maandag 30 mei 2011

Ikea, maar dan anders

Het is niet nieuw in blogland. Gepimpte strijkplanken zag u eerder al hier en hier en hier. Maar deze... deze stak echt mijn ogen uit. Ikea, zeg. Dat stofje moést ik gewoon hebben. Dat het een dekbed is/was... tja, dat moest dan maar. Naast een strijkplankhoes zag ik er meteen allerhande andere dingen in. Ah ja! Want als u hier al even leest, weet u gewoon dat mijn zonen en ik een zwak hebben voor groen.

Vandaag deel 1. De strijkplankhoes en de plooirok voor de dochter.

Ikea quilt cover becomes ironing board cover and pleated skirtIkea quilt cover becomes pleated skirtIkea quilt cover becomes pleated skirtIkea quilt cover becomes pleated skirt

Deel 2 is under construction. En dan heb ik echt genoeg van, denk ik zo.
Zag u trouwens de strijkplanknis? Zelf bedacht en uitgevoerd door onze fantastische schrijnwerker.

39 opmerkingen:

  1. Oh, oh, oh!!! Zo'n rokje wil ik ook wel. Die stof is daar ideaal voor. Dat wordt een tripje naar ikea. En die strijkplanknis: geweldig idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, super! Dat rokje is echt top. En uw dochter is precies een echt model op die laatste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, geweldig, dat rokje! Lekker luchtig voor de zomer, want het is een fijn stofje he?
    Ik heb een stukje mogen gebruiken van iemand anders, ik vind de stof vooral heel mooi in zo kleinere projectjes, als dekbedovertrek ben ik er precies niet zo fan van :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig rokje zeg! Denk dat ik ook eens naar Ikea rij ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat rokje is gewoonweg schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig rokje! Echt heel mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. EEn hemels rokje, ik ben er helemaal weg van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WOW inspiratie, prachtig dit moet ik ook proberen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed gedaan Oontje! Ik heb daar toen niet aan gedacht. Ik was ook weg van die stof. Ik ben nl. ook een grote fan van groen! Ben benieuwd naar het project voor de zonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geniaal idee om daar een rokje van te maken zeg! Het is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik moet wel niet uitleggen zeker waarom ik dat hier allemaal zo schooooon vind ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super schoon! Dat rokje is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi, de strijkplanknis. Wij hebben een strijkplank, strijkijzer, naaimachien èn centrale stofzuigerbuis - kast in de keuken ... wegens veel ruimte in huis maar erg weinig bergruimte ;-)
    Trouwens echt wel een leuk stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooi mooi, vooral het rokje! had het stofje ook gekocht voor een hemdje voor de zoontjes en een babyjurkje, maar tblijkt nogal populair :-) misschien leg ik het wel nog een tweetal jaren weg dan associeert er zeker niemand meer mijn zoon met een bed!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik was vorige week in ikea en ik twijfelde, maar ik kocht het niet. Nu heb ik spijt. Maar mijne man was erbij en leg die maar eens uit dat ge een donsovertrek koopt om kapot te knippen...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vond het stofje al tof bij Eloleo maar met dit rokje ben ik echt helemaal fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hier ook een zwak voor groen :-) hebben ook die appel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit vind ik een hééééééél mooi rokje !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oooh, en dan te denken dat ik ook een hele grote zwak heb voor groen EN dringend een strijkplankovertrek nodig heb. Machtig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Olala!! Echt een fantastisch stofke! Het rokje is prachtig en het staat de dochter beeldig!
    (And don't we all just loooove green?!)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Euh, hebben jij en Eloleo soms aandelen bij Ikea ;0). Jullie zullen alvast de verkoop van dit dekbed doen stijgen. Bij ons zijn het de dochter en ik die stapelzot zijn op deze frisse groentinten, en het gaat gewoon niet over.
    Super dat rokske.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nee, nee, nee, nee, nee, nee! Riet, je hebt je kunnen bedwingen na de Boleo bij Eloleo, ook na de Menina en de strijplankhoes aldaar bleef je flink en toen je man gisteren bij Ikea was en belde of je nog iets nodig had heb je je lippen stijf op elkaar gehouden. Dus nu je dit ge-weldige rokje ziet en zelfs meteen aan een jurk voor jezelf denkt ga je ook NIET naar Ikea hollen. Nee.
    (Jezusmina. Dit is prachtig, toch? De groenliefhebber in mij is dichtbij een hartaanval.)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lol, Riet! Maar allé, laat u gaan. Maak die jurk voor jezelf. Ik ben benieuwd. En het bespaart je in elk geval een hartaanval.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik had het ook gezien bij ikea en toen dacht ik: dedju, spijtig dat ik gestopt ben met naaien...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik had geen rokje gezien in dit stofje maar het is subliem!! prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @ Ysabje: dat is ironisch, toch?
    Ik zal eens keihard mijn best doen voor u. Ooit. Beloofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. super mooi!! Ik heb de stof nogal zien passeren bij de sToffenmadammen voor kleedjes, handtassen, ... Maar het is en blijft een superstof!!
    Herlinde*

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Na onze babbel ben ik overtuigd, ik moet en zal dat stofje ook in huis halen... *zucht*
    Lang leve de overvolle stoffenkast!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wij hebben dit twee persoonsdekbed en ik dacht ook iedere keer ik hierin wakker werd het toch eens stuk te knippen om een rokje voor de dochter van te maken. Mijn vriend zag dit echter niet zitten (vindt het ook een mooi dekbed namelijk!), dus heb ik deze groene versie ook gekocht om helemaal te verknippen! Er zijn ondertussen al twee peuterkleedjes uit gekomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. dat ikeadekbed heb ik onlangs nog in mijn handen gehad, met net hetzelfde idee... spijtig genoeg heb ik het niet meegenomen, maar wat heb ik een spijt, want dat is gewoon een SUPERrokje!

    BeantwoordenVerwijderen