Wakkere slakken voor slapende sloebers a.k.a. de slakkenpyjama

woensdag 11 mei 2011


Wat doet een mens als die van het werk komt, klaar voor een 'vrije' middag, weliswaar met een hele to do lijst? Ge baalt een beetje, excuseer, ge baalt als een stekker, want ge hebt honger, geen zin in geen enkel ding van uw lijst en eigenlijk zijt ge doodmoe en wilt ge liever in uw bed kruipen.

Een zinnig mens eet, werkt zijn lijst af of kruipt desnoods in bed. Een onzinnig mens, die smijt zich in de tricot. Die tart het lot en schuift stukken stof onder een overlock. Met. Een. Mes. Die gebruikt dunne tricot als boordstof en waagt zich aan dingen waar ze zich nog nooit eerder aan waagde. A recipe for disaster, denkt u? Wel, het lot was mij gunstig gezind. Zo gunstig zelfs dat ik uit een halve meter tricot een t-shirt en een shortje kreeg. Zonder gaten erin. Wel met hier en daar een minor imperfection, maar het was de eerste keer, dus ik mag dat, imperfecties produceren.

slakkentricot
slakkentricot

Het stofje kreeg ik van haar, en kon ik gewoon niet in de kast stoppen. Ik paste ook haar truc toe voor de tailleband. En hoewel de live uitleg keek ik nog very puzzled, maar eigenlijk was dat gewoon plain sailing.

Ik maakte een t-shirt in maat 98, maar dochter - 110 - past er nog perfect in. Het shortje was dan voor de zoon. Maar de dochter wil het nu echt, echt - écht, mama - als pyjama. Wat overigens zeer goed uitkomt, want in bed valt het niet op dat het patroon niet doorloopt en dat de slakken op haar derrière op hun kop staan. Maar ssst, ge weet van niets, hé?

slakkentricot
slakkentricot

26 opmerkingen:

  1. Oooh, zo superschattig èn schoon! Dat worden vannacht zoete dromen voor de dochter in zo'n heerlijke pyama!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Waw, zalig! De dochter en de zoon staan er fantastisch op! t' Is alleen te hopen dat ze niet in slakkentempo in slaap geraken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, ik wou dat ik dat ook kon... Ik kijk al uit naar september wanneer ik met de naaicursus kan beginnen!!! Ondertussen loer ik jaloersweg op blogs als deze :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi....dat stofje! En F. zijn kapoenen snoetje met zijn lange blonde haren..... Een foto om morgen aan E. te laten zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben echt helemaal fan van deze outfit!!! Het zou jammer zijn dat ze het enkel in bed dragen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooohhhh... ze zijn echt zo super geworden!!! Ik wist dat ik een goeie beslissing nam :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien moeten ze de pyjama delen. Enne, wat lijken die twee op elkaar, ik moest twee keer kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. L, dit is de max! Echt jong. En die foto's...dat spat hier van mijn scherm.
    Ik toon dit NIET aan die van mij of ik heb het gegarandeerd zitten. En ik heb geen zo'n schone tricot. Nog niet tenminste ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi! En wat een coole kinderen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, echt superleuk gedaan - dat is er ééntje om niet meer uit te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik sluit me volledig aan bij mijn voorgangers. Echt ferm! Ik moet mij daar toch eens aan wagen precies, aan diene tricot. En de foto's zijn de max. Ik ben fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je zou voor minder vroeg naar bed willen met zo'n prachtige pyama !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een slak vindt enig onderstebovengehang niet erg hoor... En wat hou ik van die foto's: wit en daarbij kleuren die van het scherm spatten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik wil geld. Veel geld voor stof en naaimachines. Ik wil tijd, veel tijd. Ik wil jouw vaardigheid stelen en ook je creativiteit. En ik wil ook zo'n pyjama!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi zeg, en dat is gemaakt door een moede moeder?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ ysabje: blijven zeuren, wie weet komt het wel allemaal, op een dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh zo prachtig!Ik ben zo gek op jouw foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Supermooi! 't zou spijtig zijn moest ze dit alleen in bed dragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik maak t-shirts met de slakken en jij een pygama ;-) ik durf bijna m'n t-shirt niet meer af tegeven
    dus heel mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooh, echt heel mooi. Als ik mijn overlock heb aangeschaft (komt er bijna aan), dan zal ik me ook eens wagen aan gelijkaardige projecten :-) En zo'n schoon foto's ook altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ooh, heel mooi! En als ik eens een overlock heb aangeschaft (komt er bijna aan), dan waag ik me ook aan zo'n projecten :-) En zo'n schoon foto's ook altijd!!

    BeantwoordenVerwijderen