Verjaren in multicolor

zaterdag 2 juli 2011


Gisteren, 6 jaar geleden, werd ik mama van een piepklein meisje. Een koppig meisje, dat rond 33 weken halsstarrig weigerde om nog verder te groeien, maar op 40 weken perfect ter wereld kwam. Zes jaar later is ze nog steeds wat ze toen was: klein, fijn, koppig en ook: mooi!

Het begin van de vakantie wordt hier dus steeds extra feestelijk ingezet. En omdat 'de middelste' in het gezin soms wat tussen de plooien valt, wilde ik haar dit jaar echt verwennen. De laatste keer als kleuter, dat kan tellen. Ik maakte heel wat in blauw en roze. Jawel, u hoort dat goed. Ik schoof mijn aversie even opzij en liet haar genieten van een vleugje roze.

Maar eerst: blauw!

Rosalie ♥ Tante Hildeverjaardagsvlaggenkoekjesuitnodiging verjaardagsfeest
Rosalie <3 Tante Hilde

In order of appearance geeft dat: Rosalie, een kindje van Tante Hilde dat wij met veel liefde adopteerden, een vlaggenlijn, koekjes en de uitnodigingen.

36 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! En de kleuren vind ik prachtig! Ik hoop dat je dochter genoten heeft van haar verwennerij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je stoffen passen mooi bij je verhaal, vind ik! Meisjesachtig en tegelijk erg fel en van geen kanten flauw. Zes al, hiphip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooooooosuuuper mooi en suuper schooon
    happy birth day !
    geniet nog van die fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, mooi, mooi! Ik ben al benieuwd naar het roze ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi om naar te kijken! Proficiat Oona.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. That doll is so beautiful!
    And the bunting, perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooh zeg, zo vlak na elkaar jarig, onze dochters. De mijne is wel nog maar 5 geworden vandaag, niet te geloven ik 5jr geleden ook een klein fijn schepseltje op de wereld gezet heb,...
    maar dus ook een hele dikke verjaardagskus voor oona!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd!!!! Wat een mooie cadeautjes......

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een streling voor het oog! Proficiat aan de flinke dochter!
    En ik ken dat, middelste zijn is niet altijd de makkelijkste en leukste 'positie'. Ik ben zelf als middelste opgegroeid en ik voel hetzelfde bij ons Elisabeth, die met de komst van Lukas wel haar middelste plaats deelt met Anna, maar toch het meeste 'nadeel' daarvan ondervindt. Groot gelijk heb je om Oona eens extra in de watten te leggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gefelciteerd!!! een vleugje roze, hoe wijs :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat! En als ze dat roze zelf zo tof vind: waarom niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind dat mooi, zo op het begin of het einde van een maand verjaren! En 1 juli: wat een superdatum!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat leuk zeg! en natuurlijk gefeliciteerd. en het valt gelukkig best mee dat roze, ik ben ook een roze hater;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat super, in het begin van de vakantie verjaren, en dan zo'n creatieve mam die zich helemaal laat gaan!
    Hoe doe je dat, zo stiekem dingen naaien zodat ze dat niet al op voorhand in't snotje heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik kan me voorstellen dat er graag verjaard wordt bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. HoeraHoeraHoera! En ik kan het maar niet genoeg zeggen, je foto's zijn zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een late gelukkige verjaardag voor je meisje! Een heel leuk begin van de vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoera voor Oontje!!! Dikke zoenen van deze vriendjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Awww, de koppigste zijn de leukste ;-)
    Have fun, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind het er allemaal super uitzien! Dikke proficiat voor de jarige! Trouwens een gezonde portie koppigheid kan je heel ver brengen...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Proficiat met de 6de verjaardag al!! Wat een belangrijk jaar, hè, binnen twee maandjes naar het 1ste, zo spannend! Geniet van jullie verlof, de vakantie is alvast goed ingezet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. niks boven zo'n schone pop van tnate Hilde! En een schoon kind is het zeker, God heeft haar zo gemaakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoeraaa! gefeliciteerd en wat een mooi feestpakket.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie verjaardag! Mooie meid, idd. Dikke zoen Oona!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Haha, Vermiljoen, jij weet dat nog. God, mijn oren.

    Merci voor de felicitaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oei, een beetje laat, maar toch nog een hele dikke proficiat, voor haar, maar ook voor jou! Jouw knappe dochter is het beste voorbeeld dat ik maar kan bedenken dat alles goed gaat komen met het bolleke van mijn vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig zeg!!! En die foto's van jou ook steeds weer!!
    Een blije dochter moet dat geweest zijn!
    Nog een late profciat voor Oona!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dag Oontje! Ik ben op zoek naar zo van die 'matte' koekjeszakjes, zoals ik die nu net vond op jouw blog! Waar heb je die gevonden? Superschoon gedaan allemaal trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik kocht ze in de AVA. Dit is het kleinste formaat, wel een beetje klein. Het formaat groter vond ik dan weer net te groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. 'k Dacht ook van die in de Ava te vinden, maar in die van ons heb ik ze niet gevonden. Hebben die zakjes een specifieke naam? Ik ga 'ns op strooptocht gaan en met de juiste benaming ben ik al een stap verder he. Alvast merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geen idee, er zit een bruine wikkel rond en ze liggen wel meer bij de groothandelverpakkingen.

    BeantwoordenVerwijderen