Vind ik het mooi? Vind ik het niet mooi?

woensdag 18 mei 2011


Zo twijfelen over stof, dat heb ik regelmatig. Bij elk stofje dat ik op het eerste gezicht mooi vind, verzin ik stante pede een doel. Dat is handig bij het inschatten van het aantal yards. "Dit wordt een hemd, dat een rokje, dat is gewoon mooi en koop ik lekker toch." In een grote hoeveelheid, uiteraard.

De dochter heeft dat niet. Die zit voor het scherm en zegt gedecideerd "Dat wel. Dat niet." De stofjes hieronder koos de dochter. Hier geen waawgevoel, maar bij anderen blijkbaar wel. En zo komt het dat ik toch rokjes maakte in stofjes die ik eigenlijk niet zo heel erg mooi vind. Gewoon omdat 'ze' zei dat ze voor het rokje van de dochter viel. En omdat ze haar dochter dezelfde naam gegeven heeft als die van mij. Wat kan tellen, want 'ze' is juf en juffen doen dat niet zomaar. Associaties en zo, u weet wel. En zo maakte ik een rokje voor haar dochter. Twee dochters met dezelfde naam in dezelfde rok.

babyrok2

En omdat ik zoveel plezier had in nummer 1, maakte ik meteen ook maar een nummer 2. Voor een ander klein, vers boeleke.

babyrok

Zie, die stof, die vezels... Dààr kan ik wel ongelofelijk van genieten.

babyrok

En mocht u er nog aan twijfelen. Ik vind ze mooi. En schattig, in zo'n klein maatje.

16 opmerkingen:

  1. In zo'n klein maatje zijn de rokjes echt onweerstaanbaar, dat is een feit! Jammer dat ze er zo snel uitgroeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat bloemenstofjes-rokje is zo lief! heerlijk mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, die petit pan, die hebben wij hier in slabformaat en ik durfde ook niet groter dan dat. Maar we hebben ook een Heliumslab en Liv kiest toch deze, als ze mag kiezen. Dus goed om te weten dat je 't eindresultaat toch mooi vindt. (En die ienieminierok is ienieminieschattig.)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh!
    Ik hou van rokjes en van verse boelekes :-)
    Het stofverhaal ken ik ook. Ik laat de meiden zelf kiezen omdat ze het dan wel willen aandoen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie stofjes én mooie rokjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze ook heel mooi & schattig - vooral dat tweede stofje, mmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rokje nr 2 is inderdaad heel erg mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind die meteoren van Petit Pan echt het einde. Er zijn dus mensen die dat niet hebben ?
    Mijn dochter heeft er een rokje van en dat tweede stofje van jou heb ik ook , maar ligt nog in de kast...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtige rokjes!!!
    Die meteoren heb ik hier ook liggen, aanvankelijk voor een hemdje voor Tuur, maar veel kans dat het toch een rokje wordt, want eigenlijk is dat een héél erg dankbaar rokjesstofke, met heel wat combinatiemogelijkheden.
    En dat ieniemienie rokje is echt wel super schattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, dat bloemetjesstofje is om op te snoepen. Leuk!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. foei, de petitpan is de mooiste van de wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superschattig die rokjes :-) En ik heb dat ook met dat stofje van PP. Op het eerste zicht heb ik er geen 'waw'-gevoel bij, maar telkens ik een creatie bij een van jullie zie in dat stofje denk ik dat ik het mij zeker eens moet aanschaffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is mooi, het is mooi, het is mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supermooi, alle 2! Ik heb dat eigenlijk niet, zo twijfelen over stoffen; als ik twijfel, pak ik het niet mee. Maar ik denk dat ik heel erg kieskeurig ben :-S

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig! Zéér schoon, alle twee!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen