T-shirt Tester gezocht!

zaterdag 20 augustus 2011


Oon deed weer van bandwerk. Dat gaat namelijk snel. In haar hoofd dan toch. Het nadeel is dat dat niet op 1 avond af geraakt en dus toch weer blijft liggen. Hoewel. Nu was er een deadline. Ik beloofde hier iets weg te geven. En zij moest ook nog wat krijgen. En ik was eigenlijk ook nog op zoek naar Kaat van hier, die op een mysterieuze manier van de aardbol verdween. En toen ik toch aan het knippen was, deed ik er meteen een maatje 68 bij. Niet voor ons, want de wederhelft declameerde ooit plechtig de echtelijke sponde te verlaten als nummer 4 zich hier ooit zou aandienen. Maar voor u, dus. Jaja, voor u. Ik wil dat u dat eens voor mij test, zo'n t-shirtje met een drukknoop. Ik vertrouw dat namelijk niet. En voor ik dat officieel aan iemand durf cadeau te doen, mag u dat voor mij proberen.

Dus, hebt u nog zo'n klein bolleke dat u in een maatje 68 kunt wurmen, laat dan een reactie na. Als u niet volgt, dan graag of volgen (of u eindigt misschien zoals Kaat) of uw e-mailadres vermelden. Na verloop van tijd wordt van u wel een verslag over de deugdelijkheid (of net niet) van een drukknopent-shirt verwacht.

Hebt u de ultieme tip voor het plaatsen van drukknopen? Andere do's en don'ts? Laat maar horen! Het knoopje zit er namelijk nog niet in. Een gewaarschuwde vrouw...

4 tools tees4 tools teestools 92tools detail

32 opmerkingen:

  1. Ik heb 3 dochters; Maar mijn collega is pas bevallen van een zoon Tuur en zij wil dat vast heel graag voor u uittesten. Dus ik doe heel graag mee voor mijn collega. Ik volg jou al een hele tijd. Je bent een krak zou ik zo zeggen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ho Oon, wat ben jij toch een vlijtig Liesje :)
    Ik doe graag mee, ze zien er echt geweldig uit.

    Wat die drukknopen betreft, ik vind dat zelf altijd een beetje stressen, want je moet die er perfect inslaan (de stukjes mooi op elkaar passen, anders sla je de knoop scheef of kapot). Verder zou ik de stof misschien wel verstevigen met een stukje vlieseline, want bij het opentrekken van heel stevige drukknopen kan je anders de stof kapot trekken of komt de knoop na een tijdje los.
    Geef er een lap op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi seg! Volgens mij kan dit toch ook voor een meisje, neen? Indien ja, doe ik graag mee! Indien nee, bespaar mij de afkeurende blikken en geef deze kans aan iemand anders! Maar ik hoop toch op het eerste :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn voor in de shop ook nog steeds op zoek naar een goed merk drukknopen en die ook makkelijk te plaatsen zijn. We hebben het een en ander al getest maar nog niet echt gevonden, het is blijkbaar een moeilijk iets!

    Wij hebben hier ook nog wel een tester maat 68 in de aanbieding.... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super!!!! voor de deze week geboren zoon van mijn broertje!!!
    ik zou plastic drukknoopjes proberen (kam snaps)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Florian is bijna toe aan maatje 68. Bovendien heeft hij een broer die helemaal gek is van gereedschap. Het T-shirtje zou dus niet alleen uitvoerig getest worden, maar ook de 'broederliefde' hier in huis vergroten. Wij zijn dus zeker kandidaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lukas wil heel graag zo'n t-shirtje dragen!
    En wat die drukknopen betreft: ik verstevig het stukje band waar de knopjes komen, dan goed vaststikken en heel voorzichtig het drukknopje, ik ben zelf wel tevreden van die van prymm.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn kleine neefje, maatje 68, staat hier te trappelen om voor je te testen! En hij spuugt regelmatig zijn shirt onder dus reken maar dat die drukknopen hier goed getest worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja!! Mijn minimeisje draagt maat 62/68 dus zij wil vast wel testen. Ik heb sinds kort ook Kam snaps en vind die toch ook wel erg handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe graag mee, een vriendin is hoogzwanger van een enorme baby (maatje 68 in no time dus), en grote broer van die baby heeft een trui van deze stof in het blauw, dus het zou super staan naast elkaar,
    hier nog geen ervaring met drukknoopjes in tricot, dus ik hoop dat je ervaring deelt.
    groetjes Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben net tante geworden,
    en mijn neefje zou daar prachtig mee staan!

    Groeten en tot gauw,
    't lijkt een eeuwigheid geleden dat ik je zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maatje 68 zijn we hier helaas al gepasseerd, maar toch nog een klein tipje over de plaatsing van de drukknopen: best op de rechterschouder. Dan vermijd je dubbele knoopdikte op de schoudertjes wanneer je rompertjes hebt met knopen op de schoudertjes (die zitten meestel op de linkerschouder).

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wil wel graag een maatje 68 testen. Niet dat ik een baby heb die daar nog in past, maar het petekindje van mijn man zal dat met plezier voor u testen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, les quatre mères, dat vind ik een supertip!

