We ♥ prints

vrijdag 15 april 2011


Ik hoef u dat eigenlijk al lang niet meer te vertellen. Als u hier al vaker bent komen meelezen, dan zult u wel merken dat wij van prints houden. En van kleur. Veel kleur. En veel geometrische toestanden.

Mijn grote liefdes qua prints zijn al jaren Ferm Living en Orla Kiely.


Een eind geleden ontdekte ik Isak, de mooie prints van Sandra Isakson die ik tot mijn vreugde steeds vaker om me heen zie. Ook Blafre is zo'n pareltje van Scandinavische oorspong. Speels, vrolijk, kleurrijk. Voor een instant goed gevoel.


Momenteel verdiep ik me in Patapri, van Yuko Uemura en Ian Dutton.



Er zijn zoveel mooie surface designers. Als u nog van die pareltjes kent, laat maar horen!

17 opmerkingen:

  1. Ik sluit me volledig bij je aan. Zalig, die prints. Orla Kiely is knap he.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van reprodepot heb ik 2 boeken (+cdrom) die vol staan van prints. Ik heb er nog niet veel mee gedaan maar tis gewoon al mooi om naar te kijken!
    Vanaf einde juni is er trouwens een tentoonstelling in het Modemuseum van Hasselt over prints in historische kleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blafre is zo mooi! Maar misschien ben ik wel te veel bevooroordeeld door Noorwegen, eens ga ik er misschien wel wonen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Orla Kiely is my definitely favourite!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vergeten deze door te geven: http://toykyo.be/
    Ken je die?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blafre... verkopen die ook stofjes? Ben verliefd op dat bruin met groene uilenprintje... Wauw zo mooi. Fijn om nieuwe dingen te ontdekken dankzij jouw berichtje! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het zijn wel geen stofjes maar bij www.papiermier.be kan je verschillende dingen vinden van Orla Kiely.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh my.. ik zit hier echt gewoon te kwijlen. Maar ik mag alleen stofjes met een Bestemming kopen. Moeilijk dat dat is!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben ook helemaal wild van Orla en inderdaad ook Isak en Blafre zijn niet te weerstaan, ge hebt ne goeie smaak Oontje, maar ook dat is niks nieuws onder de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke en kleurrijke blog met veel inspiratie !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk leuke prints. Vind ik ook altijd geweldig en dan vergeet ik dat kleertjes voor de kindjes in eenvoudige en effen stoffen vaak ook heel mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk, die stofjes! Tas-Ka vind ik ook mooi. En Mow Living & Ferm living, hoewel ik niet zeker weet of die laatste twee 't ook op de meter verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. die eerste vind ik ook geweldig. Ik vind van die moderne prints lang niet alles even knap. Het wordt vaak toch wel wat kinderachtig, vind ik. Die deurtjes en die autootjes zijn super, maar die met die ziekenwagentjes en brandweerwagentjes vind ik net te flauw en niet geometrisch genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. thank you for featuring my designs on your blog! i hope you enjoy looking at my work!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Inderdaad prachtige prints!! De prints van marimekko vind ik ook wel wat hebben...Misschien ken je deze blogs al enige tijd, zo niet deel ik je ze even mee:

    http://printpattern.blogspot.com/
    http://seansimsillustration.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Inderdaad geweldige prints!! Die van Marimekko vind ik ook wel de moeite waard...Deze blogs ken je waarschijnlijk al geruime tijd, zo niet deel ik ze even met je mee:

    http://seansimsillustration.blogspot.com/
    http://printpattern.blogspot.com/

    veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen