Het geel- blauwe 'ding'

vrijdag 29 juli 2011


Er zijn zo van die momenten dat alles goed gaat. Ervaring leert mij dat ge er dan gigantisch van moet profiteren. Uitvoeren wat in uw hoofd zit, zodat het lijstje van alles wat u slapeloze nachten bezorg weer wat korter wordt.

Ik zat dus met iets zoals dit in mijn hoofd. Nee, dat klinkt alsof het niet werd wat ik wilde. Ik zat dus met dìt in mijn hoofd. Een ensembleke. Dat moet dienen als pyjama. Of speelkledij. Achtig. Iets. Op momenten van zomerse binnenspeeltijd lopen ze hier graag in hun pyjama rond. De klok rond. Want dat zit gemakkelijk. Absoluut. Al willen ze wel naar buiten van zodra de zon schijnt of het buurmeisje roept. In pyjama desnoods. Hiermee hoop ik het euvel van de niet-gemakkelijk zittende kledij de wereld te hebben uitgeholpen. Voor even toch.

Door de broek moet nog een touwtje, maar dat is nog onderweg.

rustig
blauwesoepgelebroek_sponsgelebroek_wijd

T-shirt: Monster Car - Ottobre 3/2011
Broek: based on Mades Flat front pants

35 opmerkingen:

  1. Mooi! Prachtig die kleuren samen. Ik was al vergeten dat ik die tricot ook nog heb :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een training dus? Al klinkt dat wel erg saai, zeker voor dit ensemble. Hip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O geweldig!! Ziet er uit als iets wat mijn jongens nodig hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt super mooi! Ik heb beide stofkes in mijn kast liggen. Het soepblikkenstofke diende al voor een wikkelkleedje dat redelijk lukte, maar het sponzen stofke lijkt bij mij niet verwerkbaar, wat ik ook doe. Hoe zet jij dat in elkaar? Met de overlock of gewoon stretchsteek. Help me Oon, want jouw resultaat is wat in mijn hoofd zit, maar er niet uit geraakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer zo schoon!
    Hier ook graag heel lang is pyjama, de kinderen dan. Dus ik ben ook een partijtje zachte broeken en shirts aan het maken. En marcellekes in de hoop op mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waaw! Zoo mooi! A ik zou het zelf ook nog willen, zo'n binnenblijf-pakje waar je ook wel mee kan buiten komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, wat wil ik ook zo graag kunnen naaien, al is het alleen maar voor het geweldige stofje met de soepblikken! Mijn knullen doen hier hetzelfde! Geweldig idee... Nu nog een cursus volgen, of lieve buuf vragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er echt ontzettend mooi uit. Daar zou ik zelf ook de hele dag in willen rondlopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. schoon kleuren, schoon stofke, schoon kind (of zei ik al teveel schoon ;) Ik ben fan van tees ensembleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Elke: de spons zet ik net op dezelfde manier in elkaar als tricot. Alle naden tegelijk overlocken en vastzetten. Wat lukt er dan niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super die t-shirt en broek! Ik vind die soepblikskes echt een heel tof stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knalgeel, knalblauw, zoals het zijn moet.
    Hoeveel % van de breedte neem jij voor de boordstof? Ik weet dat Ottobre 85% hanteert maar dat gaat met de boordstof van Pauli altijd snel afzakken, heb ik de ervaring... Neem jij minder?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Riet: de boordstof aan de taille nam ik hier maar een beetje kleiner dan de omtrek van de broek. Die moet nl. worden opgehouden met de touwtjes. Anders neem ik voor taille 80%.
    Voor hals- en mouwboordjes zeker 85%, anders kunnen de hoofden er niet door.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Keischoon en prachtige kleurencombi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel tof! Ge gaat hem niet meer uit dat 'pakske' uit krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erg leuk. Geel met blauw staat hem super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik ben fan van de broek! die ziet er super comfy uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zeer geslaagde combinatie! En zo'n dromer zeg, op die eerste foto...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb zooooo lang zooooo graag die soepblikken gewild maar vond ze nergens en nu had ik me er net een beetje over gezet... toeme hè.
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige combinatie! zijn die soepblikken überhaupt nog ergens te krijgen? Ze zijn echt de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. zo mooi! moest ik dit ergens in ne winkel zien hangen, ik kocht 't! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Overal waar ik zo'n sponzen broek zie denk ik alleen maar: wil! ik! ook! Ik peis dat ik mij echt zo'n ding ga maken. Al is het maar voor van die dagen dat ge niet buiten komt.
    Die nestelogen zijn de max trouwens. Daar ga ik ook eens achter zoeken.

    En @Riet: Pauli heeft 2 soorten boordstof hè. De ene lubbert wat meer dan de andere. Ik heb ze allebei gebruikt voor mijn sponsen broekskes te maken, ik denk bij allebei de soorten ongeveer 75% van de omtrek van de broekjes, maar ze zakten toch af, dus heb ik er nog een rekker moeten insteken...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. prachtig!

    Hoe hou jij de metalen ringetjes op z'n plaats? Bij mij scheurden ze direct door de stof. Gebruik je speciale voor tricot of heb je de boordstof vanbinnen verstevigd?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh, Juffrouw Wallie, nu je het zegt. Ze hadden inderdaad wel aangeraden om daar wat vlieseline achter te strijken, en ik heb dat niet gedaan. Ik hoop dat ze er niet snel uitscheuren, maar dat zullen we op termijn wel merken. Hopelijk niet te snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Super!
    Zo een "ensemble" wil ik ook wel! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel mooi ensembleke en 't ziet er lekker comfi uit

    BeantwoordenVerwijderen
  27. verdorie da's tof. wilt ge mijn buurvrouw niet worden of zo? :-)

    BeantwoordenVerwijderen