London calling!

dinsdag 5 april 2011


Nog 10 nachtjes slapen en yours truly gaat even de hort op. Met vriendinnen het kanaal over. Het moet zowat de eerste keer in de achtjarige kinderlijke aanwezigheid zijn dat ze drie - ik herhaal, drié - dagen van haar kroost is gescheiden. U roloogt daar misschien wel om, maar ze weet al hoe ze zich gaat voelen. Zo bij het avondeten zal ze aan hen denken. Eens in bed begint het echte tobben. Moeder in elke vezel van haar lijf, ja.

Maar niettemin, Londen, daar keek ik ongelofelijk naar uit. Dat was geleden van de eerste zomer met het toenmalige vriendje - nu a.k.a. Het Lief - en dat is welgeteld 15 jaar geleden. Die Londense taxi kondigde toen ons reisje aan en staat eigenlijk symbool voor onze relatie. Wat gedeukt, wat bestoft, maar onder goed licht best nog wel hip.

toilettas
london cab

Voor mezelf maakte ik een nieuwe toilettas. Het perfecte exemplaar. In dé perfecte stoffen. Mét waterdichte voering, ook al smos ik niet met douchegel, dat weet u al. Met een zijzakje, om geen getuige te moeten zijn van een ongeoorloofde dans tussen tandenborstel en haarborstel.

Die waterdichte voering, vraagt u? Onzichtbaar, zeg ik u. Mijn stokpaardje. Mooi vastgestikt met nylondraad aan de binnenvoering. Onzichtbare lelijke waterdichte voering, onzichtbaar stiksel. I love it!

toilettas
toilettas

Bij deze foto bleek dé perfecte toilettas niet zo perfect, maar soit. Het toilettassenverhaal zit erop. Tijd voor iets nieuws.
Al krijgt u misschien nog wat tip en een handleiding voorgeschoteld. U vraagt, wij draaien.

Tips voor stoffenwinkels of gewoon must-sees zijn altijd welkom!

33 opmerkingen:

  1. Een juweeltje van een toilettas! Fijne reis, en ik ken dat 'moedergevoel'...hier ook al een eeuwigheid geleden dat ik ze langer dan 24 uur moest missen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tate modern! Museum of Natural History!
    Ik ben jaloers zenne, London...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gemaakt! En leuk, Londen, ben er te lang geleden geweest, ben alles vergeten...
    Ja, tips, graag! Met name hoe je dat tussenstuk er zo netjes inkrijgt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herinner me van Londen (een gibberende meidenuitstap in de vakantiezee van tijd tussen middelbaar en unief) vooral Camden Town, al die tweedehands winkeltjes.
    Laat je maar eens goed gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een geweldige toiletzak in dit stofje! Amuseer u maar in Londen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, dat is mss wel de mooiste toilettas ever!
    En handleiding mag uiteraard altijd :).

    En Londen, geniet er maar van met volle teugen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh die is de max! Super! Serieus.

    En trust me...als gerodeerde moeder op de hort (zo'n 2 kind- en manvrije weekends per jaar...voor de afgelopen 6 jaar)...ge zult weinig tijd hebben om die te missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Laat de handleiding maar komen. Dan kan ik mijn toilettasje maken tegen dat ik naar Kopenhagen vertrek. Geniet van je tripje want ook al mis je je kinderen, er eens tussenuitknijpen laad de batterijen weer helemaal op.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, Londen, ik ben er nog nooit geweest... Geniet voor ons mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 't Amusement!!
    En die imperfectie op je laatste foto, ik heb lang gezocht maar niks gevonden hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Waw Londen! En oh waw dat stofje ook!
    en ik zie ook niks op de laatste foto?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die voering zo mooi!!!
    amuseer je maar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben er pas geweest met vrienden maar de drie kindjes waren ook mee, voornamelijk kindvriendelijke activiteiten gedaan. Als je op zoek gaat naar Libertystofjes: Shaukat Company in Old Brompton Road 170, in de buurt van Natural History Museum. Schommelt tussen 14 en 20 pond, niet echt goedkoper dan hier maar wel superveel keuze. Veel plezier in Londen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Shaukat! Wou ik dus roepen, maar de vliegjes was mij al voor. Ben er zelf nog niet in levende lijve geweest, maar de foto's op hun website zeggen alles http://www.shaukat.co.uk/ataglance.asp. En hun online aanbod is zo gigantisch. Ik zou er een volledig maandloon kunnen uitgeven en nog niet alles meehebben wat ik mooi vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maar die is prachtig!En je moet niet zo kritisch zijn...het zijn foto's van de perfecte toilettas!Veel plezier in Londen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik wou net hetzelfde zeggen als Nele: die tas is perfect wat mij betreft! Zo netjes seg én een fantastisch stofke. Zou dat ook gaan voor een hemdje? Ik vind je beschrijving van je relatie prachtig :-) Have fun in Londen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. geniet van je reisje, en van je thuiskomst ...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O oontje, ik geniet zo met je mee. Dat dat kan door een toilettas!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deugd!!! Dat gaat dat doen!! 't Amusement en amai... uw blog afrollende (wow, al die tasjes dat hemd, en nog meer tasjes...)weet ik niet waar de tijd heen gevlogen is... ik moet dringend terug op de aardbol en achter 't naaimachien verschijnen... Geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een handleiding is altijd welkom... Nog nooit een tussenstukje ingezet... :)
    Enne geniet van Londen... Ff lekker onder de vriendinnen, kan altijd deugd doen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. heel schoon ! een handleiding zou wel tof zijn, want onze huidige toilettas begint er wat sjofel uit te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jij eeuwige perfectioniste :) Die toilettas is prachtig en helemaal af, ook op die laatste foto!
    Geniet maar van jullie Londen reisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ze past perfect bij de trip, die tas!
    Op weekend. Aaaah, op weekend...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldige tas! Die overleeft je reis wel. Lekker genieten, voor je het weet moeder je weer wat af. En vanaf nu veel vaker plannen, een weekendje ohne. Das goed voor je!
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja kom, maak eens een handleiding, dan kan ik mijn dochters nog eens overweldigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. schoon toilettasje, geniet ervan,van de stad, de leuke winkeltjes van onnozelheden met je vriendinnen! Je kids overleven wel even zonder je! Wij zullen wel even wachten op die handleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ze is perfect! Helemaal en weer heel leuk geschreven. 't Is hier zo leuk vertoeven. Handleiding, yes please!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. En ik kocht onlangs 2 toiletzakken voor de kinderen... Toeme! (maar een handleiding mag altijd).
    Oontje toch, ge zult genieten en lachen en slenteren en winkeltjes in- en uitlopen en -veel- eten en drinken en zo meer. En af en toe eens denken aan uw kindertjes, maar dat is normaal!
    En Polkadotjes : 't is al 7 jaar en er zullen er nog vele volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geniet maar volop oontje! Het zal deugd doen! En ja ik heb wel zin in een handleiding ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Schoon! Mooi stofke! Have fun in London!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ze wisten bij de standaard blijkbaar ook dat jij naar Londen trekt:
    http://www.destandaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20110404_149

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Merci voor de tip, Lynn en alle anderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wat 'n heerlijke stoffen in die toiletzak!

    En wat Londen betreft:
    www.clothhouse.com (in dezelfde straat zitten er nog minstens 3 andere stoffenwinkels, die weliswaar iets minder mooi zijn)
    http://www.beyond-fabrics.com/
    http://www.liberty.co.uk (tja, die lag voor de hand)
    En geen stoffen maar wel de juiste sfeer: www.drinkshopdo.com

    Aaaah, Londen. Véél plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen