De vier S'en voor Winterschoenen

zaterdag 6 augustus 2011


Sinds enkele dagen zijn de minderjarigen in ons gezin voorzien van winterschoeisel. Nog wat op de groei, want hier des huizes geloven ze keihard in een indian summer en wordt het zomerschoeisel niet weggeborgen voor de tenen bijna over de rand komen.

Drie paar voeten worden om het half jaar in het nieuw gestoken. Aan een tempo van 1 maat per seizoen zijn de jongsten redelijk voorspelbaar. De oudste daarentegen, die leeft op grote voet. Een jaar lang houdt moeder haar ogen open, op zoek naar leuke nieuwe merken. Niet dat de gevestigde waarden niet goed genoeg zijn, maar een mens wil ook wel eens wat anders. Een belangrijk criterium is: geen velcro voor de jongens. Iets waar niet iedereen het mee akkoord is, maar handig of niet, moeder vindt het gewoon lomp. Dan nog liever duizend keer veters knopen.
Ideaal zijn schoenen met een rits, al dan niet in combinatie met veters. Of elastieken, puur jeugdsentiment.

Van zodra de nieuwe collecties in de winkels verschenen deed moeder dan ook van schoenwinkel in, schoenwinkel uit. Zonder gebroed in haar kielzog werkt dat heel efficiënt. Uiteindelijk bleef ze - virtueel - hangen in deze winkel. Die leidde naar haar twee onbekende merken: Koel4Kids en Bisgaard. Het ene Nederlands, het ander Deens voldoen ze volledig aan haar eisen van stevig, slijtvast, simpel en stijlvol.

Bisgaard_Koel_2Bisgaard_Koel_3Bisgaard_Koel_1Koel

Volgens het jong geweld zitten ze lekker, getuige de ontelbare keren dat ze ze zelf uit de doos halen om er een eindje in rond te lopen. Laten we hopen dat ze ook effectief het einde van de winter halen.

En u? Bent u ook altijd op zoek? Kent u nog pareltjes?

27 opmerkingen:

  1. Ja begot! Om te beginnen deze: http://enfantfootwear.dk/
    Spijtig genoeg zijn die hier nergens meer te vinden.
    En ook nog:
    http://www.ocra-lab.it/eng/home.html
    Maar Bisgaard en Koel hebben idd ook heel toffe modellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh,die zijn mooi!!zijn ze breed,want de dochter hier heeft best brede voeten en een hoge wreef!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn redelijk trouw aan trippen.
    Stevig, stoer en zijn niet te verslijten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hé da's tof ! hebben die er ook voor volwassen vrouwen ? ik ga eens kijken !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, koel4kids, die hebben we hier ook... (in rood, groenn, blauw, koeienprint en licht grijs....(en dat alleen voor mijn dochter...) ik schaam me rot! Maar ze zijn zo leuk! Goeie aankoop heb je gedaan...die bisgaard zijn ook top!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allez, maar waar heb je die kool4kids nu al gevonden? Ik heb in mijn agenda staan dat ik maandag moet bellen naar de schoenwinkel of die al binnen zijn :). Omdat ik mij dit jaar niet meer ga laten vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben een stille lezer ;-0 Zie dat je koel4kids hebt gekocht.Heb ze zelf vorig jaar in het paars gehad voor mijn dochter.Spuit ze wel heel regelmatig in met spray tegen vocht/regen ik had ze maar 2 keer ingespoten.Na de eerste sneeuwval werden de laarzen lelijk(door het zout wat ze in Nederland op de straten strooien) Jullie zijn al mooi klaar voor de winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ various kinds: Trippen is echt ongeëvenaard, het Lief kickt daar op. Voor kinderen had ik dat nog niet overwogen.

