Kleur mijn humeur: Color Collector *1

dinsdag 6 september 2011


Ik zag het idee ongeveer tegelijk hier en hier. Het leek me fijn om spullen uit te zoeken, na te denken over kleuren en daar dan foto's van te maken. Uiteindelijk kroop er wel wat tijd in, maar het was het absoluut waard. Het viel op dat ik bepaalde kleuren liever heb dan andere. Dat sommige kleuren met een bepaalde periode in mijn leven zijn verbonden. Maar het fijnste was het besef dat ik omringd ben door al deze kleurrijke dingen die me heel erg vrolijk maken.

rood

zakdoekdoos van Cabanaz • slab in toile cirée van Petit Pan • seventies lotto spel van de Fabeltjeskrant • rode jas die mijn moeder droeg toen ik klein was en die ik nu draag • agenda van Vermiljoen met de beste roller ter wereld • koffiemok • button van Studio Tickle • broche van Hart Labeur

geel

koffertje van Blafre • de beste Kapitein Winokio • oudste cd single van U2 • houten bus • slabestek • Folk patterns book van Retro Depot • halssnoer • button van I Love Deer • geboortebutton van Noa • mijn handtas van Bakker • Playmobil uit de tijd toen mannetjes nog in 1 kleur waren

groen

cadeaupapier van Blafre • kleeffolie van Lotta Kühlhorn • Happle van Qualy • Zoo Menagerie vlaggenlijn • kommetjes van Mepal • retro speelgoedfototoestel • Trabant uit Berlijn • geboortezakje van Joëlle • ring van Glasjuweel • Patterns book • Professor Zonnebloem • 1 seconde oude dochter • t-shirt van Smäfolk • reversible bag

Kom, zeg mij of jullie er ook blij van worden. Zit er iets tussen dat je ook hebt? Heb je zelf ook een Color Collector? Laat het me weten en ik kom kijken.
Benieuwd naar het vervolg?

44 opmerkingen:

  1. Wat en leuk idee! Ik zal ook eens zoiets proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaw dat kado papier is GEWELDIG!! en die BAKKER tas ook !! echt alles is MOOI!!!!
    -x-
    Marie-Lu

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het is heel erg vrolijk om te zien! echt tof! ik word blij van al die spulletjes en kleurtjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toftoftof! Ik denk eerst even na of ik er wel tijd voor heb, en dan of mooie spulletjes bijeen krijg, maar je hebt het idee alvast in mijn hoofd geplant (met t van het werkwoord planten).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, tof! Ik heb een blauw jasje dat vroeger van mijn mama was. En een oranje halssnoer. En dat zijn direct ook de kleuren waarin ik het zou doen. Op dit moment dan toch, want ja, dat verandert, lievelingskleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vrolijk! Maar komt de T-shirt niet van Smafolk ipv Katvig? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Euh, ja, Eva, je hebt gelijk. Ik had er eerst een groene van Katvig gelegd en ben dan de tekst vergeten aan te passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel tof!!! Word je meteen goed gezind van!
    Die rode jas... PRACHTIG!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh leuk, daar word ik zelfs blij van. Ik heb trouwens de drinkbus die bij die olifantenbrooddoos past, met giraffen. Maar ze is net iets te klein voor mij. Mocht je geïnteresseerd zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Awel, het rode jasje van uw moeder ziet er (bovenkant althans) uit als mijn laatste favoriete rommelmarktvondst! Alleen is de mijne groen. Het label zegt: 'travellers style, elba travel, diolen, made in Europe' en de uwe?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jee, ik zou een moord doen voor nog zo'n vestje! De mijne zegt 'Icolux, tergal, Made in Belgium' en werd in de jaren '70 verkocht bij St. Médard in Gent, dé winkel voor des vêtements de pluie, sport et ville.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Verkopen/ wegdoen zal nooitvanzeleven gebeuren, maar uitlenen tegen , laten we zeggen, een t-shirtje ofzo, dat zie ik wel zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gij, commerçant! :)
    I'll think about it.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldige foto's! Ik wordt er ook blij van. Morgen het blauwe plaatje?
    Ik heb die mepal kommen in blauw en geel (kringloop)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Das nu wel heel toevallig. Ik heb mij een paar dagen geleden op pinterest gesmeten en zat me vandaag af te vragen hoe ik dat nu handig ga indelen, die boards. Volgens kleur, bedacht ik me een paar uur voor jij dit bericht plaatste. Goed idee, als ik zo je foto's bekijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En of ik daar blij van wordt! Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Natuurlijk word je daar blij van! Mooie samenstelling zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel erg leuk idee, die collor collector ... blauw ? is dat soms ook in de maak, ben benieuwd naar blauw, of oranje, of paars ... maar geel, geen favoriet, maar op deze manier heeft het echt wel iets !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nu nog een thema erbij verzinnen en je hebt een postkaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, instant vrolijk!
    Ik kijk alvast uit naar het vervolg. Het bakkerboekentasje hebben we hier ook, maar vertoont al wel wat slijtage hier en daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo'n leuk idee!! En er nu nog een give-away van maken
    :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja! Ja! Helemaal blij wordt ik hiervan! Terwijl sommige mensen ons waarschijnlijk gek verklaren dat we hier tijd in steken, maar geef toe, het resultaat is prachtig! Wij hebben ook het groene trabantje en de eenkleurige playmobilventjes! Mocht ik een item mogen kiezen kies ik de ring van Glasjuweel, mooi!! Laat dat vervolg maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Daar zitten toch wel wat spullen tussen die ik ook zou willen hebben... Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Schitterend zeg! Ik heb jarenlang in een roze-in-alle-schakeringen gezeten ; van lichtroze over fucchia tot bordeauw en "pruim". Maar tegenwoordig grijp ik eersder naar groen en door jouw gele collectie ben ik ook fan geworden van geel!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik won hetzelfde geboortezakje van Joëlle(is ook mijn naam) en ik heb ook 3 'één seconde oude dochter foto's van toen ze uit mijn buik werd getild'.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ziet er keileuk uit zo! Ik heb ook een doosje van Blafre, maar 1 maat kleiner en met de uiltjes. Ik eet er mijn boterhammetjes uit :-). En voor de rest zie ik vooral heel veel dat ik graag wil hebben, zoals de Happle, daar ben ik ongelooflijk jaloers op! (zag hem dit weekend ook weer eens passeren op een sprookjeshuwelijk alwaar de ringen inzaten)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Echt wel leuk gedaan! En vrolijk worden we er allemaal van. Zeker een idee om zelf ook eens te doen. Weet nu al dat mijn kleuren er totaal anders uitzien dan deze. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Doet me denken aan een boekje dat ik gekocht heb in Spanje op mijn erasmus... Nu al 4,5 jaar geleden... wat vliegt de tijd...
    Het boekje heette 'Colour me happy!' Op elke pagina een kleur... en daar een katje bij die zijn gevoelens uitspreekt over een kleur en een eigenschap aan die kleur geeft... bijv.: when I'm happy... colour me sunny (geel)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik heb dezelfde roderoyceroller :)
    Je doet mij goesting krijgen om nog eens een '101 voorwerpen' te posten, bedankt Oon!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh, ja, je 101 voorwerpen! Altijd fijn om die te zien.
    Die rollers zijn inderdaad de royce rolls onder de rollers. Wij zijn al jaren onafscheidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. haha, heb ook de gele autobus,
    en ik word er alvast vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hé, dit is leuk. Ik ben er ook aan begonnen. http://misscornelie.blogspot.com/2011/09/kleur-mijn-humeur-1-groen.html

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Tof zeg. Spijtig genoeg geen tijd hier om colors te collecten. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Héél mooi! Alles ziet er ook zo nieuw en blinkend uit, terwijl er veel vintage dingen tussen zitten! Jammergenoeg zit er niet veel tussen dat ik ook heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Super mooi en leuk en tof!!! Leuke kleurtjes, toffe spullekes! Blijven gaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. jaja, hier ga ik me ook ooit eens mee bezig houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. I love the idea, might have to steal it! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh, Isa, please do. I'd love to see what you'd make of it.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Leuk om Joëlle haar tasje er tussen te zien staan :-) Tof idee!!!

    BeantwoordenVerwijderen