    Ik stop er, aan de verkeerde kant, twee extra lagen tricot tussen tijdens het 'tangknijpen'. Achteraf knip ik die af, heel kort tegen het ringetje. Op die manier toch al een pyjama gemaakt en die houdt het... (http://levenmetliv.blogspot.com/2011/06/tales-of-tricot.html)

    Hier wel een 'bolletje' maar die begint, helaas, aan maatje 80.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Seg dat is supermooi gedaan met die biais, hebt ge daar al eens ergens uitleg over gegeven?
    Is dat op rol van bij Mertens en stikt ge dat er in één keer aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @ les quatre mères: dan heb ik het goed gedaan! Terwijl het me niet zo handig leek en dacht dat ik het al verkeerd had gedaan. Ik zal er aan denken, in het vervolg. Bedankt voor de tip.

    @ Mme Zsazsa: ik heb daar nog geen uitleg over gegeven, maar dat is bevestigd zoals biais. Dus een kant vastmaken aan de t-shirt, overplooien, omvouwen en doorstikken met (hier) de kleinste zigzag op mijn machine.
    Ik overlock de rand die als laatste wordt omgevouwen wel eerst, voor ik dat stuk boordstof aan de t-shirt zet, omdat dat achteraf makkelijker omgeplooid kan worden op de breedte van het stiksel, zeg, 7 mm.
    Is dat een beetje duidelijk?

    En ja, dat is allemaal op rol bij Mertens. Voorlopig vooral effen kleuren, streepjes komen eraan. Als ik ze eens moet fotograferen voor je, laat maar weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. drukknopendebacle :
    ik heb mij laten vertellen dat die plastieken affairen met zo'n tang de allerbeste zijn
    nu wacht ik tot ze opgestuurd worden
    dat heeft een naam hoor, kam is t merk van de tang
    en de knopen... dat zoek ik even op voor jou

    ziggy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oooh mijn klein kereltje zit -helaas- al in maatje 68!!!
    Met drukknopen in tricot heb ik nog geen slechte ervaringen, ik heb er wel alleen nog maar van prym gebruikt die speciaal voor jersey zijn (staat op de verpakking). Ik dubbel altijd wel, dus ofwel een belegje, boordstofbiais of een klein restje tricot aan de verkeerde kant. En nog nooit doorgetrokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zo bezig gij! ik ben een weekje met verlof en ik kan al niet meer volgen! die van mij groeit veel te rap. Hij zit al in de 74ers... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ida is net klaar voor maatje 68 en ze heeft een keihandige papa. Dus deze T -shirt zou ideaal zijn ;) (en dan nu kaarsjes branden...)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ons mannetje zou prachtig staan in dat shirtje, ik weet het zeker. En voor de gelegenheid zou ik zelfs wel eens een foto-met-hoofd van hem bloggen.
    Mijn tip voor drukknopen: niet met een hamer doen! Investeer in zo'n tang van Prym. De ergernis die zo'n tang je bespaart is die paar euro meer dan waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik maakte hetzelfde t-shirtje al met een drukknoopje. Hier ook steeds drukknoopjes van Prym met een extra laagje stof op de achterzijde.
    Voor drukknopen in fleece gebruik ik een rondje strijkvelours op de achterzijde.
    Mooi t-shirtje maar ik gun het graag aan iemand anders :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. In deze versie plaats ik trouwens de drukknoopjes bovenop de rand met tricot-biais. Eerst met de hand de "puntjes" overal door de stof duwen. De platte kant punt van een "losdoenderke" kan je helpen. Dan plaatjes en hamer erop. Een paar "tikken" geven met de hamer op een plank die op de vloer ligt.
    Klaar :-)
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ooh zo mooi. Mijn zoontje is zaterdag pas geboren dus dat duurt nog wel een tijdje voor hij erin past maar hij geeft nu al aan dat hij best paspop wil spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ooh mooi hoor, en nog even en ons zoontje Klaas zou er wel in passen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een rondje flockfolie! Ik weet niet of het dat is wat Wolinn bedoelt met 'strijkverlours', maar dat vind ik nu eens een hele goeie tip. Mooi afgewerkt volgens mij, en heel stevig. Zo ga ik het de volgende keer ook doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De laatsten zullen de eerste zijn? Kan ik nog deelnemen?
    Ons mannetje zou er super mee staan!

    Sofie en Max

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh zo mooi! ik heb thuis een miniman die er beeldig me zou zijn. En misschien waag ik me na de test dan wel eens zelf aan zo'n t-shirtje, lijkt me voorlopig nog veel prutswerk...
    Graag dus!
    Miet
    mietaertsen@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @ Riet: inderdaad: flockfolie is strijkvelours. Zeer handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Is er al een winnaar gekozen? Ik heb anders ook wel een zoontje die net in maatje 68 past.
    Heb zelf ook een tricot T-shirtje gemaakt en na 1 keer wassen in de helft van het drukknopje al losgekomen... Kan dus ook nog wat tips gebruiken voor het vastzetten van de drukknoopjes...

    BeantwoordenVerwijderen