    @ wilma: bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze fantastisch! Zou die rode voor mezelf ook leuk vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amaai seg gij zijt er vroeg bij! Dat betekent dus dat ik hier ook nekeer in gang zal moeten schieten... Alhoewel de dochters hun voeten hier helemaal niet voorspelbaar zijn. Hier hebben we er vorig jaar voor de winter soortgelijke gehad in t petrolblauw maar die waren helaas (zelfs na meerdere keren inspuiten) niet waterdicht en de kleur op de tippen vervaagde ook heel snel.Het waren er van Momimo (of zoiets)Resultaat : er werd nog een paar laarzen gekocht van Blue Heaven waarvan de rits opzij al na 2 weken kapot was en een nieuwe rits bij de schoenmaker dat kost gemakkelijk 20 euro maar met nieuwe schoenen doe je dat gewoon. Toen de andere rits twee maand later ook stuk was en de lente toen ook in aantocht was, heb ik niet meer de moeite gedaan om er nog een nieuwe in te laten zetten En Zecchino d'Oro daar had ze der van voor tussenseizoen in knalgroen en die waren heel goed van kwaliteit en vooral ook heel schoon. Maar merci voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. amai, wat ben jij er snel bij! Maar ik vind ze wel supermooi! Ik ga meteen eens loeren op de site.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goh, bij die meisjeslaarzen van Koel zitten er een hoop die ik zo voor mezelf zou kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben ook grote fan van de schoenen van Bisgaard! De meisjes hebben er al verschillende seizoenen van gedragen en ze zijn supermooi en verslijten niet snel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @ LiLa: aaah! Exact wat ik wilde horen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Winterschoenen, begot. Dat woord is zelfs nog niet bij me opgekomen :-)
    Maar neen, geen tips.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai Lies mooie keuze! En zo georganiseerd dat je ze nu al hebt zeg.
    Voor Stien ben ik helemaal weg van Zecchino d'Oro. Ze zijn ook heel eenvoudig en kleurrijk, maar vooral; zeer degelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zilveren en gouden laarzen van bisgaard voor mijn zoontje, megacool!!
    gekocht in hasselt
    nu zoek ik ze nog in mijn maat (38,5) want wij zijn graag assorti
    maar mijn schoenwalhalla ligt in oostduinkerke, de zandvoetjes
    veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel keus en alleen maar hippe dingen
    awoert voor de bruine, beige en blauwe jongensschoenen
    ziggy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Bisgaardjes!!!!!! Ohhh, oh en nog eens oh! Ik heb daar ook al zo vaak voor staan kwijlen!
    Fien heeft al botjes uit de zomersolden van F&G. Tuur zijn campers passen wellicht nog (hopelijk). En de zomerschoenen (dichte) zijn hier nog bijna ongedragen en zullen dus in het begin van het schooljaar nog hard moeten dienen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. KOel4kids heeft ook een eigen site, www.koel4kids.nl. Ze hebben hier ook voor jongens en voor de dames modellen op staan. Van Bisgaard ben ik een grote fan, heb er ook weleens zomerschoentjes van gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wij hebben hier ook net nieuwe schoenen. Ze is er zot van, ze wil ze niet meer uitdoen...Nu is mama eindelijk aan de beurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijn nieuwe winterlaarzen kocht ik in januari in de solden en borg ik netjes op in de kast. Niet echt normaal gedrag, maar nu heb ik voor deze winter toch al nieuwe laarzen die ik voor een spotprijsje heb gekocht. Voor kinderschoenen is dat scenario helaas niet uitvoerbaar, dus daar wacht mij nog een harde job de komende weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik moet mij dringend ook eens bekwamen in het fotograferen van voorwerpen. ge hebt dat weer goed gedaan! schoon! ik ben jaloers. op de schoenen en op de foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zie mijn dochter al helemaal in die rode van Koel! Maar als het aan haar ligt zullen het wel de groene worden. Ook niet verkeerd. Maar kun je misschien zeggen of er bij jou thuis hoge wreven zijn? Die van mij past daardoor niet in alle schoenen met haar smalle voetjes en stevige enkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. @ hutsefluts: Enkel ik heb het hoge wreven gen geërfd, de kinderen niet. Maar die van Koel en Bisgaard lijken redelijk ruim. De jongste hebben ook hele smalle voeten en veel merken zijn te breed, maar deze leken wel mooi aan te sluiten. Voor zover je dat kan zien/voelen in die schoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. En te zeggen dat ik voor mezelf in november vorig jaar dacht nog van die Koel botjes te vinden... Men kan er dus niet rap genoeg bijzijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. voor de hoge wreven: mijn dochter met hoge wreef en smalle voet heeft al voor het tweede jaar janneke's van Koel4kids omdat die zo goed passen
    En omdat ze zo leuk zijn natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen