecten blijven enkel in mijn hoofd bestaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ja, weggevertjes van Oontje! Joehoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Elke gelegenheid is goed voor een feestje dus laat maar komen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Een vrouw kan nooit teveel sjakossen hebben. Ik wil er zeker een als je er weggeeft. Hiep hiep hoera voor je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ha, jullie zijn precies wel enthousiast. Het eerste exemplaar is geknipt.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Jaaa! Hip hip hoera voor je (bijna) één-jarig bestaan van je blog en de eventuele weggever?! (en stel je dan even voor dat heel de blogwereld zijn puppy-oogjes opzet!)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. prachtige tas... dus kom maar op met die give away !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Jajajajaja! Een weggeeffeestje, hoera! En een tas van Oontje, dat kan niet anders dan mooi zijn!
    Om eerlijk te zijn; ik sta stomverbaasd dat het nog maar een jaar is dat je blogt. Ik dacht dat het al heel wat jaren waren, zo gewend ben ik al aan je blog te lezen. Allé, doe er maar nog vele mooie blogjaartjes bij, je doet dat supergoed!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Enthousiaste lezers te over! Dus laat maar komen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. wowie mooie stof, mooie tas!

    ps jouw appeltje (weetje nog van swap) is al in goed handjes :) #eersteknuffltje

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Superleuke tas, ben verliefd of de vrolijke stofjes!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen