Het hemd in tricot.

donderdag 11 augustus 2011


Zowat een jaar geleden kocht ik, wederom samen met haar, een lap poezentricot. Zoals verwacht haalde de dochter bij de eerste aanblik ostentatief haar neus op. Ah, het ding had twee keer niets gekost (de stof dus, niet de dochter), geen man overboord, dus. Maar dat was buiten de zoon gerekend. Die claimde het stuk meteen voor zichzelf, poezenvriend zijnde. Hij heeft een tricot hemd van Kik*Kid dat werkelijk super zit. Het was al snel beslist: een hemd zou het worden. Ik knipte het Apple model en voegde de Kik*Kid kraag toe, lange punten, weet je wel. Ik assembleerde de hele boel en toen lag het daar. Zo goed als af. Maandenlang. De knoopsgaten wilden niet mee, de hele boel trok samen. Scheurvlieseline en een ander, dikker garen brachten de oplossing. En plots was het af, hing het rond het lijf van de zoon en bleek het nog groot genoeg. Oef!

poezenhemdpoezenhemdpoezenhemdpoezenhemd

45 opmerkingen:

  1. Scheune, zoals we hier zeggen! Eigenlijk een heel schoon jongensstofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. diene zoon van u, die heeft keischoon haar jong! En een wreed schoon hemd! Waw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet hem daar pronken jong! En terecht! Ik zou daar op t eerste zicht precies niet aan denken, aan een hemd, bij tricot, maar t is gewoon perfect! En perfect, dat zien de graag hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die laatste "de" moet dus "we" zijn. iPhone-scherm, grr! Talk about perfectionisme ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeel mooi. en (vooral) die laatste foto, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allé zeg dat ze dat stofje niet wou... Ik zou er niet meteen aan denken om er iets voor jongens van te maken, maar nu ik het zo zie... heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai zeg, wat een knappe zoon he jij! En wat een schoon hemmeke heeft hij aan! Perfecte match!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh, heel schoon, het hemdje en die zoon van u!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eén van uw schoonste maaksels ooit! Ge zit inderdaad op de trein der perfecte maaksels.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, Sha, dit van u horen makes me wanna cry.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik treed Sha bij, dat wordt hier mooier en mooier! Echt waw en zo mooi afgewerkt. Thijs heeft een t-shirt uit die stof en ik zie dat toch ook graag bij jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend! En die kleur van de knoopjes past zo mooi bij de oogjes van de poesjes. Kortom Waw!! (voor het hemd, stof, kleur, zoon)

    Waar haal je toch altijd je mooie stofjes???

    BeantwoordenVerwijderen
  13. OON!!!! ZO SCHOON!!!!!
    De zoon, het hemd, de foto's!
    Echt een model!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knap seg! Zowel hemd als zoon natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mocht er dan al iets niet perfect zijn aan dit hemd, het modellenwerk van de zoon doet dat als sneeuw voor de zon verdwijnen.

    Maar ik zie helemaal niets dat niet perfect is.

    Scheurvlieseline, dus toch. Ik onthou het.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb er geen woorden voor precies... Dit is zo ongelooflijk mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mo wauw! Zo mooi, dat is niet makkelijk in zo'n dunne fluffertricot zo perfect af te werken toch? Dju, jong zo schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oh wauw, dat is zo super voor een zoon!! en wat voor een zoon!!!! (schoon kapsel ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig hemdje! Heel mooi! En die zoon van jou ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Aaaaaaahhhh!!! Perfect en wat een knappe zoon ook! Echt mooi gemaakt jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een schoon model met een kei tof hemmeke ... Daar kan mee gestoefd worden zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk hemd! Stofje is ook zeker stoer voor de jongens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Amai zeg, dat is mooi. Jouw zoon had groot gelijk de stof te claimen. Het is echt perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dit is gewoon prachtig! Nooit gedacht dat poezen gingen lukken voor een jongen, maar zie...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gij heb gewoon een fotomodel in spe in huis!
    Helemaal fan van het hemd én het stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een heel schoon stofje en hemdje! 't Staat u zoon goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig! Zulke mooie maaksels wil ik ook ooit maken voor mijn twee zonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hola, dat is echt super,super,super knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig!! Uw zoon staat er enorm goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow! Heel mooi! Ik zag in dat stofje niet meteen een jongensstofje, maar hij heeft verdorie groot gelijk gehad dat hij het voor zichzelf opgeëist heeft zeg.
    Super mooi hemdje, en prachtige zoon heb je ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zo wauuuwww!! Dat wil ik ook kunnen!!!
    Helemaal eens met Sha!!!!

    BeantwoordenVerwijderen