Dé zomerrok voor moeders (en dochters)

vrijdag 22 april 2011


Ok, het is een simpel rokje, en ge zult er heus geen schoonheidsprijzen mee in de wacht slepen, maar als uw zomer bestaat uit in de zandbak neerploffen, schommelen, voetballen, fietsen, touwtje springen, picknicken in het park, tot in de treure uw klimop in de hand proberen te houden, meerennen naast uw dochter haar fiets, stoephangen en dies meer, dan is dit de perfecte outfit.

Geef toe, wilt gij u bij bovenstaande activiteiten om de vijf seconden afvragen of ge nog wel elegant voor de dag komt? Nee toch? Een rok in tricot, dat zit altijd goed, dat valt altijd goed. Ik weet al dat ik hem deze zomer veel rond mijn lijf zal hebben. U weze gewaarschuwd.

tricotstrepen_geeltricotstrepen_groentricotstrepen_wit

Bijna had ik dit stofje aan mij laten voorbijgaan. Ware het niet dat ik vriendinnen heb die dat in mijn pollen duwden en me er prompt twee meter van lieten kopen. Een van de andere gezinsleden wordt dus binnenkort nog opgezadeld met een gestreept kledingstuk. Degene die het liefst op haar/zijn moeder wil lijken. Wie zou dat zijn...

tricotstrepen1pullekes

29 opmerkingen:

  1. Superschone rok! Allez jong, dat ge dat stofke bijna had laten liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt mooi en ziet er supercomfy uit! Ik zal er ook eens iets mee doen. Hoe maakte jij hem?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schoon zeg!!! Hier ook volop makkelijke rokskes enzo aan het maken, met een kleuter die zijn handen het liefst aan mij afkuist enzovoort moet het hier ook comfortabel en makkelijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dit een zeer elegante outfit voor al die bovengenoemde toestanden.
    Die vriendinnen hebben dat goed gedaan, want dit ziet er een super zalig rokje uit.
    En nu ga ik mijne hof opruimen van dat 5-jarig geweld :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héél mooi stofje!! En dus een mooi rokje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoon schoon schoon ... ik denk dat ik ook zo'n zomerrokje ga nodig hebben met mijn drie zonen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En vond je dat stofje ook in Londen, dan? Je kan er duidelijk veel combinatiekanten mee op!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee, Riet, op het stoffenspektakel in Leuven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leve de helpende handen van de vriendinnen! Tof elegantje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, waaw, supermooi en zomers! En wat een combinatiemogelijkheden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aha, de stof is een rokje geworden. Superschoon he. En idd...meer dan een tricotrok heb je niet nodig om een zomer door te komen.
    Ik heb ook al iets in gedachten met mijn lap.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. daar kunt ge zeker mee gezien worden !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. en wat een keileuk groen t-shirtje met sterretjes! LEUK!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goed gezien, van die vriendinnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ideaal rokje lijkt me, ook ik heb er zo veel in mijn kast, helaas niet zo mooi als het jouwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. This skirt is so great!
    I love the stripes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke rok. Hier nog een tricot fan hoor! Mijn schoonmoeder zei pas: eigenlijk moet je onder een rok altijd een onderrok aan... Ja, daaaaaaag!!! Zit toch niet lekker ;-) Gewoon lekker zwieren in Tricot!
    Fijne paasdagen!
    Esther (happyinred.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige rok! En inderdaad, ik heb een hoop jurkjes, maar mooi zijn moet in het dagelijks leven toch wel een beetje praktisch zijn toch?

    Groeten en fijne paasdagen!
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fris zeg. En tof dat het zo bij al je pullekes past.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi! En 't ziet er heel erg comfortabel uit ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. maar hoe lang is uwe rok? Da's niet te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha, ysabje, dat komt omdat ik met de zelfontspanner foto's nam en net die foto's waarop ik volledig stond, waren niet scherp.
    Mijn rok komt net boven de knie, of net erop, afhankelijk of ik die als heuprok of in de taille draag.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. en nog een vraagje: is die stof met schuine streepjes, of heb je het patroon schuin op de stof gelegd?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De stof is met horizontale strepen, Hilde, maar dat leek nergens naar, en Belle had me getipt over een rok met schuine strepen. De stof is voorgewassen, nu hopen dat dat niet meer 'bougeert' na het wassen.

    BeantwoordenVerwijderen