Roze voor heel even

woensdag 6 juli 2011


Na vorige post dachten sommigen onder jullie dat jullie 'het vleugje roze' al gehad hadden. Wel, euh... Als het ook pijn doet aan uw ogen, gelieve dan niet verder te scrollen.

Het jarige kind wist van niets, maar roze zou het worden. Geselecteerd roze, that is. En ook al beheerst roze op uw zesde niet meer uw volledige leven, it was well appreciated.

En dus werd het een roze kroon, roze taart, een roze rok, een geflockte verjaardagst-shirt en een rood dekbed voor Rosalie. De rok ontstond uiteraard pas op de vooravond van haar verjaardag. Goeie ideeën houden wij namelijk altijd tot het einde. 'Presteert beter onder druk' is my middle name. Ik vond het stofje al mooi, maar het rokje is helemaal om op te vreten.

En nu: scroll down of klik weg!

De kroon van OonrozetaartrozeKokkaverjaardagst-shirtdekens voor Rosalie

Rosalie verdiende niet alleen een nieuw bed (geel!) maar ook nieuw beddengoed. Ik knipte daarvoor een nooit gebruikt babydekbedje in twee, overlockte de randen en stikte twee dekbedovertrekken uit restjes stof.

27 opmerkingen:

  1. van die roze kroon gaan mijn ogen spontaan water maken, maar het rokje is een zalige zalf nadien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo is roze zo erg nog niet. Toch? En 't is vast tijdelijk. Het rokje is beeldschoon en de taart, die lijkt mij zeer smakelijk. Dan is de kroon best te doen, heel feestelijk. Gelukkig is Rosalie minder kleurkritisch...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan het helemaal aan. En het is weer oogstrelend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die kroon is zo mooi! en die rok met dat super t-shirt op! dat ga ik onthouden! idd echt om op te vreten. hoewel ik niet goed weet of katoen niet op mijn maag zou blijven liggen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Roze of niet roze, tis vreed schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die geflockte zes is prachtig! En roze perioden komen en gaan hoor, onze oudste dochter van bijna 9 jaar is na enkele anti-roos jaren weer helemaal into ... ROOS.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoera voor kleurenverdraagzaamheid! Die combinatie met geel is schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk allemaal, en helemaal niet teveel rose (ok, da's misschien omdat hier in huis heel weinig roze te zien is :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Héél erg mooi allemaal! Je hebt erg goed gepresteerd onder druk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat presteren onder druk is heel herkenbaar :-) En ge hebt gelijk, als ge voor roze gaat, dan maar beter schoon roze: goede keuze die kokka, zeker met dat geel.
    Die flockbolletjes hebt ge toch niet met de hand geknipt allemaal? Prachtig, maar hoe doe je dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij leven hier ook in een roze wereld :-)
    Roze om aan te duiden dat onze meid wel degelijk een meisje is ... profilering van jezelf gebeurt blijkbaar al heel jong!
    Heel mooi gedaan, knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind het geweldig hoor, dat roze. Je dochter heeft smaak. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk dat iedereen die niet van roze houd ineens een stuk minder uitgesproken is na het zien van de prachtige rozerokje! Ik vind roze soms best leuk en wenste dat ik nu ook zo'n rokje had!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super! Ik heb roze pas door mijn jongste dochter leren waarderen, nu vind ik het een heerlijke kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prima inspiratie voor het volgende verjaardagsfeest hier in het roze meisjeshuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die Rosalie-pop is super, die zou mijn 10-jarige Rosalie ook wel willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die kroon is zo waw!
    Ik heb hier ook al een ganse enveloppe flockconfetti's liggen. Mijn brein is nog volop aan het broeden hoe ik dat zal aanpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Te gek rokje ! Zou ik stiekem zelf nog durven dragen want grote meisjes blijven in hun hart ook nog een beetje klein hé !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind de verjaardags t-shirt met de bolletjes zes schitterend gevonden! Hier hebben we ook een roze-meisje thuis, waar de mama niet vaak aan toe geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lucky meid! Het roze deed maar een heel klein beetje zeer. Het genieten van de foto's verzachtte de pijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @ An: niet met de hand, maar met de perforator. 't gaat niet supersnel, maar ze zijn wel gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben juist gek van roze :-) Maar stijlvol roze hé, niet zo'n Megamindyhellokittyiloveyoubarbyglittertoestanden! Mooie foto's ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen