Over dekbedden en rare moeders

zaterdag 27 augustus 2011


- "Mam, wat doe je?"
- "Ik maak een dekbed."
Zoon denkt na.
- "Ik vind dat, euh..., een beetje raar."
- "O ja, waarom dan?"
- "Je knipt een bollendekbed stuk en maakt dan van bollenstof een nieuw."

Tja. Soms begrijp ik mezelf ook niet, maar in beide gevallen moést het gewoon.


Ik twijfelde nog even om er een paspel tussen te steken, zoals hier. Ik vreesde dat een paspel te stijlvol was voor dit speelse stofje. Oordeelt u zelf maar.

Met dank aan Griet voor het bestellen van het stofje.

sloop met flap en knopen
sloop met flap en knopendekbed verborgenk nopen

De kussensloop kreeg een 'flap' en knopen, het dekbed naar binnen gekeerde knopen. Afgezien van het knopen aannaaien, een absoluut topprojectje. Eenvoudig en snel.

dekbed verborgen knopen
dekbed

Maar precies nog niet snel genoeg, want er kon amper een lachje van af. Die fotomodellen toch!

dekbed

28 opmerkingen:

  1. t kind ziet r moe uit ook ;)
    super stofke, waar haalt ge da???
    groetjes, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dekbed. En die zoon van jou heeft wel ergens een punt, natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begrijp uw zoon volledig. Moeders zijn niet te vatten.

    Prachtig dekbedovertrek. Hier zit er ook nog eentje aan te komen. Dochter 1 is zo jaloers op dochter 2. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha ja, inderdaad. Slimme zoon...Heeft ergens wel gelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! En vragen ze zo niet spontaan "voor wie ?" want dat is tegenwoordig de eerste vraag die ik hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha. Eén ding is zeker, uw fotomodellen doen dat altijd heel professioneel !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ wijplukkendedag: dat ligt meestal wel op voorhand vast. Eigenlijk al van bij de stoffenkeuze. Ze hebben echt alle drie wel een heel uitgesproken smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik snap zoonlief ook wel goe. kunt er maar aan uit, die moeders met teveel tijd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. supermooi!
    En blijkbaar had je genoeg stof!

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, die kleuren! Al mijn favorieten in 1 stofje precies...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi gedaan, zoiets fleurt meteen een slaapkamer op!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, daar heb je het, de modellen die streken krijgen! Binnenkort staat hun manager met hun eisencontract voor de deur! ;-)

    Mooi dekbed! En door dit knopen alweer net iets meer dan een-dekbed-uit-de-winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, slimme zoon wel! :-)
    En een zeer geslaagd dekbed!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi dekbed uit een mooi stofje! Daaronder zou ik ook wel goed slapen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig stofje!
    Heb er hier ook al verschillende kledingstukken mee gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O, Meisjesplezier, zeg me dan alsjeblief waar je het gevonden hebt. Dat van mij kwam recht uit Korea, maar ik wil er eigenlijk nog wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik onthou : 'eenvoudig en snel', voor als ik nog eens een dekbed nodig heb.

    Wat ik mij ook afvraag : waar poppen al die vrouwen ineens uit die allemaal zelf kunnen naaien en dat ook nog graag doen? Het lijkt wel een invasie. Dit is de laatste hype of deden jullie dat altijd al?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, laat je weten als je ontdekt waar dat stofje te vinden is? Ietsje dichter dan Korea zou ideaal zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I am so sorry, I fixed it. It was the language that got me confused. :0

    Thanks for reading. I'm blown away by all the things you are making, incredible!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oon, dan heb je het stofje waarschijnlijk van Joke gekregen. Het mijne kwam ook van haar uit Korea. Had er jammergenoeg ook maar 2 meter van. Was op slag verliefd op de kleur in de stof.
    Sorry, kan je jammergenoeg niet verder helpen aan een adresje dichter bij huis...

    BeantwoordenVerwijderen