Van de nood een deugd

zaterdag 30 april 2011


Ik zei het al eens: plots hoorde ik een doffe bonk, echtelijk gefoeter en kinderlijk gekweel. Ik wist het meteen, mijn machine lag tegen de vlakte. Ze functioneerde nog, al was het behelpen, maar het vooruitzicht dat ik haar moest missen zorgde dat ik het gesukkel ervoor over had. Tot nu. Bij een pyjama in voilekatoen weken de steken uit elkaar en bracht ik haar naar 'de dokter' en wacht ik bang af of het nog wel de moeite is om haar te redden.

Maar... zoals Johan Cruijff het zo sappig verwoordde 'elk nadeel heb zijn voordeel', zo is het hier ook. De laatste maanden kwam de zin om te lopen weer terug, maar de roep van de machine/stofjes klonk nòg luider. Daar kwam abrupt een einde aan en ik... ik maakte van de nood een deugd. Bond dat vreselijke schoeisel aan, hees me in iets nog verfoeilijkers en zette het op een lopen. Letterlijk. Het voelt goed. Zo goed dat ik vrees dat ik weer een beetje verslaafd geraak.

Een ander voordeel: ik had nu eindelijk tijd om de kast - die hier al maanden in de weg stond - onder handen te nemen.


En toch mis ik haar, mijn machientje.

23 opmerkingen:

  1. Oh, dat is vreselijk hè, ik heb mijn machientje vorig jaar eens 4 weken moeten missen, dat was echt een ramp. Maar ge komt dan inderdaad ineens toe aan dingen waar ge anders niet aan toekomt :-). Hopelijk hebt ge haar snel terug!
    En de kast is geweldig ♥!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhhh Krijgen we nog meer te zien van die kast?? Ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. <3 geel! En jammer van je naaimachine...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeg, als je een loopvriendinnetje zoekt, geef gerust een seintje! Sowieso loop ik de maandagavond rond 20u15 (met nog wat andere toffe dames).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die kast wil ik ook eens helemaal zien ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die kast, fantastisch!!
    en grote bewondering voor je loopverslaving!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De kast ziet er geweldig uit! De naaivriend keert wel terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alhoewel ik lopen verfoei, is er iets dat me de laatste week heel hard doet twijfelen. Zou ik?

    De kast ziet er alvast super uit, zo knalgeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh daar hadden jullie het dus over! Dat ziet er veelbelovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is de zon! Of neen, toch een kast.
    Lopen, geen idee of ik het leuk zou mogen maar ik mag het niet, hyperlaks. Dus sport ik niet. Waarschijnlijk nog een slechter idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. de kast is inderdaad tof. denk ik. doe voor mij ook maar eens een 'full frontal' van die kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. love geel!!!! ik geloof dat ik eenzelfde soort geel voor één van de bedden die ik aan het verven ben! en ai die naaimachine, hopelijk valt ze te redden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wil meer foto's! Of een persoonlijke rondleiding! :-)
    Man, man, dat verhaal van die machine. Ik word er nog altijd wat onpasselijk van als ik het hoor. Ik duim mee dat ze weer helemaal gezond wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai dat van uw machine is idd echt niet fijn. Maar die loopschoenen is een goede zaak, ik zelf ben ook sinds kort weer wat aan het lopen én het doet zo goed. Laat je verslaving maar komen;) En die kast, mogen we die volledig zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Yuy voor geel!

    Ik ben de laatste tijd ook hard aan het twijfelen of ik niet zou gaan beginnen lopen. Eigenlijk ben ik meer een zwemfanaat, maar die chloor die ze dat zwembadwater kappen, dat heeft vreemde effecten op mijn lichaam. Tot nu toe is het er niet van gekomen, dat lopen. Ooit. Ooit.

    En hopelijk kunnen ze je naaimachine terug maken. Ik duim mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh nee zeg! Ik zou nogal superkwaad zijn, hoho! Maar die kast is echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag Oon! Heel erg toffe kast! Hoe heb je dat aangepakt? Ik verhuis binnenkort en wil enkele -verniste- kasten een verse frisse kleur geven. Eerst afschuren dan primer en deklaag? Of heb je rechtstreeks op de onderlaag geverfd? Dankjewel voor de info! Katleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerst afschuren, ja. Schilderen op het vernis zou ik niet meteen aanraden. Dat zal geen mooi resultaat geven.
      Afschuren, primer en dan een laag of twee en dan zou dat wel een aardig resultaat moeten geven.

      Verwijderen