En grote Japanner voor een klein Belgske

vrijdag 20 mei 2011


Ik dacht dat Japanners kleine mensen waren. Mensen die eenvoudige, maar - net daardoor - prachtige patronen weten te bundelen in heel aantrekkelijke boekjes. Ik leende een exemplaar, want hun versie van het bloesje op pagina 6 stak me de ogen uit.

Ik maakte een 110 voor de dochter, die ook 110 is. Ik had het al voelen aankomen bij het knippen van de patroondelen, maar gelukkig was dit exemplaar in een teststofje. Voor Anna Maria Horner maaksels maak ik nog steeds eerst een testversie.

bloesje3
bloesje1
bloesje
bloesje5
bloesje2

Het bloesje werd door een ander meisje gepast en beloofd voor haar verjaardag. Na de foto's wou de dochter het niet meer uit. En ja, bij nader inzien valt het wel mee. Alleen vooraan is het echt wijd en gaapt het gat. Dilemma. Geef ik het bloesje aan het meisje? Maak ik een identiek voor de dochter in maat 100? Of neem ik die 110 zelf wat in? Om te illustreren hoe fijn de dochter is. Ze draagt een driekwart broek van Filou in maat 92. Nu past ze perfect.

23 opmerkingen:

  1. das geweldig schoon
    groetjes
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, zo'n mooie foto's!

    Ik zou een nieuw maken, dit is toch wat zakkig eigenlijk (op het tweede zicht)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, prachtige foto's! Prachtig kind ook!
    Ik zou ook een kleinere versie maken,...
    Ik zal dan dat patroon nog maar even weg leggen voor mijn 3-jarige zekers?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Maar iets kleiner zeker nog mooier.

    en nu steek je me de ogen uit, want dat boekje ligt hier ook te blinken. Ik wil naaitijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou'm ook kleiner maken. De fijnheid van het patroon gaat een beetje verloren nu.
    Deze kan in de kast voor nog een jaar of twee?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een superbloesje, niet aan prutsen, zo laten en geef het aan 'het andere meisje'. Een passend exemplaar zal je dochter nog beeldiger staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super zo'n dochter die wil poseren, mijn jongens zijn daar niet voor te vinden hoor ! En gelijk heeft ze, dat ze zo'n mooi bloesje niet meer wil afstaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had hetzelfde voor ... een japanse broek moest ik 3 cm aan elke kant innemen ... tja, als ge 5 zijt en eigenlijk met poep en billen in een 92 geraakt, moet mama niet overmoedig zijn en een japanse 110 maken ... mijn patroon gaat nog jaren mee ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yep, een nieuwke maken, iets kleiner. Dan is het perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig!!! ik zou er ook niet aan prutsen en een nieuwen maken.
    hier ook zo'n smalle dochter...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Needlework: voor een driejarige lijkt het mij inderdaad heel groot.
    Ik maak een nieuwe versie met een ingenomen voorpand. En dan, als die testversie lukt, de Anna Maria Horner versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Maak haar een nieuwke jong. Dan maak je meteen twee meisjes gelukkig!
    Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel schoon!
    Ik zou ook voor een maatje kleiner gaan, dan wordt het helemaal perfect en voor in de boekskes :).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 't Is schoon geworden. Als ze er echt fan van is, hang het dan in haar kast tot ze er in groeit. 't Zal haar ogen uitsteken als ze er een ander mee ziet rondlopen. Maak haar in tussentijd een passend model en mijn dochter, die krijgt wel wat anders ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waw, wat mooi zeg!
    ... en heel mooie foto's en een knappe dochter (die kan nogal modelleren)!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi bloesje maar misschien toch maar iets kleiner. Heerlijk toch zo'n smal meisje. Beetje lastig met broeken maar als mama naait wordt dat al gauw opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het maakt haar nog fragieler (en de foto's sprookjesachtiger) maar ik zie dat de bovenhoede u hier al heeft overtuigd van een nummer 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een 92, denk ik bij mezelf, terwijl ik de maat 92 broekjes van de jongste zoon vorige week opzij legde om er een ander kind mee te plezieren. Ik zou zeggen -voor zover ik er iets van ken- een kleiner maatje maar het patroon misschien wel wat verlengen.
    Knappe dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een model die dochter van u! Een kleinere maat zal de perfectie zelve zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. een heel knap meisje! maar zo een lief fijn kind zeg! Mijn dochter is er nu 2.5 en een 92 is al ver verleden tijd!
    ik zou ook een ander bloesje maken, dat ze het nu al aankan

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel erg mooi! Zowel je creatie als de foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die heeft de smaak van het poseren wel te pakken en ze doet dat super! Het bloesje is heel leuk, alleen nog wat te groot. Een maat kleiner en het is perfect!

    BeantwoordenVerwijderen