Toile cirée voor grote smossers

dinsdag 26 juli 2011


"Doe een slab om!"
"Dat is voor baby's!"
"O wee, als ge spinazie morst op uw witte pull!"

Herkenbaar? Wij doen sinds kort weer van slabben aan voor alle 'vuilevlekkeneten' als zijnde spinazie, spaghetti, rode bessen... U kunt er vast nog wel wat verzinnen.

Het Lief vroeg mij met lichte aandrang om slabben te maken 'die ze zouden willen aandoen'. Een vrijgeleide om toile cirée in huis te halen. Johei!

Vanaf nu dus geen gemor meer. Ze zouden zelfs een slab aantrekken als het helemaal niet hoeft. Alhoewel...

slabsmoslapjesslabben

Dit soort slabben is ideaal voor beginnende naaisters. Als het u interesseert zet ik wel eens wat dingen op een rijtje.

33 opmerkingen:

  1. Gaaf! En als het kan, dan zie ik graag een rijtje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! En ook ik wil graag het rijtje zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie toile ciree is dat! Hier beginnen ze altjd met een slab om dan tegen de moment dat ze gaan smossen de slab uit te doen om de tafel mee te vegen.... Hun kleren? Maar mama, je kan die toch in de wasmachine stoppen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Oon...die laatste foto is gewoon prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb intresse !! :p
    groetjes
    Marie-Lu

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Die laatste foto is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, die laatste foto is gewoon zalig!
    En ik maakte gisteren ook mijn eerste slabbeke,leuk dat dat was!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Praachtige foto, die laatste! Waw!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die laatste foto: dat zien er mij echt 3 numeros uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto, zie die jongste genieten, zalig!
    En doe maar, ik heb hier nog zo een beetje toile ciree over (maar slabben krijg ik hier ook niet meer verkocht)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi ... ik ben fan!!
    Ik krijg zeker nog bavetten verkocht en die al helemaal!! Joepie ... een geweldige tuto op komst?!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @ boomie: 'numeros'... wat is het lang geleden dat ik dat woord hoorde. Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oprijen maar, Oontje, ik ben dé beginnende naaister en zeker geïnteresseerd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto! Hier gaat de bovenkleding gewoon uit bij tomatensoep. Ik houd wel alles aan hoor ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. schoon slabben, schone foto (en over dat op een rijte zetten: gaarne!)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lol voor de laatste foto! Vooral de blik van de kleinste is echt zalig! Voor zo'n slab zou ik mij ook niet generen hoor. Petit pan is ♥.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik had onlangs net hetzelfde idee: http://lotte-homemade.blogspot.com/2011/06/bandwerk.html Maar nu twijfel ik of ik deze wel kan wassen...? Jij al ervaring mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geen idee of je ze kan wassen, Lotte. Ik veeg die af met een vochtige doek. Tot nu toe geen vlekken op de biais. Ik denk niet dat wassen kwaad kan. Misschien eens proberen met eentje? Op 30° of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb ook enkel afgeveegd tot hier toe. En heb er meteen een donker bias aangezet, voor de zekerheid... ;-)
    Ik laat zeker weten of het al dan niet gelukt is als ze zo vuil zijn dat wassen noodzakelijk wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuke foto's zeg! En handige slabben. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hier ook knoeiertjes in huis! Je hebt echt prachtige kinderen (met leuke slabben!)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi! Die laatste foto is mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die laatste is ook mijn favoriet, prachtig, kan zo in een boekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. LOL voor die laatste foto! Maar toch denk ik dat jij schatten van kinderen hebt ik ken tegendraadjes die zelfs voor deze prachtige exemplaren zouden passen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen