Over broeken in ondefinieerbare kleuren en gevaarlijke beren

dinsdag 19 juli 2011


Vorig najaar kocht ik een stuk linnenachtige stof. Ze is dikker, maar identiek geweven. Prachtig om te voelen, te dragen en naar te kijken. Tot ik foto's wilde nemen en in zoons toch behoorlijk uitgebreide kleerkast amper iets kon vinden om daarmee te combineren. Is 'ie nu geel? Of eerder mosterd? Soms lijkt die ook limegroen. Of olijf? Problemo, problemo, want hoe kleurrijk mijn kinderen meestal ook voor de dag komen, dat ze er clownesk uitziet, dat willen we niet.

flatfrontpants

Dus, uw advies gevraagd: welk kleur is dit volgens u? En waarmee combineer ik dit in godsnaam?

rarebroek

Het model is de flat front pants van Made. En blijkbaar zijn ook niet alle driejarigen van hetzelfde kaliber. Hoewel haar zoon er ook eerder fijn uit ziet, zit dit model de zoon toch ook zeer ruim. Wat eigenlijk een understatement is, maar dat had u vast al.

tewijd

Maar enfin, het was niet al kommer en kwel. De zoon - 3 jaar en bijna 2 maanden - tekende zomaar vanuit het niets een mannetje. Excuseer, hij tekende een gevaarlijke beer, die iedereen zou opeten die niet zag dat hij een beer was.

gevaarlijkebeer

38 opmerkingen:

  1. Geen idee hoe deze kleur juist moet heten maar volgens mij is ze prachtig bij petroleumblauw.
    En dat mannetje: met lijf enal! En zo met het hoofdje een slag gedraaid, een karakterkop, flock hem op een shirtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou er precies een andere felle kleur bovenop doen. Ik heb ooit zo'n hemdje gehad. Daar droeg ik een felbruine of een roze (tjah...) broek onder, of gewoon zwart.

    Zou dat felgroen of oranje van op de verjaardagskroon (hiernaast rechts) er niet bij passen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, dat getekend mannetje is zo herkenbaar, hier ook een driejarige zoon die onlangs zo'n mannetjes tevoorschijn toverde, gejubel alom van de hele familie, we hadden er bijna een heus feest voor gegeven;) Zo'n jongste wordt toch altijd op een voetstuk gezet, eender wat hij doet...en bij de oudste werd dat afgedaan als 'dat is toch normaal voor zijn leeftijd';)
    En wat de broek betreft, voor mij is dat eerder een gele tint, dat grijs staat er goed bij, ofwel donkergroen, wit, helblauw ... moelijk te zeggen als ge dat niet 'in 't echt ziet'. Het ziet er wel een super-zittende-speelbare-broek uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Idd, petrol! En warm oranje, donkergrijs en misschien zelfs een heel fel (maar niet te licht) groen!
    Fan van de kopvoeter! Dat zie ik mijn bijna 3-jarige huisgenoot hier nog niet doen.
    Het made-patroon werd ook al een paar keer uitgetest, en valt wel losjes, maar niet extreem los (en de zoon is een stekje).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat patroon van Made ahd ik ook overgenomen maar er eerste een ander broek opgelegd en toen vreesde ik al voor het te breed zijn. Ik heb dan maar een eigen model getekend ;-)

    Maar die van u ziet er wel goed uit. Gewoon combineren met wit of zwart?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. voor mij is dit mosterd geel en ik zou dat met groen combineren. mooi broek hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga voor mosterdgeel en daar stopt mijn advies, want ik ben een kleurenseut.

    En wat een schone beer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou combineren met donker felblauw. Mijn dochter heeft zo'n rokje en met een felblauwe T-shirt is het echt een leuke combinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu zie ik pas dat de beentjes van het middelste playmobilemannetje van hetzelfde blauw is dan ik bedoel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij staan zowat alle donkerder blauwtinten daar wel bij. Olijfgroen ook. En bruin misschien ook wel, alhoewel het ervan zal afhangen welke tint bruin, niet te roodachtig bruin bijvoorbeeld. Oh en donkere grijstinten ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb laatst dat MADE patroon ook gebruikt voor mijn 3 jarige (bijna 4) en ik zat met hetzelfde probleem. Ook te groot, terwijl mijn zoon echt niet zo'n tenger ventje is. ik zou voor safe gaan en er gewoon een wit ( mooi aansluitend) t- shirt op doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi broekje, geen idee hoe ik de kleur zou benoemen, maar volgens mij gaan kobaltblauw en diepbruin er heel mooi op zijn. 't Zie er idd. een fijn stofke uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mosterd? Ik heb een topje in die kleur en draag er vaak een rokje in appelblauwzeegroen bij, petroleum of donkerblauw. (alle blauwen passen erbij denk ik, en misschien donkergrijs?)
    En nu lees ik plot wat lies hierboven schreef ... voila ... we zijn blijkbaar al met twee die blauwen en grijs kiezen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik noem het mosterdgeel, en ik zou het combineren met donkerblauw, een donkeruitvallend turquoise is misschien heel kek, of donkerrood, en vele tinten grijs en zwart of wit (maar dat is bij jongetjes van 3, is mijn ervaring, niet zo'n goed idee....) Mooie broek verder, het zou een meisje ook niet misstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zonder eerst alle reacties te lezen was mijn idee ook, combineren met blauw! Dat staat wel stoer. Een schoon wit linnen hemdje moet er ook geweldig goed bij gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Volgens mij met donkerblauw. En petrol. Maar prachtige broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Griezelige beer zeg!
    Combinaties met grijs, paars, petrolblauw, donnkerblauw, en vooral hemdjes, dan toont het al direct serieuzer. Of iets gestreept (groen/grijs/paars/off withe) zoiets......
    Zo'n gele linnen stof zoek ik eigenlijk al langer voor mezelf, ik zou graag zo'n broek hebben eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ah fijn, een kleur-gevoel-test. ik denk dat ik geslaagd ben, want ik dacht ook meteen: blauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik dacht meteen aan donkerbruin, berenbruin zeg maar :). Maar ook donkerblauw, grijs, wit (wel gewaagd), lichtblauw. Eigenlijk kan er vanalles en nog wat bij. Maar een effenkleur is misschien het makkelijkste en mooiste om te combineren.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wij hebben daar 'intern' een nogal vieze naam voor maar ik denk dat het in 't gewoon mosterdgeel heet :) Ik zou dat durven combineren met een turkoois of een mooie felblauw. Zou zelf nooit voor grijs kiezen maar dat vind ik nu eenmaal één van de meest saaiste kleuren die ik kan bedenken naast beige dan :) Maar ik weet zeker dat jij wel weer uitkomt op een verrassende combi. Het is een prachtig broekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zou het combineren met petrolblauw. Een super kleur die volgens mij met veel gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Oon, volgens mij is het mosterdgeel. En ik denk dat er een schoon retro bruin bloesje met een hippe mosterdkleurige print (bolletjes ofzo) er mooi op staan. MAar waar scoor je zo'n stofje.... succes. Lekker origineel dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ZEg oon, en wacht dat je van de blouse, die je als achtergrond gebruikt voor je blog?....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zou daar gelijk iets blauw op doen, koningsblauw denk k.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik zou dat met wit, bruin of iets petroleum groen-blauw combineren. En uw zoon wat roze korrels geven. Zo kan hij sneller in zijn broekske! Tis echt schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Iets 'geeligs',... Er komt precies ook wat grijs in voor, dus ik vind dat je het perfect gecombineerd hebt.
    Volgens mij is het ook erg leuk met bruin en petroleumblauw. Of zelfs met rood?
    Dat patroon valt inderdaad erg ruim, want zelfs mijn 5-jarige past er perfect in.

    En wat een teken talent heeft u jongste zeg! Fien doet nog niets van dat, bij haar moet het altijd rap rap gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik zou gaan voor een gelig groen of een knallend warm blauw. Schoon broekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ik zou gaan voor petrolblauw en olijfgroen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Diep blauw, grassig groen of beren bruin.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oei, dan is mijn dochter een ferm madam!
    Ik maakte gisteren het broekje voor haar. Tekende wel geen naadwaarden bij en het zit net goed.
    Ze wordt in september 2 jaar en draagt dus wel nog een pampertje.
    Ik zou het met chocoladebruin combineren!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oei, dat denk ik ook Madame Pip. In dat patroon zijn de naadwaarden inbegrepen. Dan is uw dochter inderdaad heel groot. Is dat dan niet veel te lang? Ik heb precies een lilliputter als ik u zo hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het is vast al gezegd maar: blauw! Lili heeft een gebreid truitje in exact dezelfde kleur van Fred & Ginger. Ik heb dat destijds speciaal gekocht voor op haar lievelingsrokje (dat blauw met vogeltjes, park slope Erin MC Morris).

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een mosterdkleur, absoluut. En te combineren met heel veel denk ik zo. En zo grappig van die tekening want ook hier kwam er vorige week eentje uit een toilet met een krijtborddeur en liet mij zijn versie van mezelf zien. Hoofd, benen, armen en haar. Ze worden groot...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel mooi gedaan, in welke kleur dat het ook mogen zijn!!
    ééntje om te onthouden, want het is nog niet zo simpel om een mooi model van van broek te vinden voor kleine mannekes!!***

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ik weet niet welke kleur het is, maar ik zou combineren met een donkerblauw dat naar groen neigt, zoals turquoise maar dan dichter bij blauw. of grijs.
    Ik ben ook een fan van dat patroon, maar heb het voor mijn twee-en-een-half jarige wel al wat moeten vergroten (95cm-16,5 kg ->net naar K&G geweest ;-)
    Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @ Nele: 2,5 jaar en zo groot? Mijn 3 jarige meet slechts 92 cm en weegt een povere 12,5 kilo. Echt een liliputter, dus, in vergelijking met de jouwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. de kleur is moeilijk te benoemen vind ik. mosterdachtig geelgroen. Ik zou er geen petrol bijdoen. ik vind het hier niet zo goed passen. bovendien vind ik petroleumblauw een kleur die ik snel beu word.
    ik zou voor fel donkerblauw gaan. Bruin. ik dacht aan rood, maar toch maar niet...
    ik vind de broek superdesuper. Mijn zoon zou er geweldig mee staan....

    BeantwoordenVerwijderen